Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen forslag? Har endel kviser, men samtidig tørr hud.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

weleda sin fuktighetskrem. koster 180-190 kr for 30 ml. selges på helsekost. Beste jeg noensinne har brukt!

Skrevet

Jeg har noe av samme problemet, og jeg bruker Vichy Oligo 25 (den grønne) som selges på apotek. Den er er litt geleaktig, så man får ikke fet hud av den, og den hjelper på tørr hud synes jeg.

Skrevet

Eg har slitt veldig med tørr hud og samtidig mye kviser, problemet løste seg da jeg begynte med MD, jeg har brukt den creme tingen, òg ikke gele. Den for alle hudtyper, den er super! Nå har jeg nett begynt med en fukt for fet hud, pga. kvisene mine, òg så langt tørker den ikke ut huden min, men den er utrolig myk og ren! ;)

Skrevet

Kan jeg spørre hva MD er, høres jo veldig bra ut..

Skrevet
Kan anbefale Dermalogica Active Moist!

Henger meg på denne. Den er kjempebra!

Skrevet

Viktig å vere klar over at det er mange som får uren hud FORDI dei har tørr hud. Om ein ikkje bruker ein hudkrem som har nok futighet og/eller "fett", kan huda kompensere med å produsere meir talg for å fukte huden.

Det er nokre indigrienser som er i nokre hudpleie produkt som øker talgproduksjon og gjer at ein får meir sorte prikker (som kan utvikle seg til kviser). Har ikkje oversikt over dette (er ikkje hudpleier), men det er sikkert berre å gjere eit søk på nettet, eller starte ein ny tråd :)

Anbefaler å gå til ein hudpleier, og få dei til å sjå på huda di i dyben. Gjerne gå til eit par stykker, siden det er som i alle andre yrker meir eller mindre dyktige hudpleiere. Så kan du få tips om du trenger fuktighet/fett, eller om du feks har fet hud i T sonene og er tørr ellers.

For meg har det fungert utrolig bra med Dermalogica og Excuviance sine produkt. Har fått redusert drastisk antall "hendelser" med feks flassende nese med kviser/uren hud (som jo er umulig å sminke bort!). Excuvance er den som har funket aller best for meg.

MD kan gjere ting værre om du faktisk får uren hud pga at du har tørr hud, fordi AHA syren er ganske sterk. Excuviance sine kremer innholder også fruktsyre- men den er midlere men like bra/bedre effekt. Det er nok fordi det er dei som har patenten (dvs oppfant) syren som brukes i dei fleste hudpleieprodukter. Dei er derfor også mykje billigare enn feks MD (som må betale for å bruke patenten)

Skrevet

jeg hadde et veldig hudproblem lenge.. masse kvsier og overalt anbefalte folk meg kremer og hudpleie for fet hud. Det gjorde det jo værre, og huden tørket mere ut...

Har funnet ut atoverhuden min er tørr, mens underhuden er fet. For meg har det hjulpet masse å finne en god hudpleieserie som gir huden nok fukt. Jeg har vært hos hudpleier også, og prøvd bla dermalogica. DEn serien passet ikke meg i det hele tatt.

Mary kay ble faktisk min redning, aldri hatt så fin hud siden jeg startet med det! Produktene kan være dyre i innkjøp, men veldig veldig drøye...

Skrevet (endret)
weleda sin fuktighetskrem. koster 180-190 kr for 30 ml. selges på helsekost. Beste jeg noensinne har brukt!

Hvilken av dem da, det er jo mange? Jeg har brukt fuktighetskremen fra Iris-serien, den lukter godt og er veldig lett og fin, men jeg liker Dr Hauschka enda bedre. Bruker oljen og den flytende dagkremen, en uslåelig kombinasjon for min blandingshud i hvert fall. *misjonere*

Endret av Virvel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...