aud s Skrevet 3. februar 2003 #1 Skrevet 3. februar 2003 Hei på dere! Jeg har fått et lite dilemma som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg har to venninner som jeg har gått i samme klasse med på barne-og ungdomsskolen. Vi har hatt en jentekveld en gang i året eller noe sånt. Men nå har vi altså bestemt at vi skal begynne å samles fast en gang i måneden. Det jeg da lurer på er om vi skal invitere de i bryllupet eller blir det bare "dumt" når vi tidligere har truffet hverandre så skjeldent. Min samboer mener vi ikke skal invitere dem. Vi har også bestemt at alle gjestene skal være med under middagen,så det blir ikke aktuelt å bare be dem til kaffe.
Pip Skrevet 4. februar 2003 #2 Skrevet 4. februar 2003 Hvor mange gjester skal dere ha, da? Er det mange venner som skal inviteres, eller er det mest slekt? Selv har vi veldig stor slekt begge to, sånn at bare familie, tanter, onkelr og besteforeldre blir godt over 40. Derfor måtte vi liksom 'sortere' ganske kraftig når det gjaldt hvilke venner vi skal invitere (vi ønsker ikke å ha bortimot 100 gjester, liksom...). Tror nok vi ender opp å invitere sånn ca. 8-9 venner hver... (Jada, det er jo felles venner, men de fleste av dem er liksom 'mest' den ene eller andres...) Blir noe mer, for en del av dem kommer med følge... Uansett - du må se det litt an... Hvor nært knyttet er du til dem i forhold til de andre venninnene dere inviterer? Tror du de vil føle seg 'hjemme', eller utenfor? Og, bare for å si det, det er ingen som bør bli fornærmet over ikke å bli invitert i bryllup, altså (så sant det ikke er noen i nærmeste familie...)! Det er deres fest, og dere bestemmer hvem dere skal invitere! (Så kan de selv velge om de vil komme da, men det blir en annen sak...) Dette finner dere nok ut av!! :D
Gjest Afrodite Skrevet 4. februar 2003 #3 Skrevet 4. februar 2003 Hm.. litt vrient å "luke ut" venner og venninder. men disse vil du ikke luke ut fra vennegjengen... og dessuten når dere har hatt kontakt en gang årlig - så er jo ikke det så veldig närt... Tror du skal tenke på hvor mye det betyr for deg å ha de der, for meg virker det som om problemet er blitt til fordi du er usikker på om de vil föle seg utenfor hvis de ikke blir invitert.. hva med mannen din? Kjenner han dem? Det er jo en fordel at han også har "et forhold" til dem. Så er det også som Pip skriver - viktig at de vil föle seg hjemme... Tenk på hvor mye det betyr for DEG - så ta avgjörelsen. Lykke til! :D
lillen Skrevet 4. februar 2003 #4 Skrevet 4. februar 2003 Det sier du Afrodite, som får ha "hundrevis" av gjester til dit greske bryllup!! Du slipper vel dilemmaet!? Dette var selvfølgelig ment som en spøk :oops: Prøv å ikke tenk på hva de føler, tenk på deg selv! Tror ikke de blir fornærmet hvis de tenker seg litt om. Bryllup er jo dyrt også...
Juni-brud Skrevet 4. februar 2003 #5 Skrevet 4. februar 2003 Vi har stor slekt, men har tenkt til å be 4 venner til middagen. Så vi blir 64 til middag, og så har vi tenkt til å be 10 til kaffen. Hvor mange blir dere til middag? Tror jeg hadde bedt venninnene mine hvis dersom jeg så på de som "gode" venner.
brum Skrevet 4. februar 2003 #6 Skrevet 4. februar 2003 Vi er en jente gjeng som samles med jevne mellomrom. Selv om jeg ikke har "daglig" kontakt med en del av de, skal jeg invitere de i bryllupet. Det er vanskelig å skulle luke ut noen men det er selvfølgelig avhengig av hvor mange du skal ha i bryllupet.
Gjest Tex Skrevet 4. februar 2003 #7 Skrevet 4. februar 2003 Jeg synes du bør tenke gjennom hva som gjør dette til et problem. To fra eller til spiller vel egentlig ikke så stor rolle, dersom dere skal være litt mer enn bare nærmeste familie. Spør deg selv om dette er jenter du har lyst til å bruke mer vennindetid på, skal dere være mer og mer sammen i tiden fremover er det jo hyggelig å ha giftermålet ditt å prate om også. Ville du blitt overrasket/glad/irritert dersom du ble invitert/ikke invitert i deres bryllup..? Hvorfor synes ikke forloveden din at dere skal invitere dem? Forøvrig er jeg helt enig med deg når det gjelder å invitere alle til middag. Jeg har ikke tenkt å invitere såkalte "sekundagjester" har aldri satt pris på det opplegget. Ble invitert som sekunda i et bryllup engang og da vi kom dit var alle i full gang både med feiring og alkoholinntak så det ble til at vi satt for oss selv sammen med de andre vi kjente som var sekunda i et hjørne. Kjempetrist!! :x
aud s Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2003 Takk for mange kloke ord alle sammen! Vi blir ca. 75 gjester. Min samboer kjenner ikke de to venninnene mine noe særlig. Sikkert derfor han ikke vil be dem. Må jo også si at vi ber flest fra hans familie og de fleste vennene utenom 3, var hans venner før jeg traff han,men er selvfølgelig felles venner nå. Men jeg tror jeg har nesten bestemt meg for å overtale han til å invitere venninnene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå