Gå til innhold

Julebord for venner

Gjest Gjest_Tiffany_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tiffany_*

JULEBORD!

Kjæresten min og jeg har planer om å arrangere julebord for vennene våre denne julen. Vi har aldri gjort noe sånt før, så vi trenger litt hjelp her..

Vi trenger så og si hjelp med alt fra invitasjoner til selve festen. Jeg vil gjerne lage invitasjonene selv, med glitter og prøve å få de litt fine, noen tips?

Tror ikke vi skal servere noe mat, ettersom det blir ca 20 storspiste 20åringer der, men kanskje servere noe snacks eller noe å drikke..? Og så trenger jeg selvfølgelig litt hjelp til noen aktiviteter. Som f eks skal vi ha noen "leker" eller lignende? Dette skal bli en fest som skal huskes! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Hva med å lage i stand spleiselag, der alle betaler 100-150 kr hver. Da kan dere servere mat også, så kan de ta med seg egen drikke.

Ellers har jeg ikke tips til leker og slikt, for jeg tror det beste er at festen får gå sin gang uten at alt mulig skal være planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord uten mat? Når jeg hørerordet jolebord, tenker jeg på mat med en gang. Det er jo helt greit å ha en fest uten mat, men sørg for at gjestene vet om det.

Gløgg er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på innflyttingsfest i helga. Vi var nok rundt 20 personer, de fleste store menn i alderen 20-40 år, og det ble servert mat (stående buffet). De som inviterte laget tapas til hele gjengen, og å klare å lage nok tapas til 20 personer er ikke så vanskelig. Pass bare på at man lager nok poteter og brød, for det metter jo veldig.

De hadde altså ovnesstekte poteter, olivenbrød, spanske kjøttboller, skinke, oliven i flere varianter, kyllingklubber, ost, salat, tomater, redikker, sauser som aioli og hot tomatsaus. De serverte på små papptallerkener, noe som medførte at folk spiste seg mette, men ikke overmette. Vi fortsatte å småspise tapas hele natta - da vi dro i halv 4-tida var det vel endelig tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...