Gjest Punktert lunge Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 Jeg punkterte lungen og måtte ha dren i en uke. Jeg fikk smertestillende: oxidorm og oxicontin (depottabletter) og en muskelavslappende som het voltarene. Det er par dager siden jeg ble utskrevet og jeg blir rød og varm i huden bare jeg rusler en liten tur på noen få minutter. Det begynner på venstre øret, så blir ansiktet rødt og varmt og framsiden av lårene. I tillegg blir jeg svimmel og føler meg utmattet. Etter at jeg ble utskrevet, har jeg bare tatt ibux og paracet. På legevakten sier de at det kan være at jeg har etterslep av "sykdommen", men jeg vil kalle en punktert lunge for en skade og ikke en sykdom. Jeg har ikke tatt noe siden i morges for jeg kan reagere allergisk mot paracet og ibux også, selv om jeg aldri har gjort det før.. Hvilke senskader/bivirkninger kan jeg regne med etter at jeg fikk punktert lungen og hva bør jeg passe på? På sykehuset sa de ikke så mye, kun at jeg ikke kan ta fly på 4 mnd. og at jeg må ta det med ro den første tiden.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Bare legen som kan svare på dette!
Gjest ts Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Jeg har spurt legen, men får ikke konkret svar så jeg lurer på om andre har hatt slike ettervirkninger etter en punktert lunge? Nå er det mandag og jeg gikk bare tre hundre meter før rødmen og varmeutviklingen startet. I går gikk jeg ingen steder for jeg følte meg ikke i form. Akkurat nå er jeg glovarm på lårene, ørene, halve fingerene og knallrød i ansiktet. Ingen som kan si at dette går over bare jeg tar tida til hjelp???
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Hvis ikke legen kan gi noe konkret svar så kan vel ingen andre heller!!!
Gjest bente85 Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Vet dessverre ikke. Men du får vente å se, kanskje det gir seg.
Gjest Gjesten Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Beklager, jeg kan ikke hjelpe deg. men om jeg var deg ville jeg ringt til legen min, eller til sykehuset og fått snakket med en annen lege. Kanskje noen andre enn den ene legen kan gi deg bedre svar? Det er ikke noe koselig å gå rundt og ikke vite heller... God bedring da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå