Gå til innhold

ned i vekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trener en del, styrke og kondisjon. Men jeg vil bli litt tynnere, gå ned litt i vekt. (No sånt som 5kg)

Hva slags trening forbrenner mest fett? Hvordan bør jeg trene da?

(Spiser forholdsvis sunt, jeg vil ikke nekte meg ting jeg har veeldig lyst på. Heller trene mer! Viktig å kose seg med mat syns nå jeg.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cardiotrening (jogging, sykling, aerobic) forbrenner mest på kort sikt mens styrketrening forbrenner mest på lang sikt. Jo mere muskler man har jo høyrer basisforbrenning har man. Vil anbefale deg en kombinasjon, jeg. Styrke et par dager i uken og cardio et par dager i uken. Det mest effektive er å trene cardio om morgenen rett etter du har stått opp, da er det lettere for kroppen å forbrenne fett for da er glykogenlagrene i kroppen tomme etter natten.

Lykke til!

Skrevet

Nå må du jo huske at muskler er tyngre enn fett ...

Enkel trening er løping/jogging og sykling (når det blir tid for slikt :lol: ).

Gjest MissyMe
Skrevet

Enig med alt over, men et lite råd til: husk å trene styrke før du trener utholdenhet (hvis du skal kombinere de to formene i samme økt). Da bruker du glykogenlageret (energien) til styrketreningen og fettforbrenningen vil starte raskere når du går over på utholdenhetstreningen.... Håper du skjønte dette og lykke til! :P

Skrevet

Helt klart kondisjonstreneing. men det er jo i grunnen blitt nevnt over.

Skrevet

Takk for fine svar! :D

Og- MissyMe, skjønner hva du mener! Har ofte tatt en halvtime med løpng før styrke, men da skal jeg begynne å gjøre omvendt!! Supert.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...