Gå til innhold

Hvordan skal jeg reagere?


cicci

Anbefalte innlegg

En venninne av meg har gjort det store å bli gravid... Hun har en datter på 6 år fra før, og er ikke sammen med barnefar. Siden dette forholdet tok slutt har hun holdt på med en fyr som ikke er helt rett.. Han liker henne en dag, og vil ikke ha noe forhold neste dag. Han har hele tiden sagt at de ikke er et par, for han vil være singel.

I fjor ble hun gravid, og han forlangte at hun skulle ta abort. Når timen var bestilt og alt var ordnet ombestemte han seg - for noen dager - før hele runddansen var igang igjen! Og hun "lyet" - som hun selv sier.

Det tragiske skjedde i allefall denne gangen, og hun mistet barnet.

De to har i allefall fortsatt sitt "fantastiske" forhold. Og nå er hun altså gravid igjen, og samme leksen skjedde denne gangen; bestille time til abort, for han ville ikke ha barnet, og så ombestemte han seg, for å ombestemme seg igjen, og igjen.... Enden på visen er i allefall at de nå skal ha dette barnet.

Datteren vet ennå ingenting, men det er henne jeg frykter for oppi alt. Hun er allerede en "kasteball" og blir kastet mellom diverse barnevakter.. og hun reagerer med å være vanskelig og ufordragelig - negativ oppmerksomhet er også oppmerksomhet! :cry:

Jeg synes ikke dette er noe kjekt å ta del i - og jeg synes de virkelig burde være mer voksen enn dette! Synes de oppfører seg som to drittunger - og så skal de sette barn til verden?

Hvordan skal jeg si dette til henne uten å være sårende - og hva gjør jeg? Synes dette er vanskelig - noen råd???? :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes du skal si det du mener selv om det kan være sårende. Bare pass på at du er saklig og prøv å legg frem ditt budskap uten for mye kritikk, da kommer hun bare i forsvarsposisjon.

Kanskje hun trenger en som kan fortelle henne det hun allerede vet, kanskje hun trenger en støtte hvis hun velger å bryte ut. Uansett høres det ut som om hun trenger en motvekt til den veldig lite modne mannen hun venter barn med.

Ærlig talt så syntes jeg slike historier er helt tragiske. Kvinner som lar seg behandle slik i et forhold har en ryggrad som en kokt spagetti og trenger et godt spark bak for å få gjort noe med livssituasjonen sin. Vær ærlig du - ikke jatt med, det er det siste hun trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mie!

Takk for svar - kjekt at noen kommer med tilbakemeldinger når en er litt frustrert... Det er nemlig det jeg er... :evil:

Jo, jeg er helt enig med deg; hun trenger egentlig en som sparker henne litt bak, men samtidig så er det som om hun IKKE vil høre noe som helst om dette. Og da blir jeg litt frustrert. Men; jeg skal prøve så godt jeg kan, så får vi se.. Vil jo ikke blande meg for mye heller, for det er tross alt ikke jeg som skal leve med denne mannen (heldigvis!).

Forresten; likte veldig godt uttrykket ditt : "Kvinner som lar seg behandle slik i et forhold har en ryggrad som en kokt spagetti" :ler: Den var veldig beskrivende!

Cicci

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...