Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Jeg kjøper av og til rismelk i stedet for vanlig melk, men egentlig lurer jeg på om rismelka har noe næringsverdi å skrive hjem om? Den inneholder jo endel stivelse/sukker, og bittelitt fett (umettet), men ikke protein. Jeg liker godt smaken og at det er et alternativ til melk i matlaging og sånn, men det føles som den inneholder "mye" sukker? hvis jeg drikker den som tørstedrikk blir jeg ofte tørst like etterpå, på samme måte som når jeg drikker brus... Ja, dette var MINE erfaringer om rismelk. Litt overtrøtt nå. Men er det noen som vet eller mener noe om dette?
Gjest gjesta Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Det kommer an på hva slags merke du drikker, men diverse "juksemelker" er beriket både med vitaminer, kalsium og essensielle fettsyrer. Sjekk innholdsfortegnelsen! Selv drikker jeg masse beriket havremelk fra Oatly for tiden, som visstnok også har en del fiber, og ellers synes jeg at Alpro soyamelk er digg. Alpro inneholder forresten like mye protein som kumelk. Rismelk er jeg ikke så innmari begeistret for, men det er jo selvsagt bare smak og behag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå