Gjest Spinst Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Hei Når jeg våknet idag, og så det var fint vær ble jeg egentlig litt skuffet... Hadde tenkt med en dag med regnvær, hvor vi kunne være inne å baje litt boller, spille kort, kanskje dra på kino. Men nå som det er fint vær får jeg liksom dårlig samvittighet for å ikke gå tur i skogen eller liknende. Er vel bare i NOrge som vi får dårlig samvitighet for å ikke gå tur ? Noen andre som har det sånn ?
Tarí Númenessë Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Aner ikke om det bare er sånn i Norge, men det er jo bare komme seg ut Er kjempe godt å gå en tur i både sol og regn. Er været veldig ille trenger ikke turen å være lang. Frisk luft hjelper på det meste. Desutten smaker en kopp kakao så mye bedre etter en tur ute
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Hei Når jeg våknet idag, og så det var fint vær ble jeg egentlig litt skuffet... Hadde tenkt med en dag med regnvær, hvor vi kunne være inne å baje litt boller, spille kort, kanskje dra på kino. Men nå som det er fint vær får jeg liksom dårlig samvittighet for å ikke gå tur i skogen eller liknende. Er vel bare i NOrge som vi får dårlig samvitighet for å ikke gå tur ? Noen andre som har det sånn ? ← Ja skjønner deg godt
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Aner ikke om det bare er sånn i Norge, men det er jo bare komme seg ut Er kjempe godt å gå en tur i både sol og regn. Er været veldig ille trenger ikke turen å være lang. Frisk luft hjelper på det meste. Desutten smaker en kopp kakao så mye bedre etter en tur ute ← Nå får hun i hvert fall dårlig samvittighet....
Gjest Kaya83 Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Jeg syns nesten det grenser til barnemishandling å ta ungene med på kino og bake boller og sånne ting hele tiden.. Så du bør virkelig ha dårlig samvittighet.. Med mindre du er så glad i boller at du vil ha bolleunger da..
Gjest StoreSky Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Jeg har det også sånn. Så jeg skjønner TS veldig godt....
Gjest StoreSky Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Jeg syns nesten det grenser til barnemishandling å ta ungene med på kino og bake boller og sånne ting hele tiden.. Så du bør virkelig ha dårlig samvittighet.. Med mindre du er så glad i boller at du vil ha bolleunger da.. ← Var dette ironi? Hvis ikke: Hvor står det at TS gjør dette hele tiden?? står hun hadde planlagt å gjøre dette. Barnemishandling?? Tror ikke du vet hva det er. Så det gidder jeg ikke kommentere videre.
Tarí Númenessë Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 Jeg syns nesten det grenser til barnemishandling å ta ungene med på kino og bake boller og sånne ting hele tiden.. Så du bør virkelig ha dårlig samvittighet.. Med mindre du er så glad i boller at du vil ha bolleunger da.. ← Skjønner ikke at dette er på grensen til barnemisshandling! Innemellom må man jo få lov å ha daffe dager, men for meg blir det feil å ha det hver gang det er dårlig vær.
Gjest Emera Skrevet 19. november 2006 #9 Skrevet 19. november 2006 Innemellom må man jo få lov å ha daffe dager, men for meg blir det feil å ha det hver gang det er dårlig vær. ← Oppfattet du trådstarter sånn? Det gjorde ikke jeg. Tenkte at det dreier seg om dette typisk norske at man må ut i skauen når det er fint vær. Ikke at hun sitter inne med unga hver gang det regner... Skjønner trådstarter jeg. For jeg hadde det sånn før, men ikke nå lenger. Jeg går ut når det regner og er sol, eller jeg baker boller når det regner eller er sol. Samme det, det er da jeg som bestemmer.
Tarí Númenessë Skrevet 19. november 2006 #10 Skrevet 19. november 2006 Oppfattet du trådstarter sånn? Det gjorde ikke jeg. Tenkte at det dreier seg om dette typisk norske at man må ut i skauen når det er fint vær. Ikke at hun sitter inne med unga hver gang det regner... ← Synes ikke det er så typisk norsk at man må ut i skogen i fint vær.. Men det går kanskje mer på omgangskretsen min De fleste er inne i helgene siden de er slitne etter å ha jobbet hele uka, så da er det film og tv det går i..
