Jens Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 og mor og far blir gale snart. Han er 1,5 år og har alltid sovet gjennom natten. Men nå våkner han ved 0000 tiden, så ved 0400 tiden, så 0530 og er vi heldige sovner han igjen da, men ofte ikke. Vi står begge opp før 0700 hver dag pga jobb, og begynner å bli veldig slitne. Vi legger han 1900-1930 tiden hver dag. I barnehagen sover han ca 1,5 time. Da vekker de han, for han vil egentlig sove lenger. Hva kan vi gjøre??
BayliZ Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Det er noe som heter søvn avler søvn, så kanskje dere skal la han sove det han trenger på dagtid for å se om det fungerer. Ellers så kan det jo være så mye, nye tenner på veg. Vært syk i det siste kanskje??
Gjest Primula Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Det kan være flere grunner til det. Det kan være for mye søvn på dagtid eller for lite søvn på dagtid. Det kan være tenner eller kanskje noe sykdom han brygger på. Det kan være mat han spiser før han legger seg, det kan være for sen eller for tidlig leggetid... Hvor lenge har han vært sånn? Dersom han sover lite om natta vil han naturlig nok være trøtt etter dagduppen. Jeg tror kanskje jeg ville prøvd å la han sove litt kortere på dagen. Da vil han sikkert bli veldig trøtt og grinete de første dagene, men forhåpentligvis sove bedre om nettene etter noen dager. Skjønner at dere blir slitne ja ..
Jens Skrevet 20. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2006 Det begynnte da vi stilte klokken til den f........ vintertiden
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Som nevnt over her, det kan være maaange grunnertil dette... Tøtta vår hadde for litt siden også en periode der hun våknet flere ganger for natten og ikke ville sove mer. Vi var konsekvente på å ikke ta henne opp, men legge henne ned igjen og presisere at det er natt, må sove nå. Nå sover hun som en stein hele natten igjen - heldigvis - for man blir jo så sliten når nattesøvnen blir såpass forstyrret over lengre tid.
Gjest annkaa Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Jeg er ikke så sikker på at det å la han sove kortere på dagtid er løsningen? Men, kanskje? Min datter er 16 mnd. Hun kan sove fra 1.5 til 3 timer på dagtid. Vi vekker henne ikke før det begynner å nærme seg 3.5 time, da er det nok! Og hun får ikke sove etter 15.30 på ettermiddagen. Alikevel sover hun fra ca 19. 30, og gjerne til mellom 8 og 9 på morgenen, de dagene vi har fri. men, det er jo selvsagt stor forskjell på barn, så det er ikke godt å si.
BayliZ Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 1,5 times søvn på ei gutt på litt over året synes ikke jeg er for mye hvertfall. Han går i barnehagen i tillegg og der blir de jo utslitte. Tror ikke det er det som forårsaker at han plutselig sover dårlig, men.
Litt Lost Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 Vi fikk samme problem da jenten vår var 1,5 år. Jeg sto opp hver natt ved midnatt og måtte være våken til 02. Men en natt puttet jeg den største bamsen ned i sengen med henne, og den er stor. Hun sovnet med en gang, og hun våknet ikke nettene etter heller. Hun hadde alltid et kosedyr med seg, men denne bamsen var nesten like stor som henne - kanskje den ga henne ekstra trygghet og kos?
Gjest rabrabara Skrevet 21. november 2006 #10 Skrevet 21. november 2006 Jeg synes heller ikke det høres ut som om han sover for lenge om dagen. Mine sov gjerne tre timer da de var 18 mnd. Nå er de to år og sover ca 2. Jeg synes at de var mer urolige en periode etter at de begynte i barnehagen. Da sov de urolig og det var mye som skulle bearbeides av inntrykk. Det er jo også en tid og en alder da det kan være mye småsykdom som plager. Jeg ville rett og slett latt ham sove litt lengre om dagen og ikke gått inn så mye når han våkner om natten, det ble mine mer urolige av. Men, som andre sier, alle unger er jo så forskjellige. Man kan bare prøve seg frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå