Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 jeg å sambo skal kjøpe bil, det er heftelser. Hva må til får at det blir heftelser?inkasso? kjøpskontrakten står det . bilen selges uten heftelser... er vi sikre da? selgeren sier han skal gjøre opp låner med en gang pengene er på plass. noen som aner noe?
skrue Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 jeg å sambo skal kjøpe bil, det er heftelser. Hva må til får at det blir heftelser?inkasso? kjøpskontrakten står det . bilen selges uten heftelser... er vi sikre da? selgeren sier han skal gjøre opp låner med en gang pengene er på plass. noen som aner noe? Jeg ville valgt en annen bil om det er registret heftelser på den. Kjøpers marked.
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Søk i brønnøysundregisteret for heftelser. Hevtelser er lån på bilen og andre betalingsproblemer med den. Mer vet ikke jeg. Har aldri hatt problemer med å kjøpe bil selv om det har vært lån på den.
Gjest Gjest_Marthe_* Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Hva er heftelser på en bil?
just_c Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 sambo kjøpte bil nå med heftelser...dvs at de skrev en kontrakt i tillegg til kjøpskontrakten..der det sto at selger skulle betale lånet på bilen som da er heftelsen med pengene han fikk for bilen,..eh.ikke akkurat slik det sto da..men kort og enkelt forklart nå i en fart... banken måtte også ha denne tilleggskontrakten for at sambo skulle få lån til bilen. litt rotete skrevet..håper du forstår hva jeg mener...
skrue Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Hva er heftelser på en bil? F.eks at det er registrert et lån mot pant i bilen. Långiver kan kreve å få bilen om lånet ikke blir betalt. Om låntager er en annen enn den som nå eier bilen kan det bli mye kluss. Derfor bør en unngå å kjøpe en bil med heftelser. Om beløpet man kjøper for er tilsvarende mindre enn normalt for å ta høyde for heftelsen så stiller det seg selvfølgelig anderledes.
Helen Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 (endret) Hvis man kjøper en ganske ny bil så er det ofte at selger har lån på bilen som h*n ikke får løst ut før bilen er solgt. Vi solgte en bil som var et år gammel pga familieøkning, den solgte vi mens det ennå var lån på den. Vi hadde ingen mulighet til å løse ut det lånet før vi hadde fått solgt bilen, vi hadde da allerede kjøpt ny bil med nytt lån. Vi skrev bare i kontrakten at lånet skulle betales med pengene for bilen og at heftelsene dermed ble slettet. Endret 19. november 2006 av m@msen
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 i kontrakten vår er det(fra naf) er det punkter som skal krysses ut. der er det ene punktet. selger bilen uten heftelser å det er krysset av.er dette nok? eller må vi ha egen klausul på at heftelsene blir betalt til banken?
Minien Skrevet 20. november 2006 #9 Skrevet 20. november 2006 Jeg ville vært veldig forsiktig med å kjøpe en bil hvor selger sier han skal slette heftelsen etter at han har fått pengene. Måten vi gjorde det på når jeg kjøpte ny bil for en uke siden, var at vi gikk i banken sammen (selger og jeg) og gjorde opp heftelsen på bilen med pengene fra lånet jeg tok opp. Ved å gjøre det på den måten kunne ingen "snike" seg unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå