Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Ja, da kryper vi til korset og gir eldtse lillegutt mobil til 9-årsdagen... :forvirret:

Har alltid sagt at han ikke trenger mobil (og det gjør han egentlig ikke!!) og at han skal få det når han er 12. Nå er det engang slik at "alle" i klassen og de vennene han er mest sammen med eier en mobil, og jeg synes ikke det er riktig at vi skal frarøve lillegutt den kontakten de andre har seg i mellom via sms og mms.

Så, vi er på utkikk etter en telefon som egner seg til 9- åringer. Den skal kunne ta i mot og sende mms og ta bilder. Ellers ingen krav, tror jeg...;)

Noen som kan anbefale en mobil? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spaceworld har jo f.eks. denne med Telenor kontantkort; (og sikkert noe lignende med Netcom og dersom dere skal ha det)

http://www.spaceworld.no/wsp/spaceworld/fr...categorynu=5519

Ellers så kommer det gjerne endel tilbud når det nærmer seg jul. Knytter dere lillegutt til samme operatør som dere evt. har selv, så kan dere opprette familienett og ringe gratis til hverandre.

Skrevet

Takk for tips :)

Pris?

Vel, det blir hans første mobil, og sjansen for at han mister eller roter den bort må vi nok ta i betraktning...;)

Ikke så dyr, med andre ord...;)

Skrevet

Dere har ikke en brukt telefon liggende da? Evt. spørre om venner/familie har en de ikke bruker. Tror ikke jeg hadde kjøpt en ny telefon til en 9-åring, men det er meg.

Skrevet

:riste:

De telefonene vi har liggende er ødelagte... Vi kjøper ikke mobil for moro skyld her...;)

Kun hvis mobilene er ødelagte...;)

Der for har vi ingen brukte å gi ham... :)

Skrevet

Sony ericsson k700i er vel ganske billig nå, men kanskje litt vel avansert for en 9 åring. Det er vel spill, sms og kanskje mms som er mest interessant for barn. Dersom han ikke må ha det siste på mobilfronten, så har jo Nokia endel billigmodeller. Sjekk www.amobil.no ->prisguide.

Gjest graceland
Skrevet (endret)

Uansett bør det være en mobil som er grei å bruke, og som har kamera. Viktig med dette i venneflokken. ;) Men nå selges det knapt mobiler uten kamera lenger. Nokia og Sony Ericsson er veldig gode på brukervennlighet.

Et tips: Expert selger Nokia 6070 for 500 kr., med Djuice kontantkort (telenor). Det er en helt grei telefon med MMS, kamera, radio etc. Kjempegod nybegynnertelefon. :)

Endret av graceland
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden din, men jeg lurer på om noen vet noen steder de selger billige telefoner med netcom kontant. Vanskelig å finne dette, her er det 10åringen som skal få telefon til jul.

Han er som din opptatt av kamera og at den må kunne ha videofunksjon, det er visst in her i byen.

Skrevet

Har selv ei datter på 9 som fikk sin første mobil nå i høst. Hun har fått en SE 750i og den er utrolig bra og lett og bruke...........

Gjest graceland
Skrevet
Ikke for å kuppe tråden din, men jeg lurer på om noen vet noen steder de selger billige telefoner med netcom kontant. Vanskelig å finne dette, her er det 10åringen som skal få telefon til jul.

Han er som din opptatt av kamera og at den må kunne ha videofunksjon, det er visst in her i byen.

Prøv Euronics, Spaceworld eller Expert, de har godt utvalg i NetComtelefoner.

• 1 år senere...
Gjest Familienett.Com
Skrevet

min sønn har Nokia 5700, veldig fin mobil til gutter i denne alderen.

Gjest Gjest
Skrevet

Man får jo W880i til 1 kr med djuice control/netcom youngtalk nå. 200 kroner i måneden hver måned. Grei og en veldig fancy mobil for en 9-åring.

Skrevet
Sony ericsson k700i er vel ganske billig nå, men kanskje litt vel avansert for en 9 åring. Det er vel spill, sms og kanskje mms som er mest interessant for barn. Dersom han ikke må ha det siste på mobilfronten, så har jo Nokia endel billigmodeller. Sjekk www.amobil.no ->prisguide.

Barn lærer nå mye raskere enn oss voksne. Nevøen til forloveden min blir 4 år i April og klarer å finne frem på mobilen til mor, finne bilder og lyd. I tillegg til å finne frem navnet til forloveden min og ringe ham og et par andre fra mobilen.

Skrevet

Heisann!

Har hatt samme problem, men jeg kjøpte meg en nokia 6300, og den var perfekt for barn! Lett å håndtere og ikke så mye stæsj. Ambefales på det sterkeste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...