Gå til innhold

trenger en vanskelig gåte

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det moren som er lege?

:klappe: Jepp, du er flink! Her har du en vinnergave :gave:

Hushjelpgåta er ei tallgåte: 10010131 = Hundretientreen (Hun-dret-i-entreen)

:blomst: Takk, selvsagt! Da får du en :gave: også!

Skrevet

1)Hvis syv personer møter hverandre, og hver enkelt trykker hverandre i hånden en gang, hvor mange håndtrykk blir det da?

2)Fru x og fru y er gode venner. De møtes nesten hver dag og snakker sammen over en kopp kaffe om mange forskjellige ting. Om sommeren kan de ikke treffes på en månedes tid, da de begge drar med sine respektive familier til sine sommerhus. De har begge telefon, men de to damene bruker den ikke til å ringe hverandre, selv om begge elsker å skravle. Hvorfor ikke?

:klø:

Svar:

1) 21 ganger, de aller fleste tror det er 42, men når A trykker B i hånden har allerede B trykket A i hånden og behøver ikke gjøre det igjen!

2) :sjarmor:

Skrevet

Får se om dette blir rett nå da:

En mann hører på radioen at et skip har forlist. Han går opp trappa og slår på lyset. Etterpå så skyter han seg. Hvilket yrke har mannen?

Og en til (men denne er morsomst når den blir fortalt muntlig da):

Forestill deg at du er pikkolo som styrer heisen på et stort hotell. Du starter i 1. etasje: der kommer det på 4 personer, 3 av dem går av i 2. etasje og det kommer på 4 nye. I 6. etasje så går 2 av og ingen kommer på. I 12. etasje går 2 av og 5 kommer på, og i 15 etasje, hvor baren er, går 3 av og ingen kommer på. Og alle går av i 1. etasje. Hvor gammel er pikkoloen?

Skrevet
2)Fru x og fru y er gode venner. De møtes nesten hver dag og snakker sammen over en kopp kaffe om mange forskjellige ting. Om sommeren kan de ikke treffes på en månedes tid, da de begge drar med sine respektive familier til sine sommerhus. De har begge telefon, men de to damene bruker den ikke til å ringe hverandre, selv om begge elsker å skravle. Hvorfor ikke?

2)  :sjarmor:

:klø: Kanskje de ikke har telefonnummeret til hverandre?

Skrevet

Det kunne det jo ha vært, men det er nok feil ;)

(kunne jo da ha ringt opplysningen)

En mann hører på radioen at et skip har forlist. Han går opp trappa og slår på lyset. Etterpå så skyter han seg. Hvilket yrke har mannen?

Han er nok en fyrvokter :)

Han drepte seg selv da han var skyld i at skipet forlistet fordi han hadde glemt å slå på lyset ;)

Den andre gåten din må jeg se nærmere på gitt :sjenert:

Skrevet

Eller de er døve.

Skrevet
Han er nok en fyrvokter  :)

Han drepte seg selv da han var skyld i at skipet forlistet fordi han hadde glemt å slå på lyset  ;)

:tommel:

Skrevet

Eller kanskje de ikke trneger å bruke telefonen når de skal snakke med hverandre, fordi de har feiehus på samme sted? "Henge over gjerdet" osv....

Skrevet
Eller kanskje de ikke trneger å bruke telefonen når de skal snakke med hverandre, fordi de har feiehus på samme sted? "Henge over gjerdet" osv....

;) Det kunne jo ha vært et svar det!

En pærebrus til deg for bra tippet :perebrus:

Eller de er døve.

Helt riktig :klappe:

De er begge døve og bruker tegnspråk til å kommunisere med hverandre!

Kake og pærebrus til Fresh :gratulerer::perebrus:

Forestill deg at du er pikkolo som styrer heisen på et stort hotell. Du starter i 1. etasje: der kommer det på 4 personer, 3 av dem går av i 2. etasje og det kommer på 4 nye. I 6. etasje så går 2 av og ingen kommer på. I 12. etasje går 2 av og 5 kommer på, og i 15 etasje, hvor baren er, går 3 av og ingen kommer på. Og alle går av i 1. etasje. Hvor gammel er pikkoloen?

Det er en sånn luregåte som jeg gikk på med en gang :sur:

Vet ikke, men han er sikkert myndig nok til å være i en bar :sjenert:

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Audun_*
Skrevet
Du har to mynter, som tilsammen utgjør 30 kroner. Den ene av myntene er imidlertid ikke en tier. Hvilke to mynter er det du har?

Den ene mynten er en 10 krone og den andre er en 20 krone. Gåten sier bare at den ene mynten ikke er en 10 krone, men sier ingen ting om hva den andre er:)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

siden jeg skal forestille meg at jeg er pikkolon. så må da pikkoloen være like gammel som meg. altså 81 mod :)

Skrevet (endret)

En mann er dømt til døden, og får denne beskjeden av dommeren: "Du skal henges i løpet av neste uke, men du får ikke vite om det før samme dag."

Etter å ha tenkt seg litt om påstår fangen at det ikke vil være mulig å henge ham på disse vilkårene. Hvorfor?

Endret av Miel
Skrevet (endret)

Denne gåten er veldig lett (ganske teit og egentlig), men det er merkelig nok veldig få som skjønner den og bare sitter der som et spm tegn...

En lapp er det samme som en same.

En lapp skulle levere en lapp til en lapp. På veien så lappen en naken dame bade. Hva stod på lappen?

svar:

k*ken ( vet ikke om jeg kan skrive et sånt kjønnsord på kg)

:fnise:

Endret av Lise_
Skrevet
Denne gåten er veldig lett (ganske teit og egentlig), men det er merkelig nok veldig få som skjønner den og bare sitter der som et spm tegn...

En lapp er det samme som en same.

En lapp skulle levere en lapp til en lapp. På veien så lappen en naken dame bade. Hva stod på lappen?

svar:

k*ken ( vet ikke om jeg kan skrive et sånt kjønnsord på kg)

:fnise:

Eg tog an :fnise:

Skrevet
En mann er dømt til døden, og får denne beskjeden av dommeren: "Du skal henges i løpet av neste uke, men du får ikke vite om det før samme dag."

Etter å ha tenkt seg litt om påstår fangen at det ikke vil være mulig å henge ham på disse vilkårene. Hvorfor?

Denne tar jeg ikke jeg, altså. Hva er svaret?

Annonse
Skrevet
Denne tar jeg ikke jeg, altså. Hva er svaret?

Hvis de venter med å henge ham til søndag, den siste dagen, vil han jo vite om det dagen før, fordi det er den siste muligheten. Altså kan han ikke henges søndag, og lørdag blir siste mulighet. Men dette vet han jo - altså kan han heller ikke henges lørdag, for da vil han få vite om det på fredag. Men da kan han heller ikke henges fredag, fordi han vil forstå det på torsdag... osv. :ler: En logikk som ikke heeeelt funker i praksis, da...

• 1 år senere...
Gjest tjukken nr. 8
Skrevet

[en man drar på en fredag inn til en by, tre dager senere drar han. men han drar på fredag.

• 2 uker senere...
Skrevet

Du deltar i et kappløp og løper forbi personen på andre plass. Hvilken plass havner du på da?

Ikke mange som tar den i farta :kaffekopp:

Skrevet
Er det moren som er lege?

ja, hvem andre?

Skrevet (endret)

Fyrlykter - heter det det? Slo på lyset i fyret ... øh ... fyrvokter er vel det ordet jeg tenkte på ...

Endret av Brent Orange

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...