Gjest Emera Skrevet 19. november 2006 #11 Skrevet 19. november 2006 Nei, men trådstarter (og mange andre) merker det norske friskus-presset. Og får dermed samvittighetsnag når hun i utgangspunktet hadde planlagt bollebaking, og så ble det solskinn og turkrav i stedet. "Ut på tur, aldri sur," ikke sant? Det er ikke for ingenting at dette uttrykket har oppstått. Jeg er helt enig i at det er sunt å komme seg ut i frisk luft. Men det behøver ikke være sånn at man MÅ kaste alt man har i hendene og løpe ut så snart det dukker frem en solstråle. For dette ligger i oss. Vi har til og med mange sanger i beste Margrethe Munthe-stil som forteller oss hvordan en god nordmann skal tilbringe en søndag med solskinn! Det var mer sånn jeg oppfattet problemet, jeg da.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #12 Skrevet 19. november 2006 Oppfattet du trådstarter sånn? Det gjorde ikke jeg. Tenkte at det dreier seg om dette typisk norske at man må ut i skauen når det er fint vær. Ikke at hun sitter inne med unga hver gang det regner... Skjønner trådstarter jeg. For jeg hadde det sånn før, men ikke nå lenger. Jeg går ut når det regner og er sol, eller jeg baker boller når det regner eller er sol. Samme det, det er da jeg som bestemmer. ←
Gjest Miloine Skrevet 19. november 2006 #13 Skrevet 19. november 2006 (endret) Hei Når jeg våknet idag, og så det var fint vær ble jeg egentlig litt skuffet... Hadde tenkt med en dag med regnvær, hvor vi kunne være inne å baje litt boller, spille kort, kanskje dra på kino. Men nå som det er fint vær får jeg liksom dårlig samvittighet for å ikke gå tur i skogen eller liknende. Er vel bare i NOrge som vi får dårlig samvitighet for å ikke gå tur ? Noen andre som har det sånn ? ← Svaret er JA sånn har jeg følt det et par ganger ja -ille at man av og til håper på dårlig vær Jeg syns nesten det grenser til barnemishandling å ta ungene med på kino og bake boller og sånne ting hele tiden.. Så du bør virkelig ha dårlig samvittighet.. Med mindre du er så glad i boller at du vil ha bolleunger da.. ← HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ.............. Dette mener du vel ikke Endret 19. november 2006 av Miloine
ceca Skrevet 19. november 2006 #14 Skrevet 19. november 2006 Skjønner trådstarter godt jeg. Men etterhvert har jeg tenkt at har vi planagt noe og gledet oss til det, så hvorfor snu pga været... Men det snker seg fort inn en dårlig samvittighet allikvel. Hva med å bake boller, spise dem på verandaen /hagen og gå på kino på ettermiddagen ? Jeg ser ikke på bollebaking med brna som en daff aktivitet. Det krever litt av en mamma. Plasser barna foran tv er n daff aktiitet. Det trådstarter skrev er aktiviteter som barna vil husk, selv om det er inne-aktiviteter ! Må vel og nevne at jeg ikke er det mest entsiastike turgåeren Men mener at frisk luft kan man og få ved å leke i hagen Vi har grillet pølser på bålet når vi brenner opp div skrot vi har på gårdsplassen /hagen. Og det e like koselig det som å grille i skogen !!
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #15 Skrevet 19. november 2006 Orker ikke ut å gå tur bare fordi det er fint vær. Bollene blir like gode selv om det er sol ute.
Belit Skrevet 19. november 2006 #16 Skrevet 19. november 2006 Ja, det er typisk norsk å få dårlig samvittighet hvis man ikke er ute når det er fint vær. Jeg får det også. Men hvis jeg går ut synes jeg alltid det er fint, da. Nå i november vil jeg faktisk gjerne være ute hvis det er fint - kan jo bli lenge til neste gang vi ser sola! Det går jo an å bake boller og ta med dem og en kaffetermos ut på lekeplassen etterpå?
Klips Skrevet 20. november 2006 #17 Skrevet 20. november 2006 Om det er typisk norsk vet jeg ikke, men jeg har det også sånn. Og hvis jeg flyr ut med barna hver gang det er fint vær, så får de det også sånn når de blir mammaer
Klips Skrevet 20. november 2006 #18 Skrevet 20. november 2006 (endret) ... øh, når de blir mamma og pappa, stemmer vel bedre. Jeg har jo jente og gutt ... hvis de blir (...), passer i grunnen enda bedre (litt tidlig å starte barnebarn-presset ennå) Endret 20. november 2006 av Klips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå