Gjest Abc Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Først så vil jeg få si at jeg håper ingen vil føle seg støtt eller noe av dette innlegget...for jeg er faktisk seriøs.. Jeg har veldig lyst på barn engang. alle søskene mine har barn og jeg gleder meg masse til den dagen det er min tur. Men sånn kjapt over til saken. det har begynt å gått opp for meg at jeg kommer aldri til å få type. jeg er tydligvis ikke "typen" til å få meg kjærest. det kan ha noe med at selvtilliten min er ekstrem lav. Så i det siste året så har jeg begynt å tenkt at jeg har på en måte ikke noe "plan b" Jeg har jo alltid sett for meg at jeg skal finne den rette en dag som skal bli far til barnet mitt. Men jeg begynner å skjønne at jeg må nok bare innfinne meg med at det aldri vil skje. så jeg har begynt å skjønt at jeg må ha en annen "plan" for fremtiden. Jeg har lenge tenkt på at jeg bare må innfinne meg med at jeg må bo alene med en hund ( må jo ha litt selskap..) MEN hvordan stiller jeg om jeg har ordnet økonomi og ordnet boforhold i forhold til adopsjon? eller i forhold til å rett og slett bli kunstig befrukta? ( ja jeg spør seriøst,jeg har ikke noen anelse om dette...) Jeg skjønner at det ikke er en menneske rett å få barn men skal jeg bli "straffet" for at jeg kommer til å ende opp singel? ( jeg håper som sagt ingen blir støtt av dette for jeg skjønner dette kan være teit å klage over siden det finnes mennesker som strever masse med å bli gravid..) Takk for innspill!
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Hei! Som enslig får du ikke hjelp i Norge til å bli befruktet, det må ordnes et annet sted: For eksempel i Danmark fins det flere klinikker. Enslige i Norge kan adoptere på lik linje med par, om du har ordnede forhold å tilby barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå