Gjest Gjest_Miriam_* Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Noen som har peiling på hvilke sopp/muggarter som er "farlige" for mennesker å puste inn? Vi har noe svart-grønne mugggreier på badet langs veggen og det utbrer seg i et ekstremt tempo! Hjælp! Takk for svar, på forhånd! Hilsen Miriam:)
Malama Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Vet ikke hvilke som er farlige nei, men ejg vet at noen er FARLIGE, ikke "farlige", og at dere bør få ordnet dette problemet så fort som mulig. Ta kontakt med fagfolk, snarest! (for dess mer det får utvikle seg dess mer omfattende (og dyrt) blir det å ordne det.)
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Her finner du info. (bla nedover): http://www.inneklima.com/index.asp?context=&document=160
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Hvis det ikke har satt seg nedi bygningsmaterialet, kan du prøve å sprøyte/vaske med en klorinblanding (5 % klorin i vann - 1/2 dl pr. liter vann).
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 HVILKE TYPER MUGGSOPPER er farlige/ helseskadelige å ha i huset? Ingen?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 http://www.viivilla.easywebshopping.no/art...articleid=30399 Ser ut til at alle er farlige, og at uansett hva du har så må du gjøre noe med det sporenstreks.
Gjest Asti Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Hulder Skrevet 25. november 2006 #8 Skrevet 25. november 2006 Vi har noe svart-grønne mugggreier på badet langs veggen og det utbrer seg i et ekstremt tempo! Hjælp! ← Vi har samme problemet i taket på badet vårt og i dag var vi innom en byggvareforhandler å kjøpte et sterkt vaskemiddel og soppdrepende middel. Når dette regimet er gjennomført skal vi male taket. For oss er dette en midlertidig løsning, da vi etter planen skal totalrenovere badet til sommeren. Men det var helt nødvendig å gjøre noe med det nå. Jeg har nemlig fått store helseplager pga. det dårlige inneklimaet. Mitt råd er at dere omgående bør finne årsaken til at dere har fått mugg på badet, og finne en løsning på dette. Det er hverken normalt eller akseptabelt at det skal oppstå muggdannelser på badet deres. Om dere bare fjerne mugget i denne omgang, vil det sansynligvis etter kort tid komme tilbake. Årsaken til forekomsten av mugg på badet vårt viste seg å skyldes dårlig avtrekk fra ventilasjonssystemet i blokka vi bor i. Styrken på avtrekket ble justert opp og nesten over natta ble jeg et "nytt" menneske. Jeg som i mange måneder har vært sammenhengende "forkjøla", slapp og uopplagt er nå igjen aktiv, utvilt og i full jobb igjen.
Gjest Asti Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå