Gå til innhold

Er det flere som har sukkerfri kalender?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vinterbrud_*
Skrevet

Hun er bare 3 år og det blir nok sukker i desember,synes jeg.Derfor har hun sukkerfri adventskalender.

Jeg er ikke fanatisk av meg,hun får smake sjokolade på lørdagen.

Men tror at det er gøyere for henne å få en ting i kalenderen istedet for godteri.

Jaja,maset om sjokoladekalender kommer vel tidsnok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn enda jeg da, men når han kommer så kommer nok også jeg til å ha sukkerfri kalender. Er helt enig meg deg at det blir nok godteri av alle slag i desember allikevel :)

Skrevet

Sjokoladen i julekalenderen var jo ikke spesielt god heller, som jeg husker. Smakte gammelt og harskt.

Skrevet

Jeg er også imot sjokoladekaldender. Gjett hva mannen min kjøpte her en dag... Han kom så fornøyd hjem og sa at han hadde ordnet julekalender.. JEg sa hva jeg syntes om saken, men vi er to om oppdragelsen, så jeg får la det gå i år. Kommer til å kjøpe en "barnetv-kalender" også, og fokusere mer på den.

I fjor lagde jeg kalender med gaver hver dag. Viskelær og smånips er jeg imot, så det ble veldig dyrt.. Det var strømpebukse, genser, leker osv.. Tror det kom på 2000,-... Det var litt i overkant ja.

Skrevet

Når må man egentlig begynne med adventskalender??

Jenta mi er 2, hun får ingen adventskalender i år, og tror heller ikke hun vil få det til neste år... En venninne av meg ga sin sønn på 9 mnd adventskalender i fjor, han ble jo så glad da han fikk sjokolade..

Jeg tror det er vits i å kjøpe en adventskalender til barn som er så små at de ikke skjønner hva den egentlig er til..

En nedtelling til jula. Markering av adventstunden..

Synes dette sjokolade og kalender gave hysteriet begynner å bli voldsomt!

Skrevet

Jeg er helt enig i at både sjokolade- og kalendergavehysteriet har tatt helt av.

Når det gjelder kalendergaver har det tatt av i forhld til pris og innhold. For sjokoladen har det tatt av i forhold til hvor skadelig usunt det "er".

Skrevet

Her har vi hatt sjokoladekalender i "alle år" til barna. Jeg synes ikke det har så mye å si om ungene får en liten sjokoladebit (det er ikke rare biten) hver dag i desember.

Jeg kan ikke skjønne hva som er så farlig med det. Det er mye værre ting foreldrene stapper i ungene sine enn en skarve sjokolade bit.

Da jeg gikk på barneskolen hadde vi kalender med ting i mens "alle" andre hadde sjokolade kalender. Husker de pratet fælt om hva de hadde fått slags bit om morran før de gikk til skolen, mens jeg hadde bare fått en plasikk dings, jeg var såå misunnelig............

Gjest Tigerjente
Skrevet

Ang. når begynne. Jeg hadde kalender til prinsen i fjord da han bare var 1år. Men da fikk han bare ting han trengte, som strømpebukser, boddyer, sokker, ol. Lørdagene fikk han vel litt hobbyting som tegnesaker ol.

I år er han 2år, og får kalender i år også, men i år blir det aktivitetskalender. Ting vi har lyst til å gjøre med han i desember. Gå på teater, se en film og kose oss, ha juleverksted, hogge juletre, besøke nissen ol.

Skrevet

Mine barns kalendre er ikke bare sukkerfrie men totalt spisefrie ;)

Skrevet

I år har vi kjøpt LEGO kalender. Den koster 200 kroner, og vi slipper å sitte igjen med 24 små tulleting fra Nille e.l.

Skrevet

Til vår 2 åring har vi kjøpt tretogsett i 35 deler vi har delt opp i 23 gaver. Så får han Elias DVD som "morgengave"/kalendergave på julaften.

Skrevet
Til vår 2 åring har vi kjøpt tretogsett i 35 deler vi har delt opp i 23 gaver. Så får han Elias DVD som "morgengave"/kalendergave på julaften.

Super idè!!

Skrevet

Et alternativ til vanlig sjokolade, kan jo være sukkerfri sjokolade. Sjekk ut sukkerfritt.com for rimelige alternativer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...