Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 Hvis du f.eks hadde forandret deg ved noe vektøkning eller at kroppen forandra seg på annet vis. Snakker ikke om å legge på seg mange, mange kg så det begynner å gå på helsa løs.. Men en liten vektøkning. Hadde dere tolerert at kjærestene deres "krevde" at dere burde slanke dere? Hvis det er såpass mange kg at det går på helsa løs så forstår jeg at man bør si noe.
Gjest Snuske Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Er helt ok å gjøre en oppmerksom på det, så lenge det kommer på en konstruktiv, humoristisk (alt etter hva 'tone' en har seg i mellom) Men å evt kreve at du får de kg av deg igjen, det blir for dumt. Jeg regner med at evt 'straff' for å ikke få/klare å fjerne dem, var å bli dumpet av han. Og da tror jeg heller det hadde blitt omvendt, så da kunne han like greit bare reist avgårde først som sist.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 Nope... Jeg har lagt på meg ca 10 kg siden jeg og mannen ble sammen for åtte år siden, og han sier jeg er mye finere nå enn da, fordi jeg da var for tynn. Det skal sies at jeg var veeeeldig tynn da. Så vidt over 50 kg...
brumma* Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 Nei. Rett og slett. Ingen har da noen som helst rett til å kreve at noen går ned i vekt. Jeg synes faktisk det er ganske ufint å kommentere kjærestens vekt på den måten (og jeg hadde ikke blitt så happy over en såkalt "humoristisk" kommentar om at jeg var feit heller...).
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 Skjønner ikke at en kjæreste kan kreve at man skal slanke seg... Jeg hadde hvertfall aldri funnet meg i det. Hadde ikke hatt noe imot det om kjæresten hadde kommentert det på en pen måte om jeg hadde lagt på meg mange kilo. Samtidig er sannsynligheten da stor for at jeg ville oppdaget det selv, og enten gjort noe med eller vært fornøyd som jeg var, og da ikke hatt behov for kommentarer. Om det er snakk om veldig lite, så ser jeg ikke poenget i man skal henge seg opp i det, så da er det vel heller ingen vits i at kjæresten kommenterer det.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 Samtidig er sannsynligheten da stor for at jeg ville oppdaget det selv, og enten gjort noe med eller vært fornøyd som jeg var, og da ikke hatt behov for kommentarer. ← Hva om dama ikke gidder å gjøre noe med det? Er det bedre å avslutte forholdet enn å hinte litt om at hun bør bgynne å trene? Er bare litt nysgjerrig på hva dere damer mener.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 Glemte å skrive at det gjalt hvis hun har lagt på seg mye.
Gjest gjesta Skrevet 18. november 2006 #8 Skrevet 18. november 2006 Jeg skjønner at det kan være vanskelig om den ene halvdelen av et forhold legger på seg, dersom dette virker avtennende for den andre. Selvsagt kan det virke slemt og kynisk å fokusere på vekta på denne måten, men det er en følelse man vanskelig kan styre. Jeg kan først som sist tilstå at jeg ikke hadde vært komfortabel med å ha en kjæreste som hadde økt mye i størrelse. Hvordan man takler dette problemet, er derimot en annen sak. For å bruke meg selv som eksempel igjen, kan jeg aldri i verden se for meg at jeg faktisk kunne dumpet noen kun basert på en vektøkning, stor eller ei. Likevel er dette et tema jeg mener at man kan ta for seg med partneren i seriøse former. Åpenhet er viktig, og dersom den ene opplever manglende fysisk tiltrekning på grunn av de ekstra kiloene, synes jeg man kan ta en alvorlig prat om det. Begge har jo et ansvar for å beholde tenning og spenning i et forhold, noe som kan innebære både toleranse for forandring, men også en innsats for å framstå som attraktiv for partneren sin. Oprah hadde et program om dette for en tid tilbake, og jeg synes det kom fram en del interessant der. Om vi liker det eller ikke, er kropp ofte visuelt viktig i et forhold. La oss si at en kvinne legger på seg 30 kilo noen år ut i forholdet: Er "kontrakten" paret har sammen brutt, siden han endte opp med noe annet enn han ble forespeilet? Eller innebærer denne "kontrakten" å bli ved sin partners side også om den fysiske spenningen ikke eksisterer lenger? Eller er det sånn at tenningen burde bestå uansett utseende, fordi det er en persons indre man elsker?
