Gå til innhold

Har du noen gang klart å slanke deg?

Mrs. H

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har gått ned 20 kilo på et år.

Hemmeligheten min? Regelmessig trening, og regelmessige sunne måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har gått ned 15 kg på ett år. Spiste vanlig sunn mat, men kuttet ut snop. I tillegg begynnte jeg å trene, først raske gåturer siden på treningssenter. Ja, det tok lang tid, men jeg var aldri sulten (ok litt fysen innimellom) og så er det forhåpentligvis ganske varig. Det var jo kanskje mere en omlegging av livsstil enn en ren slankekur........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært igjennom en hard slankekur nå... sluttet å røyke... gikk opp nesten 7 kg.. snufs... men nå er de av i gjen:-)

Trening og mat til faste måltider var nøkkelen for meg...og sunnere mat selvsagt... Det finnes deseverre ingen vidundermiddel... snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Grethe Roede kurs før Jul og gikk ned 17 kg. Etter at jeg sluttet kurset har jeg gått ned 2 kg, uten å prøve ( er fornøyd der jeg er nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg begynte å trene på Sats. Kg raser bare av. Jeg passer selvfølgelig på å spise til faste måltider, 3 ganger om dagen og IKKE snop og brus.

Prøv det du å da vel icon_smile.gif Lykke til!!

-thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Joda. Klarte å slanke med en gang. Uten at det egentlig var nødvendig. Gikk ned 15 kilo på 3 måneder, og fikk diagnosen anorexi. Slet i mange år med det, men er nå heldigvis kommet meg over det.

Jeg skjønner de som slanker seg av helsemessige årsaker, men de aller fleste norske damer er helt normale. Slanking har kommet helt over styr.

Jeg er glad jeg er kommet meg over det slankehelvete. Jeg startet med å spise sundt, regelmessig. men ettersom kiloene raste av, ble jeg mer og mer opphengt i å gå ned mer. Jeg klarte ikke å stoppe.

Ta i hvert fall vare på dere selv! Det er flott å se at dere er fornøyde med resultatet deres. Jeg for min del kommer nok alltid til å være misfornøyd med meg selv. Men jeg har lært meg å leve med meg selv, og den kroppen jeg har.

Louisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 12 kilo på ca tre måneder for et par-tre år siden. Ingenting dramatisk, bare jernvilje kombinert med full stopp i sjokoladeinntaket og mer moderate porsjoner med den vanlige hverdagsmaten!

Var jeg snopesyk om kveldene, gikk det på gulrøtter, vann eller cola light...

Begynte også å trene noe senere, men vektreduksjonen var merkbar allerede da jeg kuttet ut søtsakene og før jeg begynte å trene! Treningen var likevel god å ha for å komme i bedre form og stramme opp.

Akkurat nå koser jeg meg og nyter livet med årets påskemarsipan, men pytt-pytt... icon_lol.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jada, fra 75 til 65 kg en gang. Bare ved å kutte ut snop, snacks og brus, og spise passe mye.

Et annet år gikk jeg ned 15 kg på et halvt år pga depresjon og tap av matlyst. Så gikk jeg opp igjen 15 kg året etter. (heldigvis, jeg så ut som et skjelett og veide 50 kg...)

Nå er jeg på 69 kg, og synes det er sånn ca 9 kg for mye.

Men jeg er bare 18 år, så noe er nok såkalt "valpefett". Jeg trener og spiser sunt, så kan jeg ikke gjøre mere.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Tok av 20 kilo på 5 månder....

drakk eplesideredik og gikk mye mens jeg sammtidig tok crom og fiber tabeletter....

Epleciderediken får du kjøpt i vanelig mat vare butikk og bio crom og bio fiber på helse kost.....

klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har gått ned ca 20 kg på 2 år med Rikshospitalets kur, Redusan og eplecidereddik (kapsler). Fortsatte å gå ned en del uten å jobbe noe særlig for det etter kuren og har holdt vekten i et halvt år nå.

Liss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, jeg har gått ned mange ganger jeg. Det er ikke noe problem. Sånn ca 100 kg kan jeg tenke meg det har blitt i løpet av mitt 33 år lange liv. Nå jobber jeg mot presset som jeg kjenner kommer sugende etter å slanke meg igjen. Hører så mye supert om ketogen, karbolight dietter ol. Skal jeg slanke meg, eller la det være? FØler jeg er klar igjen nå, bikinisesongen nærmer seg, og blotting av legger.

Problemet er bare at jeg har en spiseforstyrrelse og har gått flere år i terapi, og det er nok ikke nor lurt å gå på dietter. Det er hele nokså unaturlig. Jeg vet jo hva som skjer når jeg er ferdig, i den gra jeg noen gang anser meg som ferdig.

Etter endt kur kommer kiloene på igjen, derfor så hjelper det ikke. Og det sier jeg til meg selv, slankekurer hjelper ikke fordi etter de fleste slankekurer så kommer en periode med påfølgene overspising.

Disse tankene har jeg fra Geneen Roth, mer kan leses her: http://www.sykepleien.no/artikler/1998/18/...a08/artikel.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix, har ikke klart å slanke meg. Tror strengt tatt ikke at det er nødvendig heller, siden jeg ikke er overvektig. Er mer redd for å bli revet med av slankehysteri enn de få kiloene som er her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jovisst, mange ganger. Med pulver og annet humbug. Har sikkert gått opp igjen det dobbelte... Kun omlegging av kosthold som gjelder, slanking - måkke finne på det!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

jeg la på meg 23 kg da jeg gikk gravid klarte å gå ned 21 kg i løpet av 1 år! men forsatt slitter med de siste 2 kg som jeg tror at jeg aldri kan ta det av meg igjen! men det gjør meg ingenting icon_wink.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: *Perser* den 2002-04-05 20:14 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg slanket meg "ufrivillig", dvs jeg hadde ikke planlagt det, gjennom sommerjobben min. Å stå i et "drivhus" i alt for varme klær i sommervarmen, uten mulighet til å få tak i godterier gjorde at jeg tok av meg 5 kilo, fra 60 til 55. Det ble fint, men jeg fikk strekkmerker i huden! Skal ha samme jobb i år, så da raser vel de kiloene jeg har lagt på meg i løpet av vinteren! icon_biggrin.gif

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er på slankekur nå, og jeg er sulten....icon_smile.gif

Skal snart gifte meg og må inn igjen i kjole som jeg passa for 3 mnd. siden. Går på meget streng diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har klart det!!! Fra forrige januar til nå har jeg slanket meg 11 kg!!

Var kjempelangt nede, og var så utrolig fast bestemt på at slik ville jeg ikke ha det.

Jeg leste alt jeg kom over om slanking, trening, kosthold osv...

Jeg begynnte å skrive ned alt jeg spiste, og klarte på den måten å unngå overspisingen.

Når jeg fikk den følelsen av å bare ville fortsette å spise for mye, så kunne jeg bare se hva jeg hadde spist dagene før og i løpet av hele uken, og så at det ikke var så ille alikevel. Da fikk jeg vekk den sterke trangen.

Men mest av alt var det et sterkt ønske om å forandre hele meg, og å gjøre det til noe varig.

Så jeg tror jeg klarte det ved å skaffe meg masse kunnskap og å gjøre det til en livsoppgave å fortsette å ta vare på kroppen min. Og selvsagt trene mest mulig.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...