Gå til innhold

deprimert sykemeldt

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

hva sier dere som er borte fra jobb pga depresjon? juger dere på en influensa, infeksjon, ryggvondt eller hva

Uansett sykemelding fra lege må jo noe sies til arbeidsgiver å ikke si noe blir jo rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sykemeldt pga depresjon og fikk tilbud om psykolog gjennom min bedriftshelsetjeneste...

Har du et godt forhold til sjefen hadde jeg sagt at jeg har det litt vanskelig akkurat nå.

Jeg kan ikke forholde meg til sjefen, så jeg har fått en annen person å forholde meg til...

God bedring!

Jeg vet akkurat hvordan du har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å si noe som helst til noen som helst som har noe som helst i nærheten av arbeidsplassen er uaktuelt for nå Skal se om jeg klarer det etter en kur med lykkepiller og psykologtimer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du skal være sykemeldt en tid fremover er det et krav at arbeidstaker holder kontakten og følger deg opp. Så det å holde slike ting hemmelig var i alle fall for meg helt umulig.

Så da vet jeg ikke hva du skal gjøre jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hovr mye sykemelding det blir fremover for jeg vil klare å jobbe Men for nå har ting hopet seg opp så jeg trenger noen dager i alle fall og det har legen tilbudt meg Men jeg er så redd for å takke ja fordi jeg vil holde det hemmelig

ÆSJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være deprimert er en sykdom man ikke skal skamme seg over. Jeg har selv vært deprimert i høst, og er attpåtil i en ny jobb, så det har ikke vært enkelt.

Men jeg har vært åpen både overfor venner, familie og til og med arbeidsgiveren, og har opplevd både forståelse og mye støtte som har hjulpet meg til en bedring.

Nå går jeg på aktiv sykemelding, og har begynt å se framover. Er på leting etter en ny jobb med litt mindre utfordringer og litt mer tid til de små jeg har hjemme. Tror det skal ordne seg etter hvert.

Har et par boktips også, som har hjulpet meg mye:

- Overvinn din depresjon

- Lykketyvene

- Å leve et liv, ikke vinne en krig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skyldte på vonde skuldre og nakke. Vil absolutt ikke ha stempelet "deprimert" på meg, altfor mange fordommer knyttet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du sliter med deprisjoner :klem:

Arbeidsgiver har strengt tatt ikke noe med hva som feiler deg, så du er ikke pliktet til å fortelle noe annet enn at du er sykmeldt og evt. kan komme til å bli det over tid!

Hvis du føler at tonen mellom deg og arbeidsgiver er fortrolig kan du kanskje nevne for h*n hva du sliter med, det blir lettere for begge parter!

Som en annen sier så er ikke deprisjon noe å skamme seg over, det er en "fokesykdom" som blir mindre og mindre tabu å prate om!

Dersom legen din mener at du bør sykmelde deg, så bør du nok gjøre det!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver har strengt tatt ikke noe med hva som feiler deg, så du er ikke pliktet til å fortelle noe annet enn at du er sykmeldt og evt. kan komme til å bli det over tid!

Jo, det angår arbeidsgiveren om sykdommen er arbeidsrelatert! Arbeidsgiver har ikke krav på å få vite selve diagnosen, men arbeidsgiver skal avklare om fraværet har med arbeidsforholdene å gjøre. Videre har arbeidsgiver lov til å spørre om sykefraværets antatte lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykemeldt selv en periode på to mnd pga at jeg var totalt utslitt etter to tette svangerskap/fødsler. Legen satte diagnosen deprimert /utbrendt og jeg fikk i ettertid store problemer med forsikringsselskapet ang uførhet/livsforsikring. Vær forsiktig med å få legen til å sette denne diagnosen, det kan få følger du ikke aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke vil si noe er for at dette ikke er første gangen jeg er deprimert. Men at jeg virkelig håper dette kan være siste gangen (orker ikke forklare hvoror). Ny jobb og jeg vil overhodet ikke røpe noe til noe som helst. Omsorgsyrke attpåtil og det er viktig for meg å holde ansiktet utad ti lbrukerne.

Jeg skammer meg ikke. Jeg har fortalt det til "alle" før. Men denne gangen vil jeg bare ikke på grunn av type jobb og fordi jeg er ny (ikke i prøvetid). Men jeg innser at jeg nok må, siden jeg nok ikke vil klare å få alle terapitimene på utsiden av arbeidstiden.

Jeg gikk på jobb i dag - og overlevde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede et par forsikringer (skaffet på fullstendig lovlig vis), så det bekymrer meg ikke. Til gjest som var så redd for slikt, det er da viktigere at jeg ikke går runt og kjefter på alt og alle og ikke får sove og ikke er redd for å kunne bli selmvordskandidat og er konstant kvalm og har hodepine ogogog enn en puslete forsikring! Forsikring er bare penger, her er det snakk om livet mitt!!!! Og til familien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det angår arbeidsgiveren om sykdommen er arbeidsrelatert! Arbeidsgiver har ikke krav på å få vite selve diagnosen, men arbeidsgiver skal avklare om fraværet har med arbeidsforholdene å gjøre. Videre har arbeidsgiver lov til å spørre om sykefraværets antatte lengde.

Noe ala det skrev jeg også i innlegget bortsett fra første setningen din som jeg forøvrig er enig i!

Dersom det er arbeidsrelatert angår det arbeidsgiver slik at h*n kan hjelpe deg videre mht. arbeidsplassen!

Grunnen til at jeg ikke vil si noe er for at dette ikke er første gangen jeg er deprimert. Men at jeg virkelig håper dette kan være siste gangen (orker ikke forklare hvoror). Ny jobb og jeg vil overhodet ikke røpe noe til noe som helst. Omsorgsyrke attpåtil og det er viktig for meg å holde ansiktet utad ti lbrukerne.

Jeg skammer meg ikke. Jeg har fortalt det til "alle" før. Men denne gangen vil jeg bare ikke på grunn av type jobb og fordi jeg er ny (ikke i prøvetid). Men jeg innser at jeg nok må, siden jeg nok ikke vil klare å få alle terapitimene på utsiden av arbeidstiden.

Jeg gikk på jobb i dag - og overlevde.

Forstår at dette er vannskelig for deg, men kanskje det faktisk er en god ide å fortelle om dette så arbeidsgiver vet den reele grunnen til at du evt. blir sykmeldt og ikkke tror du "sluntrer" unna!

Fortell at dette plager deg og at du liker deg kjempegodt i jobben men at du nå har fått deprisjoner som gjør at du evt. blir sykmeldt! Fortell at legen din ville sykmelde deg men at du sa nei til det, nettop fordi du var bekymret for hva arbeidsgiver/kollegaer måtte tenke!

Det er bedre å ta i mot den sykmeldingen, slappe av, bli bedre og komme seg tilbake til jobben etter endt sykefravær!

:)

Syns ikke noe om at du skal presse deg på jobben med frynsete nerver innvendig og en relativt fin fasade utenpå - det går jo uansett ikke i lengden! :klem:

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...