Gå til innhold

Skal... skal ikke....


Susi Q

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et kjempe dillemma. Jeg er en alene mor med en gutt på 7 år. Vi har ingen kontakt med faren da han ikke er snill. Han tok et livsstil valg og må leve med det. Problemet er at han hadde et barn fra før. En jente som jeg tror nå er 14 år gammel.

Jeg vet at han ikke har kontakt med henne av samme grunn som med oss. Og jeg har en gang da jeg gikk gravid prøvd å kontakte moren hennes for å prate med henne. Ikke for å opprette noe kontakt mellom oss men for å høre om hennes forhold med han var like farlig og vondt.

Problemet er at jeg har ikke klart å treffe noen siden han, jeg skyver heller folk fra meg. Og min sønn har et stort ønske og det er å få en søster eller bror. Jeg har ikke fortalt han at han har en store søster for jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare for han at det ikke er sikkert at hun vil ha kontakt.

Problemet er ikke at jeg tror hun ikke vil ha det, men jeg tror ikke hun er klar over at han hun har som far i dag ikke er hennes virkelige far.

Jeg føler på en måte at de har rett på å få vite det. De er tross alt søsken. Men dersom hennes mor har bestemt seg for at hun ikke skal vite noe så er det jo ikke noe jeg kan gjøre med det.

Hun avviste mitt forsøk på kontakt den gangen for 7 år siden og jeg tror ikke hun ønsker å høre på meg i dag heller.

Noen som har noen gode råd til meg her...

Hilsen en som grubler veldig... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg kan råde deg til er å ta kontakt med moren til jenta en gang til. Selv om hun ikke ville ha kontakt for syv år siden, så kan hun jo ha endret innstilling siden da. Det hele koker vel ned til om jenta er klar over at hun har en biologisk far som hun ikke har kontakt med. (Jeg forstod det slik at hun bor med en som hun tror er biologisk far)

Jeg er litt usikker på om jeg ville ha fortalt gutten om søsteren hvis det ikke er mulig å få kontakt. Jeg tror jeg ville ha ventet til han blir så stor at han selv kan bestemme hva han vil gjøre. Men jeg ville ha fortalt det med tiden.

Det er veldig synd at moren til jenta ikke har vært ærlig ovenfor barnet sitt, for før eller siden er det jo mulig at gutten din oppsøker søsteren sin, og da vil jo moren få forklaringsproblemer.

Forøvrig er det synd at du ikke klarer å knytte deg til en annen mann. Du har sikkert hørt det før, men jeg sier det for det: ikke alle menn er like. :)

Jeg ønsker deg lykke til, og jeg håper at moren til jenta har fortalt henne sannheten, slik at søster og bror kan få annledning til å bli kjent med hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...