Gå til innhold

Hvor mye er egentlig lønnstrinn 40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kloke hoder der ute som vet hvor jeg kan finne en lønnstabell?

Jeg trenger oversikt over de ulike lønnstrinnene, og er ikke helt oppdatert lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oslo Kommunes hjemmesider har lønnstrinntabell.

Skrevet

I 2002 tilsvarte lønnstrinn 40 en årslønn på 278600,-.

Så vidt meg bekjent så opererer ikke kommunene med lønnstrinn lenger, men med årslønninger...slik at det i utlysningstekster står en min. og en max.lønn ifht. de forskjellige stillingene...hva som praktiseres i staten vet jeg ikke.

Skrevet

Hmmm..etter lønnoppgjøret i mai 2002 avskaffet iallefall vår kommune lønnstrinnssystemet........iallefall ifht helse-og sosial....

Kanskje det er kun ifht. noen yrkesgrupper......???? :roll:

Jeg trodde det var ifht. alle i kommunen....mulig jeg har tatt feil...

I det lønnstrinnssystemet i Oslo kommune er ikke engang min årslønn innlagt...... :roll: (jeg jobber innen en definert faggruppe).

Er det noen andre i andre kommuner som vet noe om dette.....

Skrevet

ikke rart at det er behov for oppklaring her: oslo kommune kuttet 7 trinn på lønnstabellen ved forrige lønnsoppgjør, slik at det som tidligere var ltr 37 nå er ltr 30 osv. dette medførte selvfølgelig en rimelig total forvirring, og oslo kommune bruker nå årslønn i kroner og øre i utlysningstekstene, mens de fremdeles opererer med lønnstabeller mer eller mindre til internt bruk i oppgjørene

hvor mye ltr 40 tilsvarer, avhenger altså av i hvilket tariffområde du jobber i, amica: i staten tilsvarer ltr 40 kr 289.500, mens det i oslo kommune vil tilsvare kr 315.900

Skrevet

Jepp, det var statens regulativer jeg tenkte på.

Takk for hjelpen!

Gjest Hilde K S
Skrevet

Bergen :

Fagarbeider : ? - 235000

Høyskoleutdannet tre år : 250 - 271000

Høyskole med ytterligere spesialistutdanning ( 20 vekttall ) 271 - 290000

En avdelingslederls grunnlønn er 285000 også er det pluss for antall ansatte og diverse.

Her opereres det med lønnssats, dvs årslønn.

Skrevet

Den typen stillinger jeg tenkte på avlønnes etter lønnstrinnssystem på landsbasis, og det er ingen kommunale forskjeller.

Dette fordi prester er statsansatte.

Jeg har en kompis som er nyutdannet prest, og som begynnerlønn (som kapellan) får han enten lønnstrinn 40 eller 42, litt avhengig av hvor han kommer til å få jobb.

Hvis han får jobb som sokneprest (noe som ikke er vanlig for "nybegynnere"), er begynnerlønnen ltr. 48.

Øh...ja det var sikkert ikke så interessant for dere å vite :oops: , men det var altså forklaringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...