Gå til innhold

Bryllup i Roma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og samboer har bestemt oss for å gifte oss i Roma. Vi ser for oss et litt "enkelt", men forhåpentligvis hyggelig bryllup, med ca 20-23 inviterte. Ønsker å ha bryllupsmiddagen på et litt fint/hyggelig hotell (ca fire-stjerners...?).

Dét jeg lurer på er hvor mye vi må regne med å måtte betale (og da tenker jeg på kostnader i forbindelse med bryllupsfesten, ikke reise og opphold)? Synes det er utrolig vanskelig, og finner ikke noe særlig om priser på nettet. Regner forøvrig med at vi blir avhengige av å få litt hjelp, fra en bryllupsplanlegger, kanskje...

Noen som har erfaring?

Skrevet

Hva med å spørre Katie og Tom (Cruise)..Tenker de har noen fikse ideer, dog ikke til et lite bryllup kanskje...hehe...

Skrevet
Hva med å spørre Katie og Tom (Cruise)..Tenker de har noen fikse ideer, dog ikke til et lite bryllup kanskje...hehe...

Dette var vel heller unødvendig.

Skrevet (endret)

Ja, for all del....La oss nå ikke få noe humor inn i forumet :)

Selv om "gjest" tok det ille opp, håper jeg ikke (og ser ingen grunn til...) at trådstarter gjorde det. Har dessverre ingen god ideer eller tips til hvordan planlegge og gjennomføre et bryllup i Roma. Men det høres jo veldig flott og romtanisk ut....så lykke til :)

Endret av water1
Skrevet

Hehe, helt i orden! Kunne jo ikke postet denne tråden på et bedre tidspunkt! ;)

Selv var jeg fast bestemt på Roma før Tom og Katie, bare så det er sagt! :Nikke:

Skrevet

Virkelig bra timet ja :)

Har hørt om andre som har giftet seg i utlandet som har fått hjelp av reisebyrået. Kanskje kan de knytte deg opp mot en person der nede, reiseleder eller noen andre som kan gi tips og hjelpe til med å organisere det hele. Vil tro at det avhenger veldig av at man kommer i kontakt med det rette mennesket på reisebyrået, og gjerne med en god dose serviceinnstilling og kreativitet. Er jo kanskje verdt å spørre..Dere er sikkert ikke de første.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg vet det finnes noen norske damer i roma som fikser bryllup der, de ordner alt om du vil det. husker ikke hva de/firmaet heter, stod om dem i vg for en stund siden.

hvor mye det koster kan jeg da dessverre heller ikke hjelpe deg med.

Skrevet

Vi giftet oss i Roma og hadde 7 gjester. Altså totalt 9 personer ute på restaurant. Brukte ca 1000 kr per pers, men da fikk vi 7 retter og all den vinen vi orket. Det var knallbra! :)

Vi bestilte bordet (og fortalte hva anledningen var) et par måneder i forveien. De var suverene! De gav oss vårt eget rom i restauranten og hadde dekket og pyntet fint... :)

Å gifte seg i Roma kan absolutt anbefales. :)

Jeg stikker innom av og til (selv om jeg trives best som gjest pga posting fra jobb med fellesserver), så det er bare å stille sprørsmål.

Skrevet

Oi! Det var da ikke verst!

Men bestilte du helt på egen hånd uten hjelp av planlegger?

Hvordan var det i såfall å få ordnet fotograf, blomster, make-up etc (og er dette veldig dyrt?)?

Ordnet restauranten med blomster og pynt (mener ikke gedigne blomsteroppsatser, men litt pent må det jo være!)?

Vi blir jo som sagt rundt ca 25 personer totalt, og forestiller oss at vi vil forsøke å få til dette innen en budsjettramme på ca kr 50 000,-. Håper på å få råd til fotograf, blomster og middag for rundt den summen. Det burdte vel være mulig...? Middag er selvfølgelig viktig, men ikke nødvendigvis 7 retter som dere hadde. ;)

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Restauranten hadde pyntet kjempeflott. :) (både blomsteroppsats og levende lys).

Andre blomster hadde vi ikke. Og vi brukte bare vår egen gjester som fotografer.. Vi er sjenerte av oss og ønsket ikke å ha "fremmedelementer" til stede på dagen. Og siden det ble tatt flere hundre bilder (6-7 digitalkamera "i drift") ble det nok av gode bilder å velge (særlig etter å ha "klippe ut" utsnitt fra bildene.. at fotografen stod på litt lang avstand var jo et vanlig "problem", men pga god oppløsning var det ikke et problem)

Jeg var til frisør hvor jeg også ble sminket. Dette fikk jeg ordnet gjennom "brudepikene". Men jeg vil ikke anbefale den frisøren (det var dagens eneste negative opplevelse..).

• 1 måned senere...
Skrevet

Aurora: har du lyst til å tipse om restauranten (siden dere var så fornøyde :)).

Og uansett; hvordan ordnet du alt på forhånd? Tok du kontakt med dem før du reiste ned? Og hva med brudebukett? :sjenert:

Skrevet

Hvordan var det i såfall å få ordnet fotograf, blomster, make-up etc (og er dette veldig dyrt?)?

Ordnet restauranten med blomster og pynt (mener ikke gedigne blomsteroppsatser, men litt pent må det jo være!)?

