Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Jeg drikker sikkert et helt glass vann om nettene.. er sikkert tørr luft på soverommet. (gammelt hus) Samme med mannen. Noe vi kan gjøre med luften, eller er det noe annet som er problemet? Vi har vinduet oppe på vidt gap så det luftes hele tiden..
onyx Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Har samme problem, så over helgen har jeg tenkt å kjøpe en luftfukter til soverommet. Orker ikke å våkne med uttørkede slimhinner mer, og jeg vet det blir bare verre etterhvert som det blir kaldere og mer fyring inne.
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 takk for svar Her står det, at det frarådes... kan være skadelig-..: http://www.inneklima.com/index.asp?context=&document=141
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Rart når vinduet står oppe at lufta blir tørr, synes jeg, i hvert fall om vinduet er oppe om natta også? Og med åpent vindu hele døgnet vil ikke en luftfukter hjelpe mye. Vi pleier å ha en kjele med vann stående oppå vedovnen for å unngå tørr luft ved fyring (vannet fordamper ut i lufta når ovnen blir varm), det kan være verdt et forsøk. Men som sagt, så lenge vinduet er oppe hele tida har det ingen hensikt å prøve å endre innelufta. Kan det være sengetøyet, støv e.l du reagerer på? Desuten er du høygravid, det har kanskje litt å si?
Minmy Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Jeg begynner å mistenke at du kanskje har postet denne i feil forum, ihvertfall har jeg det også akkurat som deg og er også höygravid . Og man vil jo ikke akkurat drikke mengder av vann rett för man legger seg, jeg löper på do nok som det er .
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Plaget med tett nese ? Da sover man med åpen munn og våkner ofte med tørr strupe.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 Bli flinkere til å få i dere mer væske hver dag om dagene (og ikke kveldene). Ventilasjon som takluker (eller vindu på gløtt i varmere perioder) må til. Luften må sirkulere, ikke være innestengt. Fyr med ved og sørg for kjappe, flere utluftinger i alle rom hver dag. Luftfukter er ikke bra for inneklimaet. Materialene i huset kan jo være av betydning her. Fjern absolutt alt av vegg-til-vegg tepper! Strietapet er fy.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #9 Skrevet 19. november 2006 Mitt heteste tips er at dere sover med munnen åpen! Da blir man tørr i munnen.
Gjest Tessmira Skrevet 20. november 2006 #10 Skrevet 20. november 2006 Jeg vil også tro du kanskje sover med munnen åpen. Når jeg er forkjølet eller begynner å bli det sover jeg med munnen åpen pga tett nese, og da kjennes det ut som hele systemet har tørket ut når jeg våkner igjen.
Plonk Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 Kjøp et hygrometer før du investerer i en luftfukter, i alle fall. Mannen min var overbevist om at luften hos oss var tørr, kjøpte en luftfukter til minst sekshundre spenn, hvorpå vi våknet enda mer utslitt enn før. En fuktighetsmåler til 39,50 (eller noe sånt) avslørte at luften ikke var tørr i det hele tatt. Nå står luftfukteren på loftet i en eske. Hvis du bor i Bergenstraktene kan du få kjøpe den billig :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå