Kanutten Skrevet 6. januar 2010 #61 Skrevet 6. januar 2010 [en man drar på en fredag inn til en by, tre dager senere drar han. men han drar på fredag. Hesten heter Fredag
Brent Orange Skrevet 6. januar 2010 #62 Skrevet 6. januar 2010 Denne gåten er veldig lett (ganske teit og egentlig), men det er merkelig nok veldig få som skjønner den og bare sitter der som et spm tegn... En lapp er det samme som en same. En lapp skulle levere en lapp til en lapp. På veien så lappen en naken dame bade. Hva stod på lappen? svar: k*ken ( vet ikke om jeg kan skrive et sånt kjønnsord på kg) haha - det gjorde det nok, ja.
Kanutten Skrevet 6. januar 2010 #63 Skrevet 6. januar 2010 Du deltar i et kappløp og løper forbi personen på andre plass. Hvilken plass havner du på da? Ikke mange som tar den i farta Må jo bli andre plass det da?
Mr. Jones Skrevet 6. januar 2010 #65 Skrevet 6. januar 2010 Ja, ganske logisk, men ca. 90% av de jeg spør i "farta" sier "Førsteplass selvfølgelig" til fryd for meg^^
Momseguri Skrevet 6. januar 2010 #66 Skrevet 6. januar 2010 bare følger med jeg Morro med gåter å plage andre med
Gjest Minimi Skrevet 6. januar 2010 #67 Skrevet 6. januar 2010 1. Hva har disse ordene til felles? uvenn- opera- absolutt- større- klasse- delvis 2. Du drømmer at du er på tur sammen med to av de beste vennene dine. Dere går på en bro over en brusende foss, og de to vennene dine faller i fossen. Du har ikke krefter til å redde begge to, Hva skal du gjøre? 3. Morten var ute og gikk en tur når det begynte å regne. Han hadde ikke paraply eller hodeplagg. Hans klær ble gjennomvåte, men ikke et hår på hans hode ble fuktig. Hvordan kunne dette gå til?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #68 Skrevet 7. januar 2010 1. Hva har disse ordene til felles? uvenn- opera- absolutt- større- klasse- delvis 2. Du drømmer at du er på tur sammen med to av de beste vennene dine. Dere går på en bro over en brusende foss, og de to vennene dine faller i fossen. Du har ikke krefter til å redde begge to, Hva skal du gjøre? 3. Morten var ute og gikk en tur når det begynte å regne. Han hadde ikke paraply eller hodeplagg. Hans klær ble gjennomvåte, men ikke et hår på hans hode ble fuktig. Hvordan kunne dette gå til? 1. vet ikke :wee: 2. Hopper i selv. Jeg hadde i alle fall ikke klart å velge, hadde slitt av skyldfølelse resten av livet om jeg reddet den ene og ikke den andre. Det samme gjelder selvfølgelig om jeg ikke hadde reddet noen. 3. han er skalleT!
Fat Sally Lee Skrevet 7. januar 2010 #69 Skrevet 7. januar 2010 2. Du drømmer at du er på tur sammen med to av de beste vennene dine. Dere går på en bro over en brusende foss, og de to vennene dine faller i fossen. Du har ikke krefter til å redde begge to, Hva skal du gjøre? Våkne?
Gjest Minimi Skrevet 8. januar 2010 #70 Skrevet 8. januar 2010 (endret) 1. Hva har disse ordene til felles? uvenn- opera- absolutt- større- klasse- delvis 2. Du drømmer at du er på tur sammen med to av de beste vennene dine. Dere går på en bro over en brusende foss, og de to vennene dine faller i fossen. Du har ikke krefter til å redde begge to, Hva skal du gjøre? 3. Morten var ute og gikk en tur når det begynte å regne. Han hadde ikke paraply eller hodeplagg. Hans klær ble gjennomvåte, men ikke et hår på hans hode ble fuktig. Hvordan kunne dette gå til? Alle ordene begynner på bokstaver som ligger etter hverandre i alfabetet. Altså de to første bokstavene i hvert ord. 1. vet ikke :wee: 2. Hopper i selv. Jeg hadde i alle fall ikke klart å velge, hadde slitt av skyldfølelse resten av livet om jeg reddet den ene og ikke den andre. Det samme gjelder selvfølgelig om jeg ikke hadde reddet noen. 3. han er skalleT! Jepp, han er skallet! Våkne? Ville jeg også gjort! Endret 8. januar 2010 av Minimi
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #71 Skrevet 10. januar 2010 Det har mage men kan ikke spise, roper høyt men har ingen munn. Ser stadig på deg men har ingen øyne, snorker ikke når det tar seg en blund. Hva er det? Samvittigheten din
Gjest Karoline Amalie Skrevet 9. februar 2010 #72 Skrevet 9. februar 2010 Du har to mynter, som tilsammen utgjør 30 kroner. Den ene av myntene er imidlertid ikke en tier. Hvilke to mynter er det du har? den ene mynten er en 20'er, mens den "andre" er en tier!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #73 Skrevet 10. februar 2010 Bare jeg som ikke skjønner hva som rimer på pølse????? Blir sprø...hjelp meg noen?????
Gjest Mathiaz Skrevet 11. mars 2010 #75 Skrevet 11. mars 2010 Lykke til Trådstarter, håper han ikke klarer dem (denne tråden skulle kanskje ha ligget på snikksnakk men...) du er en lur rev du Reven :klø: Det er jo ikke noe norsk ord som rimer på pølse! Vet du om et ord du eller????? Kom på et som kanskje rimer litt: Er det sølvskje? (hvis man sier det sånn kjempefort) Edit:kom på et svar Sølvskje kanskje? ;D
Gjest Eurodice Skrevet 11. mars 2010 #77 Skrevet 11. mars 2010 (endret) Fra barnemunn: Hva er det som begynner på "p" og slutter på "ule"? Endret 11. mars 2010 av Belladonna
NovaFlare Skrevet 11. mars 2010 #78 Skrevet 11. mars 2010 Hva er det som rimer på "trikken"? Prikken :gjeiper:
NovaFlare Skrevet 11. mars 2010 #79 Skrevet 11. mars 2010 Bare jeg som ikke skjønner hva som rimer på pølse????? Blir sprø...hjelp meg noen????? -Mølse er en matrett fra Vestlandet. Den spises i dyp tallerken med skje og er en klumpete suppe. -Vølse er en tørket oksepenis.
Gjest Eurodice Skrevet 11. mars 2010 #80 Skrevet 11. mars 2010 Prikken :gjeiper: Svar: Vinduene, om vinteren .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå