Dance Skrevet 3. februar 2003 #1 Del Skrevet 3. februar 2003 Mulig dette er et dumt spørsmål for dere som har peiling på det, men tanteungen min ønsker seg DVD'er til bursdag og jeg vil gjerne gi han det, da jeg ikke har peiling på noe annet å gi han.. Jeg har bestillt DVD på nettet og har den i fanget nå. Det er to cd'er og spørsmålet er da: Går alle dvd'er i alle slags dvd spillere?... Både på pc og til tv'en? Han har dvd spiller i pc'en og kan med en ledning se filmen på den store tv'en.. håper noen skjønte spørsmålet og kan svare meg. Er litt desperat. Vil ikke stille opp med en dvd som ikke funker for datakyndig 12 åring. på forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 3. februar 2003 #2 Del Skrevet 3. februar 2003 De fleste dvd-spillere er sone-bestemte. Sone 2 er Europa og Japan. Sone 1 er USA. Hvis du prøver å putte en sone2-film i en sone1-dvd, så skjer det ingen ting. (Noen dvd-spillere er sonefrie, og da er det ingen problemer.) Her hjemme har vi dvd-spillere på pc'ene og en dvd-spiller til tv. TV-dvd'en er sone 2, og PC-dvd'en er sone1. Hvilket betyr at hvis vi vil se amerikanske filmer, så må vi se dem på pc'en. (Med 19" flatskjerm gjør det ikke sååå mye. ) Jeg vet ikke hva slags utstyr gutten har. Enten har han lik sone på begge, eller så har han nok sone 1 på pc og sone 2 på tv. Bortsett fra sone-problematikken skal alle film-dvd'er gå i både pc og tv. (Noe programvare kommer på dvd, da sier det seg selv at du ikke kan bruke tv'en.) Jeg ville tatt en telefon til foreldrene og spurt hva slags sone det er på dvd-spilleren(e?) han har tilgang til. Og så sjekker du bak på boksen om det står Sone 1 eller Sone 2 der. Hvis det står motsatt av det de har, så må du gå i butikken igjen. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dance Skrevet 4. februar 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 4. februar 2003 tusen takk skal du ha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå