Gå til innhold

Størrelse på dusjkabinett

Nala

Anbefalte innlegg

Vi driver og pusser opp det ene badet vårt, og har bestemt oss for å sette inn et Showerama fra Porsgrund. Men vi klarer ikke å bestemme oss for størrelse. Dette er et lite og smalt bad, så 90x90 er utelukka. Men vi vet ikke helt om det er best med 80x80 eller 70x90. Begge går, men 70x90 vil trolig passe badet vårt best (som nevnt er det et smalt bad). Men så er vi usikker på om det er for lite med 70 den ene veien (selv om 90 andre veien kompenserer litt). Det er kanskje mest praktisk med 80x80? Eller?

Noen som har erfaringer å bidra med? Vi trenger alle tips vi kan få før vi tar ei beslutning.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Deception

Jeg vil tro at 70x90 faktisk kan føles litt større enn 80x80. Før vi pusset opp, hadde vi 80x80, og det føltes trangt (nå har vi 90x90), mens jeg vet andre som pga. plassproblemer har valgt 70x90, og som er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også jeg hadde gått for 70x90, da får du ihvertfall god plass en vei. 80x80 blir trangt alle veier.... Tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere vurdert slike dører som kan legges inn i dusjen når den ikke brukes? Da får du god plass når du dusjer, og god plass når dørene felles inn til veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 cm * 80 cm = 6400 cm^2

70 cm * 90 cm = 6300 cm^2

Som man ser, er faktisk 80x80 størst  ;)

Joda, men et menneske er gjerne bredere "den veien man slår ut med armene", så jeg er overbevist om at 70*90 vil føles mye bedre når man dusjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod inni dusjkabinetter i timesvis for noen måneder siden, fordi vi pusset opp badet og lurte på det samme.. Vi endte opp med 80x80, jeg syns det virket mer romslig. I vårt tilfelle måtte vi med 70x90 hatt dusjhodet på den ene langsiden av kabinetter, og det ble trangt mellom armaturet og den andre langsiden.

Har ikke tenkt over at 80x80 er trangt, jeg slår i alle fall ikke armene borti. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...