Gå til innhold

Tilber satan

Gjest Satans lover

Anbefalte innlegg

Gjest Satans lover

Jeg pleier å snakke til satan hver kveld før jeg legger meg.

På lik linje nest som kriste ber til gud. Men når jeg åpner meg for folk så tar de avstand. Hva er det som er galt med det?

Jeg har mer tro på satan enn gud, og jeg mener at han er med meg hele tiden.

Jeg har snakket med han siden jeg var liten og jeg føler noen ganger at jeg elsker han på en måte.

Hvorfor kan ikke folk skjønne dette? At jeg elsker satan ikke gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hedda Gabler

For meg er dette vanskelig å forstå. Uten at jeg vet mye om dette er Satan lik ondskap i mine øyne, og at noen tilber og elsker ondskap blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor seriøs du er, men hvis du nå virkelig er satanist burde du vite at "ingen Satan uten Gud" ;)

Dermed blir det litt selvmotsigende det du sier. At du velger å tilbe det onde framfor det gode får stå for din regning, men hadde vært interessant å høre begrunnelsen din for det.

Endret av Embla s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele begynte egentlig med at jeg så south park for lenge siden og jeg skjønte at satan var ikke sånn alle hadde sagt. At han ikke bare var stor og ond, men også følsom. Gud er liksom enten eller. Enten er du snill eller så kommer du ikke til himmelen. Satan sier ikke at er du ikke slem får ikke du komme til meg, men han aksepterer alle mennesker og blåser i om vi gjør feil.

Han passer bedre til meg som person og jeg føler kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du tror på Gud også da vel? Men tilber han ikke? Er det det du mener? At du tror på begge deler, men har valgt Satan fremfor Gud?

Det er jo ingenting galt i det om det er sånn at det er slik du føler det. Så lenge man ikke presser det på andre, eller gjør dumme ting som å brenne ting eller ofre ting, så ser jeg ingenting galt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele begynte egentlig med at jeg så south park for lenge siden og jeg skjønte at satan var ikke sånn alle hadde sagt. At han ikke bare var stor og ond, men også følsom. Gud er liksom enten eller. Enten er du snill eller så kommer du ikke til himmelen. Satan sier ikke at er du ikke slem får ikke du komme til meg, men han aksepterer alle mennesker og blåser i om vi gjør feil.

Han passer bedre til meg som person og jeg føler kontakt

...og dette har du funnet ut ved å se på South Park?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare komme med en liten kommentar til deg som tilber satan:

satanismen personifiserer hverken gud eller satan. satan OG gud er i alt og alle. en satanist er en sann egoist, han/hun setter seg selv og sine framfor alt, fordi han/hun mener at han/hun som person er en gud. altså tilber ikke en ekte satanist noen verdens ting bortsett fra seg selv. dette vet jeg fordi min kjære samboer er det man kaller en ny-satanist og han har lest hele den sataniske bibel. har selv lest store deler av den, selv er jeg ikke en satanist, bare høyst religionsforvirret.. trekker det beste fra alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare komme med en liten kommentar til deg som tilber satan:

satanismen personifiserer hverken gud eller satan. satan OG gud er i alt og alle. en satanist er en sann egoist, han/hun setter seg selv og sine framfor alt, fordi han/hun mener at han/hun som person er en gud. altså tilber ikke en ekte satanist noen verdens ting bortsett fra seg selv. dette vet jeg fordi min kjære samboer er det man kaller en ny-satanist og han har lest hele den sataniske bibel. har selv lest store deler av den, selv er jeg ikke en satanist, bare høyst religionsforvirret.. trekker det beste fra alt :P

Det finnes mange former for satanisme. LaVey satanismen er en ting, men det finnes også andre former for satanisme, hvor man faktisk tilber personifiseringen av satan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men den gamle metoden for satandyrking går som regel ut på at folk dyrker satan i felleskap. har aldri hørt om å tilbe satan på samme måten som man tilber gud. men alle har jo sin måte å tolke religion på så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ingen som kan velge satan.

Gud er den eneste for oss alle!

Jeg er ikke satanist!

Jeg er bare en som elsker satan og jeg vet han han er den for meg

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude Trompet

Jeg spurte bare fordi det virker som alle tar avstand fra meg når jeg forteller at jeg mener satan er den for meg. Men dere syntes til godta det :)

Jeg ville bare se hva dere mene om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om TS er useriøs eller ei er ikke så relevant egentlig, problemstillingen er uansett relevant for mange.

Hvorfor er det så galt å ha et personlig forhold til Satan (la meg for ordens skyld nevne at jeg ikke tror på verken gud eller satan)? Bare fordi Bibelen påstår at Satan er ond og Gud er god? Hvordan kan man vite at Bibelen snakker sant? Hvordan kan et menneske være så sikker på at Gud ikke er den onde, men Satan er den gode, men dog så undertrykte? Hvorfor skal mennesket automatisk følge den guddommen som har mest makt? Særlig når man ser på hvor mye ondskap denne "gode" guddommen har bragt med seg i verden, av tortur, tvunget omvendelse, kriger osv?

Bibelen er ikke nødvendigvis sann. Greit for de som tror på det, men når et menneske opplever at Satan er godere enn gud, sannere, mer virkelig (fordi han har mer naturlige, menneskelige egenskaper og ikke fremstår som en skinnhellig enhet kanskje?) så er det vel ganske forståelig at de velger Satan??

Som sagt, jeg tror ikke på noen av disse, men skulle jeg gjort det så er det like reelt for meg å ha et personlig forhold til Satan fremfor Gud. For hvis Gud kan overbevise en om at han er den gode, så kan vel Satan også det? Jeg ser nå hvertfall ikke hvorfor man skal ta verdens mest berømte bok for god fisk, når man opplever det motsatte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å snakke til satan hver kveld før jeg legger meg.

På lik linje nest som kriste ber til gud. Men når jeg åpner meg for folk så tar de avstand. Hva er det som er galt med det? Jeg har mer tro på satan enn gud, og jeg mener at han er med meg hele tiden.

Jeg har snakket med han siden jeg var liten og jeg føler noen ganger at jeg elsker han på en måte.

Hvorfor kan ikke folk skjønne dette? At jeg elsker satan ikke gud.

Hvis du hadde kunnet litt om mennesker også, ville du forstått hvorfor: det er alltid lettere å få sympati og forståelse fra andre, når du er tilhenger av noe som vil mennesker vel, fremfor å være tilhenger av noe som vil skade, altså det destruktive.

Det er elementær menneskelogikk. Hvorfor kan du ikke forstå det? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Satan fryder seg nok sikkert over en slik tråd. Der noen forteller at de dyrker han og med slike innlegg prøver å få andre til å tilbe det onde :frustrert:

Satan er ondskap og hvis man er ond så :frustrert: Men Gud er god og de alle fleste mennesker(også de som ikke er kristne) er gode. :)

Bare de ondeste av de onde dyrker og ser på satan som sin herre :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...