Vi blir jo som sagt rundt ca 25 personer totalt, og forestiller oss at vi vil forsøke å få til dette innen en budsjettramme på ca kr 50 000,-. Håper på å få råd til fotograf, blomster og middag for rundt den summen. Det burdte vel være mulig...? Middag er selvfølgelig viktig, men ikke nødvendigvis 7 retter som dere hadde.  ;)

hvordan gjør dere det med betaling for gjestene?

betaler de reise, opphold og slik selv?

eller betaler dere det for dem?

har dere noe system på det?

jeg vil/skal gifte meg i hellas og sitter og tenker på dette...

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi skal gifte oss i Roma til sommeren, og har leid inn en bryllupsplanlegger. Hun heter Gabriella Lojacono og bor i Roma. Betaler ca 8000,- for at hun organiserer.

Vet ikke ennå om vi skal invitere familie med, det blir mer organisering av slikt, og vet ikke om alle kan ta ferie da..etc..

Middagen hadde vi tenkt å ha på en eller annen restaurant, bestiller nok bord like før vi drar ned.

Skrevet
Vi skal gifte oss i Roma til sommeren, og har leid inn en bryllupsplanlegger. Hun heter Gabriella Lojacono og bor i Roma. Betaler ca 8000,- for at hun organiserer.

Vet ikke ennå om vi skal invitere familie med, det blir mer organisering av slikt, og vet ikke om alle kan ta ferie da..etc..

Middagen hadde vi tenkt å ha på en eller annen restaurant, bestiller nok bord like før vi drar ned.

Kan jeg spørre hva dere får for de kr. 8000,-?

Skjønner på deg at restaurant ikke er inkl., er det da "bare" selve vielsen? Eller er det også fotograf, frisør o.l. inkl? Og i så fall, må du i tillegg betale de (fotograf og frisør) for selve jobben de gjør der nede?

Skrevet

Hun gjør alt papirarbeidet, booker oss inn og er med på seremonien (oversetter fra italiensk). Fotograf, frisør o.l er ikke inkludert, det kan vi bestille i tillegg. Har ikke fått prisliste på det ennå.

Tror jeg fikser håret selv, skal gå til frisøren her hjemme og få tips. Fotograf er det mulig vi vurderer, kommer an på prisen. Har hørt det er veldig dyrt..

Skrevet
Hun gjør alt papirarbeidet, booker oss inn og er med på seremonien (oversetter fra italiensk). Fotograf, frisør o.l er ikke inkludert, det kan vi bestille i tillegg. Har ikke fått prisliste på det ennå.

Tror jeg fikser håret selv, skal gå til frisøren her hjemme og få tips. Fotograf er det mulig vi vurderer, kommer an på prisen. Har hørt det er veldig dyrt..

Ok, takk for svar :)

Vi er i planleggingsstadiet selv så greit å forhøre seg litt her og der ;)

Skrevet
hvordan gjør dere det med betaling for gjestene?

betaler de reise, opphold og slik selv?

eller betaler dere det for dem?

har dere noe system på det?

jeg vil/skal gifte meg i hellas og sitter og tenker på dette...

Gjestene betaler reise og opphold selv, bortsett fra mat og drikke på selve bryllupsdagen. Vi inviterer nærmeste familie og noen få gode venner.

Alle har lyst og råd, også har gjestene fått veldig god tid på seg, da vi ikke skal gifte oss før i starten av år 2009.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Brud_*
Skrevet

Vi bruker Italienske Bryllup og vi har betalt de halv parten for å organisere bryllupet. De er norske og bor i Italia.

www.italienskebryllup.com

Skrevet

Jeg bestilte selv på restauranten og fikk hjelp av hotellet vårt til å bestille frisør (som også sminket meg). Fotografering tok svogeren min (som var en av gjesten) seg av.

Restauranten hadde pyntet flott, med levende lys og blomster. Vi hadde ikke bedt spesifikt om dette, så det gjorde de helt på eget initiativ.

Vi blir jo som sagt rundt ca 25 personer totalt, og forestiller oss at vi vil forsøke å få til dette innen en budsjettramme på ca kr 50 000,-. Håper på å få råd til fotograf, blomster og middag for rundt den summen. Det burdte vel være mulig...? Middag er selvfølgelig viktig, men ikke nødvendigvis 7 retter som dere hadde. ;)

Synes det høres svært mulig ut, jeg. Dersom dere bruker ca 1000 kr pr pers til middagen (slik vi gjorde) har dere jo fremdeles 25 000 igjen til ffotograf, blomster frisør ol.

Skrevet

Hei!

Husker du navnet på restauranten?? Vi skal gifte oss om 1,5 mnd og det begynner å haste med å finne restaurant til 14stk.... Høres ut som du var veldig fornøyd! :)

Restauranten hadde pyntet kjempeflott. :) (både blomsteroppsats og levende lys).

Andre blomster hadde vi ikke. Og vi brukte bare vår egen gjester som fotografer.. Vi er sjenerte av oss og ønsket ikke å ha "fremmedelementer" til stede på dagen. Og siden det ble tatt flere hundre bilder (6-7 digitalkamera "i drift") ble det nok av gode bilder å velge (særlig etter å ha "klippe ut" utsnitt fra bildene.. at fotografen stod på litt lang avstand var jo et vanlig "problem", men pga god oppløsning var det ikke et problem)

Jeg var til frisør hvor jeg også ble sminket. Dette fikk jeg ordnet gjennom "brudepikene". Men jeg vil ikke anbefale den frisøren (det var dagens eneste negative opplevelse..).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...