Cilla Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Noen som kan forteller litt om Steinerbarnehagen? Gjerne med litt andre ord enn de som står på websiden deres. Vi har kanskje fått plass der, men er litt usikker. Men har ikke fått plass noen andre steder. Og ble egentlig ikke så mye klokere av websiden deres.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Det er stor forskjell fra steinerbarnehage til steinerbarnehage, så jeg tror det lureste du må gjøre er å sjekke ut personalet. Personlig tar jeg avstand i dra denne "tankegangen" da den er lite empirisk dokumentert og har sett for mange "rare" tilfeller av hvordan personalet behandler barn.
Cilla Skrevet 20. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2006 Vi skal dit på "Intervju" før vi får plassen som er ledig, men hadde lyst til å forberede meg litt. Det er nok bare snakk om 1/2 år så får vi mest sannsynlig plass på en barnehage rett der vi bor, men vi har ikke råd til å si nei til denne plassen i ventetiden. Med mindre disse har en veldig spesiell tankegang.
Holly Hobbie Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Jeg gikk i Steinerbarnehage, og er helt normal! Jeg (og mine soesken) trivdes veldig godt der og jeg har mange gode minner derfra. Tror uansett det beste tipset er aa besoke barnehagen, ingen barnehager er like! Lykke til!
Gjest 86 Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Hold deg unna, sier jeg bare. Huff, husker jeg gikk der på 1990-tallet (fikk ikke plass andre steder) og det var ikke noe gøy. For meg var det tortur. Var så mye vi ikke fikk lov til der og lignende. Som blandt annet å leke med egne leker. Husker jeg tok med Ninja Turtles leke en gang der, de som jobbet der tok den og ga meg den i gjen da jeg gikk hjem. De ble ikke blie da. De hadde bare treleker der også. Så jeg[/] trivdes ikke der. Men det var på 90-tallet så det kan jo være anderledes nå. Den Steinerbarnehagen jeg gikk i hadde en del "spsielle" ledere og ansatte så det kan jo være hovedgrunnen til at det var så spesielt der. Jeg vil ikke anbefale den, men kan jo hende dine barn trives. Men jeg overlevde da
Gjest Mayamor Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Husker jeg tok med Ninja Turtles leke en gang der, de som jobbet der tok den og ga meg den i gjen da jeg gikk hjem. De ble ikke blie da. De hadde bare treleker der også. ← Min gutt får heller ikke ta med egne leker i barnehagen, men det synes jeg bare er fint. Dette er en helt vanlig barnehage. Ellers har jeg ingen erfaring om Steinerbarnehagen, men ville nok tatt plassen når det bare er snakk om en kort tid. Sikkert bedre enn en dagmamma dere ikke kjenner. Steineprinsippene har jeg ikke noe til overs for. Men det er min mening da. (Stedatter gikk på steinerskolen i 2 år så jeg vet litt fra innsiden om det.) Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Eneste jeg “kjenner” som har vært borti noe av Steiner er x-en til samboeren. Hun trivdes visst greit der, men vet ikke om hun gikk i barnehagen der. Om det noen gang blir aktuelt med barnehage for egne barn så er det større sjanse for at det blir Steiner enn “vanlig”, men det er mer pga at jeg har et elendig inntrykk av vanlige barnehager enn at jeg vet særlig mye om Steiner. Men tankegangen virker ikke helt fjern fra den vi har her hjemme, så det hadde sannsynligvis fungert greit.
Donpedro Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 Vil tro det er veldig personalavhengig. Har kjennskap til en steinerbarnehage der det fokuseres veldig på utstyret barnet har, om det er rett merke på ulltøyet, rett type vogn, at foreldrene vet mindre enn de proffe mht sine barn, kjeft om man henter på feil tidspunkt mm. De jeg kjenner angrer på at de har barnet i den barnehagen, men får ingen ny plass nå. Men barnet har det bra.
Tarí Númenessë Skrevet 20. november 2006 #9 Skrevet 20. november 2006 Barna til et vennepar har gått/går i steiner barnehage. Både voksne og barna er veldig fornøyd, men det er nok forskjell fra sted til sted. Den bhg dem går i er dem mye ute på turer og er er med i fjøset, dem lager mat og leker..
Kipa Skrevet 20. november 2006 #10 Skrevet 20. november 2006 Jeg er heller ikke så glad i ped'en deres..men om det bare er for et halvt år og ikke til skolestart og med steinerskole etter det, går det nok bra. Kjenner ikke til det, utenom det jeg har lært om det. Det med å ikke ha med egne leker gjeder i vanlige bhg'er også..i min sønn sin og flere andgre jeg vet. Så det er vel ikke noe argument. Synes de fokuserer på litt rare ting bare. Vet ikke om de følger rammeplanen jeg?
Cilla Skrevet 20. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 20. november 2006 Takk for svar! Det var slike svar jeg ønsket! Vi har dagmamma i dag, men mister kontantstøtta i januar, pga hun blir 3 år, og da blir dagmamma veldig dyrt. Regner og håper at steinerskolen følger makspris som andre barnehager. Ang ting som pris, hentetider og lignende, så får jeg nok vite det i morgen.
Cilla Skrevet 20. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 20. november 2006 Og det er i utgangspunktet bare for et halvt år, med mindre vi ikke får plass noen andre steder, eller vi trives så godt der at vi fortsetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå