Gå til innhold

Jeg trenger tilgang på folk

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobber hjemmefra, er lei kompisene, de gode vennene er ikke i byen, og jeg har ikke så mye tilgang på folk utenom i helgene. Men helgene er kjipt, for helgene er fylla. Og fylla er kjipt. Det jeg trenger litt kreativ bistand, for jeg regner ikke med at noen av dere har lyst til å finne på noe (neida ... joda ... neida :) ... (joda) ...)

Men seriøst, det jeg trenger er å skifte miljø, men hvordan? Hvor treffer dere folk liksom? Jobb, skole, byen, eller venners venner kanskje, vel, ingenting av det funker her i gården for å si det sånn. Fornuftig ville man kanskje sagt kartlegg interessene dine, og finn noe du kan gjøre. Men jeg finner ikke på noe. Det er nesten så jeg får lyst til å stikke på AA-meetings som i Fight Club av mangel på bedre løsninger. Det hadde forresten vært ganske lættis. Men så fant jeg kvinneguiden da. Kanksje dere kan hjelpe. Det eneste jeg trenger er en møteplass, så kan jeg ta det derifra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber hjemmefra, er lei kompisene, de gode vennene er ikke i byen, og jeg har ikke så mye tilgang på folk utenom i helgene. Men helgene er kjipt, for helgene er fylla. Og fylla er kjipt. Det jeg trenger litt kreativ bistand, for jeg regner ikke med at noen av dere har lyst til å finne på noe (neida ... joda ... neida :)  ... (joda) ...)

Men seriøst, det jeg trenger er å skifte miljø, men hvordan? Hvor treffer dere folk liksom? Jobb, skole, byen, eller venners venner kanskje, vel, ingenting av det funker her i gården for å si det sånn. Fornuftig ville man kanskje sagt kartlegg interessene dine, og finn noe du kan gjøre. Men jeg finner ikke på noe. Det er nesten så jeg får lyst til å stikke på AA-meetings som i Fight Club av mangel på bedre løsninger. Det hadde forresten vært ganske lættis. Men så fant jeg kvinneguiden da. Kanksje dere kan hjelpe. Det eneste jeg trenger er en møteplass, så kan jeg ta det derifra selv.

Hvilke by?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Oslo, og sier du har mangel på tilgang på folk, så tror jeg ikke andre utenfor Oslo kan hjelpe så mye...

Oslo er en sær småby med landens mentalitet hos borgerne. Du kan ikke regne med mye spenning utover A4 der...Flytt til utlandet, få deg et liv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Berta_*

Tenker som deg jeg TS, og er enig med siste innlegget. Og jeg vurerer å flytte på meg, nordover.

Oslo er ikke en utadvent by hvor det er lett å bli kjent med folk. Bare en tur til Trondheim eller Tromsø bekrefter for meg at det er annerledes der. og det tiltaler meg.

Du snakker ikke til folk du ikke kjenner i Oslo, bortsett fra på Nesoddbåten, da. Det har jeg opplevd to ganger, som det eneste stedet her på mange år. Pussig. Kanskje kjøre mye båt fremover og snakke med folk som er søte der, hehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber hjemmefra, er lei kompisene, de gode vennene er ikke i byen, og jeg har ikke så mye tilgang på folk utenom i helgene. Men helgene er kjipt, for helgene er fylla. Og fylla er kjipt. Det jeg trenger litt kreativ bistand, for jeg regner ikke med at noen av dere har lyst til å finne på noe (neida ... joda ... neida :)  ... (joda) ...)

Kjenner meg igjen i beskrivelsen. Problemet mitt er at jeg har gode venner, men jeg har lyst til å utvide horisonten. d.v.s. gjøre noe annet enn fylla i helgene. Dra på teater,konsert,gallerier etc. Men det jo kjipt å dra på sånt alene...Av og til føler jeg vi gutta venter med å gjøre slike ting til vi får dame. Det er liksom litt femi å dra på teater.. :ironi:

Også hadde det vært greit å fått noen gode veninner :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er ikke en utadvent by hvor det er lett å bli kjent med folk. Bare en tur til Trondheim eller Tromsø bekrefter for meg at det er annerledes der. og det tiltaler meg.

Du snakker ikke til folk du ikke kjenner i Oslo, bortsett fra på Nesoddbåten, da. Det har jeg opplevd to ganger, som det eneste stedet her på mange år. Pussig. Kanskje kjøre mye båt fremover og snakke med folk som er søte der, hehe :ler:

Det stemmer det ;) Oslo er dessverre en misforstått småby med storbystatus (les: hovedstad i et lite land). Oslo-borgerne har helt klare komplekser, og evner ikke å få til et urbant samfunn, som i Europas større byer.

En mer ledig stemning der man kan prate til folk? Prøv utlandet, eller andre norske byer, men glem Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det  ;) Oslo er dessverre en misforstått småby med storbystatus (les: hovedstad i et lite land). Oslo-borgerne har helt klare komplekser, og evner ikke å få til et urbant samfunn, som i Europas større byer.

En mer ledig stemning der man kan prate til folk? Prøv utlandet, eller andre norske byer, men glem Oslo.

Alt er relativt. Mange folk med forskjellige nasjonaliteter i Oslo, som har litt annen kulturell bakgrunn. Veldig lett å komme i kontakt med. Heller Oslo enn en hvilken som helst annen by i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan komme i kontakt med mennesker i en hvilken som helst by om man bare tar initiativ selv. Jeg snakker ofte med mennesker på bussholdeplasser. En har jeg fortsatt kontakt med etter flere år faktisk. Når man står sånn og venter på et sted kan det fort dukke opp noe man kan gripe tak i. Og andre tar initiativ til å snakke til meg også. Et menneske ble jeg kjent med på et dansekurs, vi har fortsatt kontakt etter ti år, om enn sporadisk. Men generelt er nok vi nordmenn for reserverte og tilbakeholdne overfor mennesker vi ikke kjenner.

Men flest relasjoner bygger jeg nok på arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i beskrivelsen. Problemet mitt er at jeg har gode venner, men jeg har lyst til å utvide horisonten. d.v.s. gjøre noe annet enn fylla i helgene. Dra på teater,konsert,gallerier etc. Men det jo kjipt å dra på sånt alene...Av og til føler jeg vi gutta venter med å gjøre slike ting til vi får dame. Det er liksom litt femi å dra på teater.. :ironi:

Også hadde det vært greit å fått noen gode veninner  :sjenert:

tja... nå er ikke jeg fra oslo men litt utenfor... det er ikke enklere å få med seg noen på å dra på klassisk konsert heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prestekrage

Ser ut til at vi er ganske mange i samme båt her.... Mye av det som er skrevet over er som om jeg skulle sagt det selv....

Her på KG oppfordres det jo endel til å bruke "treff"... Er endel der som søker nye bekjenskaper (ikke nødvendigvis for forhold)....

Har laget meg profil jeg- og sender oppfordringen videre.....

Endret av prestekrage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...