Gjest sexysadie Skrevet 3. februar 2003 #1 Del Skrevet 3. februar 2003 hei Anbefalinger av kremer til bruk på kropp mottages med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 3. februar 2003 #2 Del Skrevet 3. februar 2003 Litt mer detaljer ville hjulpet... Klør hele kroppen, og du ser etter en "body lotion" som løser problemet? Klør visse deler av kroppen, og du ser etter en kløe-stillende krem? Klør du på grunn av irritasjoner av huden? Det er ikke så godt å svare uten å vite helt om du skal smøre inn kløende utslett på fingrene (som jeg selv plages med grunnet dum såpe på jobb!) eller om du skal smøre inn hele kroppen, liksom. Selv bruker jeg eurax på fingrene mine (staves det slik?) rett og slett fordi det står "kløestillende salve" på den, og jeg klødde, og den fantes tilgjengelig (noe sambo har hatt liggende siden før jeg traff ham..) og det hjalp, midlertidig i alle fall. Kløen blir jeg nok ikke helt kvitt før jeg er kvitt utslettet, men det begynner jo å bedre seg. (Var bare uheldig med hansker som ikke var tette, og sterk såpe som jeg ikke tåler) Men om problemet ditt er generell kløe over hele kroppen (slikt har jeg forsåvidt også fra tid til annen) så tar jeg heller motde råd du får, enn å gi noen, for det har jeg ikke nadre råd mot enn "ikke klø...." (og herregud hvor jeg klær over HELE meg når jeg sitter og skriver dette. Ansikt, ben, armer, fingre, tær, ALT, bare fordi jeg tenker på kløe....) Håper du finner en løsning på ditt problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 3. februar 2003 #3 Del Skrevet 3. februar 2003 jeg klør også! har ordentlig tørr vinterhud nå, og ingen til å smøre meg på ryggen... har smurt med diverse bodylotions mer eller mindre konstant og ditto forgjeves nå en ukes tid, men var i dag innom body shop og kjøpte en boks med olive body butter. har bare smurt meg èn gang så langt, men kjennes allerede mye bedre ut! :D kan du ordne noen til å smøre meg på ryggen, sexysadie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 3. februar 2003 #4 Del Skrevet 3. februar 2003 kan du ordne noen til å smøre meg på ryggen, sexysadie? Kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. februar 2003 #5 Del Skrevet 3. februar 2003 Vaseline intensive care kombinert med udo's choice olje ( til og drikke) funker superdupert ( jeg har veldig tørr hud) Jeg syntes udo's choice forresten smakte phøy..så jeg prøvde blande med juice av forskjellig slak..og da går det ned.:=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 5. februar 2003 #6 Del Skrevet 5. februar 2003 Body butter fra Body Shop er kjempebra, dersom du har ekstremt tørr hud er den med cocoa butter super. Ganske fet, men den fins i en tynnere variant også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 5. februar 2003 #7 Del Skrevet 5. februar 2003 Her i gården sverger vi for tiden til Cosmica bodylotion. Den er med parfyme, da, så hvis du ikke tåler slikt, bør du kanskje styre unna. Til min hud er den i hvert fall super! (Mulig den finnes uten parfyme også, det vet jeg ikke.) Ellers kan jeg skrive under på at det meste fra Body Shop er knall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hundjevelen Skrevet 9. februar 2003 #8 Del Skrevet 9. februar 2003 Hei Jeg klør også ofte. Det er ikke bare på grunn av tørr hud, men også for at jeg har en hudsykdom -psoriasis. :x Dette har gjort av jeg ( ganske så desperat ) har kastet meg over det meste av hudkremer, uten parfime, jeg har fått tak i. Jeg har kommet frem til at den kremen som passer best for meg er Locobase. Den fås kjøpt på apoteket. Locobase har fedtkrem ( kan brukes om kvelden før du skal legge deg ) Locobase har også bodylotion som du kan bruke på dagtid eller når du kommer ut av dusjen. Du kan også være nøye med hvilket vaskepulver og skyllemiddel du bruker til klærne dine. Bruk noe nøytralt uten parfyme. Av såpe så synes jeg dove er fin , eller så kan du ta din flytende favorittsåpe og blande denne med en del hudlotion i en egen såpedispenser. Jeg har sans for å bruke dr greves intimsåpe. Den svir ikke. Jeg anbefaler deg at om du ønsker å bruke parfyme så bruke en ekte ( på utvalgt sted på kroppen ) Annen kosmetikk med parfyme i kan lett gjøre at kroppen reagerer med utørking / kløe. Hvis du føler at kløen din er et stort problem bør du oppsøke en hudlege. Det finnes kløstillende tabeletter på markedet som fås på resept, med disse har en del bivirkninger. Håper dette var til noe hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå