Gå til innhold

Ti døde jobber

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Danske Institutt for Fremtidsforskning har laget en liste over de yrkene som kommer til å forsvinne i fremtiden. Se oversikt her

Pilot

Butikkekspeditør

PC-servicetekniker

Parkeringsvakt

Postbud

Sentralbanksjef

Grossist

Prest

Fengselsbetjent

Vinduspusser

Hva tror du? Jeg tror nok butikkekspeditør kommer til å forsvinne i enkelte bransjer som f.eks matvarehandelen. Tror heller ikke epost erstatter postbudet. Vi handler bare mer og mer på internett og varene vil vi helst ha levert hjem. Pilot er sikkert mulig å avskaffe, men vil vi føle oss trygge da? Da tror jeg heller trikke- og t-baneførere blir erstattet av automatikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke presteyrket kommer til å forsvinne i fremtiden. Jeg vil også helst ha piloter, ville ikke ha følt meg trygg på bare en autopilot, datasystemer kan jo kræsje og da kan det jo være greit at noen sitter der og kan ta over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig disse yrkene kommer til å forsvinne i fremtiden, men jeg tror nok det blir en stund til. I hvertfall for en del av dem. Nå er det ingen av disse yrkene jeg har sett for meg som noe jeg skal gjøre karirere i heller, så slik sett er jeg trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse yrkene er såopass fremmed for meg at jeg ikke føler meg berørt uansett, men synd for alle dem som kunne tenke seg å jobbe med dette i framtiden.

Det er vel et kjernepoeng, klassisk og allmenngyldig til alle tider, at hvis noe kan gjøres teknologisk, så blir det gjort slik. Samlebånd, industri, teknikk...

Derimot: det vil alltid finnes yrker og arbeidsoppgaver som ikke kan utføres av maskiner. Der ligger framtiden, alltid.

Men Norge trenger flere kvinnelige ingeniører!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg tviler på at de yrkene som er ramset opp her vil forsvinne. Muligens ekspeditør.

Det mest skremmende synes jeg var at alle kriminelle skal behandles med piller. Så om man kjører for fort, vips så får man en pille også slipper man fengsel.

Og at samfunnet vil bli totalovervåket er ikke bra, men det er en annen diskulsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Piloter kommer sikkert til å bli erstattet av bakkebaserte piloter, men flyvertene kommer nok til å være der fortsatt. I tilfelle en ulykke ville må jo det være noen ledere som kjenner til sikkerhetsintruksen, ellers blir det anarki ombort

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...