Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Håper det er noen snille, gode mennesker her som kan mer om powerpoint enn meg. Har gjort et søk, men fant ikke svar på det jeg trengte. Stor takk til alle som kan bidra:

1 - Hvordan setter man opp lysbildet sånn at ett og ett punkt på en liste kommer inn for hvert tastetrykk? Altså: Jeg har et lysbilde med en lang liste av punkter. Det jeg vil, er at ikke alle punktene skal synes med en gang, men komme frem ett og ett etterhvert som jeg har snakket meg ferdig om det forrige.

2 - Går det an å lime inn / lenke til videoer sånn at man klikker i powerpoint-dokumentet og så åpner filen i windows media player? Saken er altså at jeg trenger å bruke kontrollfunksjonene i media player til å zoome handlingen frem og tilbake mens jeg forklarer hva som skjer på videoen.

3 - Hvordan lager man sin egen bakgrunnsmal med topp- og bunntekst og bilder og greier?

Endret av BMD
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan i alle fall hjelpe med noe av det..

1) Gå på lysbildefremvisning, animasjonsoppsett. Velg for eksempel "dukk opp" eller "ton ned en etter en". Når de da går på lysbildefremvisning kommer punktene opp ett og ett når du trykker.

3) Gå inn på "vis", "maler", "lysbildemal". Lag så malen slik du vil ha den..

Skrevet

Takk! :klem:

Finnes det noen måte å få førstesiden til å bryte med malen for for resten? F.eks. fjerne topptekst fra førstesiden?

Håper det er noen som har tips til spørsmål 2 også.

Skrevet

For å ikke vise topptekst/bunntekst på tittellysbildet:

Gå inn på "vis", "topptekst og bunntekst" og huk av på "ikke vis på tittellysbildet"

Vedrørende spm. 2 så vet jeg det går å sette inn video direkte i presentasjonen, men har ikke så mye erfaring med det. Men du kan jo forsøke med å gå inn på "sett inn", "video og lyder", "video fra fil".

Skrevet

Takk igjen :)

Har prøvd meg fram med videoting. Får kjørt videoene i seg selv, men får ikke fram play/pause/progressbar osv. Mulig jeg rett og slett må ha et videoprogram oppe ved siden av og veksle med alt-tab eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...