Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Jeg har på følelsen av at mange her inne definerer tacos veldig forskjellig. For meg er tacos kun tacoskjell med med fyll. Det finnes mye annen mexikansk mat, men den bruker jeg andre navn på: fajitas, enchiladas, guacamole, chili... Hva betyr tacos for deg?
Malama Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Vel, jeg spiser taco, slik jeg selv definerer det, selv om jeg ikke bruker de harde skjellene, vi spiser "soft taco" i tacolefser (eller større tortillas om vi ikkehandler på en bruikk som har de små til taco) og dette kaller også de som lager "tacopakker" for taco (altså soft taco) så da kaller jeg det også det. Altså tacokrydret kjøttdeig med div fyll (salat, ost etc) i enten skjell eller tortillas, i mitt merkelige hode
Gjest Eir Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 For meg er det taco-krydderet som avgjør om det er taco. Så jeg kaller det fortsatt taco selv om vi bruker lefser ol, så lenge det er taco-krydret.
Arkana Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Jeg er enig med deg. Taco er tacoskjell med fyll. Det mange kaller soft taco er etter min mening fajitas, men jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva andre kaller det.
Gjest niomi Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Vel, jeg spiser taco, slik jeg selv definerer det, selv om jeg ikke bruker de harde skjellene, vi spiser "soft taco" i tacolefser (eller større tortillas om vi ikkehandler på en bruikk som har de små til taco) og dette kaller også de som lager "tacopakker" for taco (altså soft taco) så da kaller jeg det også det. Altså tacokrydret kjøttdeig med div fyll (salat, ost etc) i enten skjell eller tortillas, i mitt merkelige hode ← Samme med oss. Ingen av oss er noe glade i skjellene, men ellers bruker vi "tacoingredisenser" i lumpene.
pulverheksa Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Jeg trodde tacos, fajitas, enchiladas osv har med måten tortillaen er fylt på og om den er gratinert med saus eller ikke. Mener å ha lest det et sted, men fant det ikke igjen.
Gjest Lea Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Hvetetortilla med tacokrydret kjøtt, salsa, ost, mais o.l. = Burrito Hvetetortilla med kylling eller biff i strimler, løk, paprika og evt. andre grønnsaker = fajita Maistortilla med samme innhold som tacoskjell = soft taco Gratinerte hvertetortillas med kjøtt o.l.=Enchilada Tacoskjell i en eller annen form med innhold = Taco
**Anne*** Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 Ok, så er altså det jeg kaller tacos egentlig enchiladas Da har vi aldri taco.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 20. november 2006 #10 Skrevet 20. november 2006 Alle tingene som kombineres med grønnsaker og kjøtt og som står i taco-hylla i butikken er taco for meg. Enten det inntas med skjell eller lomper.
Gjest Adobe Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 Det vi i Norge forbinder med "taco" er så langt fra Mexicansk som man kan få det. Det vi spiser er fra USA og kan ikke sammenlignes med taco fra Mexico. Og hva er det med folk som sier Salsa-saus....dette betyr saus-saus på Norsk.
Gjest Fruktfat Skrevet 20. november 2006 #12 Skrevet 20. november 2006 Jeg har på følelsen av at mange her inne definerer tacos veldig forskjellig. For meg er tacos kun tacoskjell med med fyll. Det finnes mye annen mexikansk mat, men den bruker jeg andre navn på: fajitas, enchiladas, guacamole, chili... ← samme her. taco er tacoskjell. men vi kan godt si: "åh, idag har jeg lyst på taco! men tubs eller lefser".
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #13 Skrevet 20. november 2006 Det vi i Norge forbinder med "taco" er så langt fra Mexicansk som man kan få det. Det vi spiser er fra USA og kan ikke sammenlignes med taco fra Mexico. ← Det er tex-mex, altså texas-meksikansk. Som du sier, ikke likt meksikansk mat!
Gjest Bellatrix Skrevet 20. november 2006 #14 Skrevet 20. november 2006 Jeg har på følelsen av at mange her inne definerer tacos veldig forskjellig. For meg er tacos kun tacoskjell med med fyll. Det finnes mye annen mexikansk mat, men den bruker jeg andre navn på: fajitas, enchiladas, guacamole, chili... Hva betyr tacos for deg? ← Jepp. Taco er taco, så er tortilla tortilla.
Gjest Lea Skrevet 20. november 2006 #15 Skrevet 20. november 2006 Fajitas derimot er meksikansk. Alt det andre er Tex-Mex og har ingenting med Mexico å gjøre egentlig.
Gjest gjesta Skrevet 20. november 2006 #16 Skrevet 20. november 2006 Taco må spises i skjell, ellers er det ikke taco lenger. Selv er jeg ikke glad i disse myke "lompene" så jeg spsier kun taco.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #17 Skrevet 20. november 2006 Taco spises i skjell. Quesedilla i gratinerte maistortillas som fylles og brettes tilen halvmåne før den skjæres opp i "kakestykker".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå