Gå til innhold

guttenavn

Gjest Gjest_irwin_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_irwin_*
Skrevet

hei alle sammen,,,,,,,

hvilke guttenavn synest dere er fine?

har problemer med å finne noen fine guttenavn,,,,,, men jentenavn derimot er kjemepenkelt synest jeg da.........

noen som har noen guttenavn som de har som favoritter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg - jeg syntes også guttenavn var vanskeligere enn jentenavn da vi fikk sønnen vår. Det endte med at han ble oppkalt etter oldefaren sin, noe som ble veldig naturlig for oss pga at oldefaren døde da gutten var 1 mnd gammel. Selv om jeg har stor forståelse for problemet, synes jeg det er vanskelig å komme med forslag. Dette med navnevalg er jo veldig personlig. Men, dere kan jo begynne med å bestemme dere for om navnet skal være helnorsk eller ikke. For oss var det riktig at navnene til barna var norske. Når en har tatt den beslutningen utelukker det automatisk en del navn, og valget blir i alle fall litt lettere.

Skrevet

Jeg har bare jenter og synes det finnes mange fine guttenavn :) . Liker ikke de mest uvanlige / kompliserte navnene - er mest glad i de mer "vanlige".

Eksempel:

Andreas

Kristoffer

Morten

Henrik

Joakim

Patrik

Lykke til ;)

Skrevet

Det finnes mange fine guttenavn!

Ola

Pelle

Petter

lars

Nils

Danile

Simon

felix

:)

Skrevet

Om du søker etter boysnames i google feks dør du få opp en del sider med haugevis av navn. Har gjort det flere ganger selv..

Skrevet

Vi prøver å bli gravide og jeg har gjort mine tanker om dette med navn og ser at jentenavn helt klart er enklere. For meg er det kjempeviktig med et navn som kan brukes i utlandet da jeg alltid har slitt med mitt helnorske navn. Og guttenavn som kan passe både i fransk-, tysk- og engelskspråklige land er kjempevanskelig.

Skal prøve å google på boysnames, Murron, skulle vi være så heldige å blir gravide og få en gutt. :)

Skrevet

Aleksander

Sebastian

Henrik

Henning

Martin

Fredrik

Er noen av guttenavnene jeg synes er fine.

Skrevet

Disse liker jeg:

Brage

Gard

Vetle

Sondre

Vebjørn

Kristian

Jonas

Benjamin

Trym

Oliver

David

Even

Eirik

Markus

Tor

Skrevet

Hei hei. Jeg hadde store problemer å finne guttenavn. Har to døtre fra før. Men sønnen min har fått verdens nydeligste navn, Aidan heter han.

Gjest Trude Trompet
Skrevet

Jeg syntes Roger og stein kåre er fine jeg :)

Skrevet
Vi prøver å bli gravide og jeg har gjort mine tanker om dette med navn og ser at jentenavn helt klart er enklere. For meg er det kjempeviktig med et navn som kan brukes i utlandet da jeg alltid har slitt med mitt helnorske navn. Og guttenavn som kan passe både i fransk-, tysk- og engelskspråklige land er kjempevanskelig.

Skal prøve å google på boysnames, Murron, skulle vi være så heldige å blir gravide og få en gutt.  :)

Jeg skjønner ikke at dette skal være et kriterium. I de fleste land er de vant med at folk har forskjellige navn, bare tenk på USA! Der heter jo folk de merkeligste ting og staver det på måter som er originale. Jeg synes tvert imot det er en fordel å ha et spesiselt norsk navn hvis man reiser, da viser man med en gang at man kommer fra et annet land som en del av identiteten. Bare ser for meg hvos kjedelig det blir hvis alle skal tenke på å få internasjonale navn: alle i alle land vil jo kalle barna sine for Sara og Tom. Med den globaliseringen vi har nå har det jo blitt enda viktigere å beholde lokal identitet. Selv har jeg et internasjonalt fornavn, mens etternavnet mott er det ingen utledninger som klarer å uttale på riktig måte. Tvert imot får det en ganske pussig betydning når det bli uttalt i andre land, så jeg gjør gjerne en spøk på det. Å ha et spesielt navn kan jo være en grei samtaleinngang hvis man har et spesielt norsk navn.

Skrevet

Synes det var vanskligere med jentenavne jeg...

Liker guttenav som: Tomas, Simon, David, René, Heine, Oskar, Marius og Martinius (sist nevnte fikk familien til å tilte helt)

Skrevet
Hei hei. Jeg hadde store problemer å finne guttenavn. Har to døtre fra før. Men sønnen min har fått verdens nydeligste navn, Aidan heter han.

Uttales det på engelsk måte (eiden) eller finnes det en norsk måte å si det på?

Artig navn forresten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...