Gjest Gjesta Skrevet 18. november 2006 #10 Skrevet 18. november 2006 Er man sammen i mange år vil vel de fleste oppleve at kroppen forandrer seg, det gjelder vel både mann og kvinne. Jeg ville blitt veldig sint hvis den jeg var sammen med forslo at jeg skulle slanke meg! Da skulle vedkommende ha rimelig god kontroll på sitt eget flesk, og jeg ville nok lurt litt på vedkommendes antenner og intelligens. Men; spør man må man forvente ærlige svar
Gjest Gjest_millie_* Skrevet 18. november 2006 #11 Skrevet 18. november 2006 litt motsatt problemstilling for min del... kjæresten min er god og tykk.. noe jeg liker veldig godt... derfor har jeg lurt på om jeg fortsatt ville tent på han om han slanket seg, og etter litt fram og tilbake så kom jeg frem til at jeg elsker han uansett og at han vil klare å tenne meg uansett hvordan han måtte se ut om ti eller femti år
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #12 Skrevet 18. november 2006 Hva om dama ikke gidder å gjøre noe med det? Er det bedre å avslutte forholdet enn å hinte litt om at hun bør bgynne å trene? Er bare litt nysgjerrig på hva dere damer mener. Ja! Mitt ståsted er at et ultimatum på dette området likevel ville ødelegge forholdet såpass mye at han faktisk ville tjent på å bare gå. Er forøvrig også enig med Nigo-san og millie. Jeg har nemlig mer problemer med å tenne på de veldig slanke mennene enn de litt fyldige. Men det er faktisk det indre som teller og personligheten du blir glad i. Har man funnet en partner som er så overfladisk at utseendet har alt å si, da er han ikke noe tap.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #13 Skrevet 18. november 2006 Om man har et så stort problem om dama legge rpå seg noen kilo foreslår jeg at man tar en titt på om alt det andre i forholdet er så bra jeg. Jeg regner med at det her er snakk om skjønnhetskilo altså ikke tjue tredve kilo. Da begynner det å gå på helsen og jeg ville selv reagert og kanskje prøvd å snakke med partnerem min om det har skjedd en livsstilsendring. Kanskje vi skal prøve å bli litt mere aktive osv. OM det er snakk om noen kilo syns jeg det er forkastelig å begynne å vurdere forholdet. Dere menn får mage dere og. Men da skal det liksom være greit eller?
Isadora Skrevet 18. november 2006 #14 Skrevet 18. november 2006 Det hadde jeg ikke funnet meg i. Hvis min mann hadde krevd at jeg skulle på slanking .. ja da hadde jeg blitt sinna. Sånt må man rett og slett finne ut av selv. Etter at jeg fikk datteren min la jeg kraftig på meg. Ble 20 kilo overvektig. Jeg var fortvila selv - men snille mannen min sa aldri et vondt ord. Han sa at jeg var like pen i hans øyne osv. Jeg har gått nedigjen kiloene. (gjorde det da jeg fikk "energi" til deg selv) og stortrivest med kroppen min nå. Og mannen min? Jo han synes jeg er kjempeflink som har slanket meg og holder vekta nede.. men han har faktisk aldri sagt at jeg er penere nå som jeg er slank. Han sier jeg er fin uansett. Han er rett og slett glad i meg uansett vekt
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #15 Skrevet 18. november 2006 Om man har et så stort problem om dama legge rpå seg noen kilo foreslår jeg at man tar en titt på om alt det andre i forholdet er så bra jeg. Jeg regner med at det her er snakk om skjønnhetskilo altså ikke tjue tredve kilo. Da begynner det å gå på helsen og jeg ville selv reagert og kanskje prøvd å snakke med partnerem min om det har skjedd en livsstilsendring. Kanskje vi skal prøve å bli litt mere aktive osv. OM det er snakk om noen kilo syns jeg det er forkastelig å begynne å vurdere forholdet. Dere menn får mage dere og. Men da skal det liksom være greit eller?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #16 Skrevet 18. november 2006 Min vekt har variert ca 10 kilo de årene jeg har vært sammen med mannen min. Både han og jeg er mer fornøyd når jeg går ned litt. Han kan selvfølgelig ikke kreve at jeg skal gå ned. Men skal jeg kunne stå på min rett til å legge på meg, selv om det påvirker hans oppfatning av hvor attraktiv jeg er? Situasjonen er akkurat den samme den andre veien - han har også variert endel i kilo. Jeg elsker ham uansett, men jeg vet at jeg ikke kunne tenne på en mann som var skikkelig overvektig. Da mener jeg det er bedre å oppmuntre hverandre til sunt kosthold, trene sammen og bidra til at den andre part holder vekten, men det ville være veldig dumt å sitte på sidelinjen og ikke si noe og så plutelig ikke være interessert i partneren lenger. Så ja, jeg vil heller at han sier fra, enn at han mister interessen for kroppen min.
Usikker Skrevet 18. november 2006 #17 Skrevet 18. november 2006 Vil vel tro at den personen det gjelder har merket det sjøl Skal man si slikt til noen - så bør det gjøre "pent". Ikke noe dritt-slenging om det hvertfall. Det gjør vondt verre.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #18 Skrevet 19. november 2006 Okei, her er svaret mitt i så fall: Du er skallet, jeg er feit. Jeg kan slanke meg. God natt.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #19 Skrevet 19. november 2006 Okei, her er svaret mitt i så fall: Du er skallet, jeg er feit. Jeg kan slanke meg. God natt. ← Så hvorfor slanker du deg ikke da Og det finnes faktisk en rekke gode hårerstatninger ute på markedet i dag så jeg mener nå det er lettere for en skalla å få seg hår enn det er for ei bælfeit mann/dame å kvitte seg med de extra kiloene.
Gjest hmm Skrevet 19. november 2006 #20 Skrevet 19. november 2006 Så hvorfor slanker du deg ikke da ← nå skal ikke jeg svare for vedkommende, men det er ikke alle som har behov for å passe inn i dette samfunnets urimelige "skjønnhetsideal"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå