Gjest confused Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 Ser(SÅ) på meg selv som ei relativt oppe gående,fornuftig dame!!Men er jeg det nå??? Har forelsket meg helt håpløst i en som sitter inne. En jeg ikke kjente engang, for 3mnd siden Her kommer historien : Kjæresten til bestevennina mi ble fengslet ifjor høst. Og for ca 3 mnd siden spurte han meg om jeg kunne besøke en han hadde sitti sammen med. For han ble flyttet fra ett fengsel til ett annet på det tidspuktet. Jeg skulle "bare" ta i mot noen beskjeder fra vedkommende. Og sa ja til det Dra så på besøk, etter at vi har skrevey noen brev til hverandre. Likte han, som den han var i brevene. Så kom den "store" besøks dagen. Likte han vel enda bedre etter å truffet han, men kun på et vennskapelig plan. Vi fant veldig tonen, så ett besøk ble fort til flere. Og etter 8 besøk, havnet vi i "senga" sammen. Jeg merket selv at det begynnte å skje noe inni meg..Men trodde jeg hadde kontroll på følelsene mine. Der tok jeg feil.. Har fortalt han hvordan det er. Men vil ikke og tør ikke kjenne etter på sine følelser. Han er ferdig å sone i 2021 (han har ikkedrept noe,sånn at det er sagt) Så kan på 1 måte forstå at han distanserer seg, når d kommer til meg og følelser. MEN syns samtidig at jeg har "krav" på å få vite noe... Jeg mener selv at jeg kan vente på han til han kommer ut. 2014 er 2/3 sonet,og han slipper ut da. Men skal jeg vente på noe jeg ikke vet om kommer?? Jeg er 29 år, så har ikke mange år å "kaste"bort. Også dukker jo spm om hva er det jeg driver med opp til tider. Er bare ei venninne som vet om han. Får meg ikke til å si noe til de andre. IKKE fordi jeg skammer meg over han. Men fordi alt er så usikkert... Uff... HJELP
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Uff,nei han må du bare glemme. Når han har så mange år igjen så må han ha gjort noe temmelig alvorlig. Du kjente han jo ikke fra før så det går nok greit. Finn deg heller en annen som det er verd å satse på.
Gjest Bellatrix Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 Uff,nei han må du bare glemme. Når han har så mange år igjen så må han ha gjort noe temmelig alvorlig. Du kjente han jo ikke fra før så det går nok greit. Finn deg heller en annen som det er verd å satse på. ← Enig der. Hvor lenge har han sittet inne? Hvis han har fått en dom på 13+ år så er det ikke smånasking han har drevet med.
Gjest Talula Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 Må nok si meg enig med de andre her. Det kan ikke bare være småting han har gjort for så lang soning, og uansett så blir det jo årevis å vente på ham..
Gjest *Snart medlem* Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 Enig med de andre. Han her ville jeg bare forsøkt å glemme. Du har uansett nettopp blitt kjent med ham, så de store følelsene har jo ikke utviklet seg enda - og det er det sikkert like greit også. Glem ham og finn en annen.
Gjest Snuske Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 Glem ham. -Og for en slik lang dom, så er det ikke småting han har gjort nei. Og du vet heller ikke om han har vært ærlig med deg når han fortalte hva han hadde gjort, pluss du må stille deg spørsmål om det evt vil/kan skje igjen når han kommer ut. Nei, ikke kast bort livet ditt på noe som er dødfødt. Glem han, evt bryt kontakt og kom deg videre.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 Denne mannen må du bare glemme. Ja det er sikkert vondt å svelge, men det finnes andre menn der ute også. Han kan risikere å sitte inne til 2021, og det er skikkelig lenge. Jeg tror ikke noen klarer å vente så lenge uten at man har et liv utenom. Og hvem vet hvilken person han er når han kommer ut? Det er tøft å sitte inne så lenge. Når han kommer ut har han ingen andre venner enn de som sitter innenfor. Han har ingen jobberfaring, og vil ha vansker med å få jobb. Og skikkelige vansker med å tilpasse seg livet på utsiden. Tenk hvilken utvikling som skjer på den tiden som ikke han får med seg i praksis!! Nei, kjære deg. Bruk fornuften din og overhør hjertet..
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #8 Skrevet 18. november 2006 Er redd for at han bare bruker deg. Spesielt hvis han holder kortene tett til brystet og ikke sier noe. Da kan du være ganske sikker på at du bare er et tidsfordriv for ham, dessverre.
Nabodama Skrevet 18. november 2006 #9 Skrevet 18. november 2006 Er redd for at han bare bruker deg. Spesielt hvis han holder kortene tett til brystet og ikke sier noe. Da kan du være ganske sikker på at du bare er et tidsfordriv for ham, dessverre. ← Ja, han er vel glad for det han kan få....
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #10 Skrevet 18. november 2006 Hjelpe meg... Hva er det med menn som sitter i fengsel som er så tiltrekkende på damer? De som sitter inne for Baneheiadrapene får kjærlighetsbrev fra kvinner, Helge Fossmo får det, Schumann fra NOKAS-saken gifter seg osv. Hva er det som feiler en del damer? Verden er helt syk... Jo verre ting man gjør, jo større sjanse er det for å få seg ei dame. Har du litt vett i hodet så glemmer du han fyren så fort som mulig.
Gjest graceland Skrevet 18. november 2006 #11 Skrevet 18. november 2006 Du kommer til å glemme ham. Denne fascinasjonen du har for ham, kommer ganske sikkert til å forsvinne hvis dere skulle bli sammen og holde sammen til etter at han er en fri mann. Det er jo en kjensgjerning at kvinner faller for forbrytere, men forsøk å tenke rasjonelt. Denne mannen skal sitte inne i mange år, dere får ikke særlig mye tid sammen, og du kommer til å kaste bort tiden. I tillegg har han gjort en alvorlig forbrytelse. Skjønner at du er betatt, men dette ville ikke jeg ha satset på.
Gjest confused Skrevet 18. november 2006 #12 Skrevet 18. november 2006 Ja, han er vel glad for det han kan få.... ← Var jo en utrolig sakelig kommentar du! Til dere andre Takk for mange velmenende råd.. Jeg vet innerst inne hva som må gjøres
Gjest Sumiko Skrevet 18. november 2006 #13 Skrevet 18. november 2006 Sier dessverre som de andre: Glem han. Du aner ikke om et forhold vil fungere utenfor murene, og dere vil ikke bli skikkelig kjent før tidligst i 2014.
Nelle Skrevet 20. november 2006 #14 Skrevet 20. november 2006 Var jo en utrolig sakelig kommentar du! Til dere andre Takk for mange velmenende råd.. Jeg vet innerst inne hva som må gjøres ← Fint! Jeg skulle akkurat til å skrive et svar til deg hvor jeg ville skrive at det eneste fornuftige du kan gjøre er å lytte til hjertet ditt. Hva føler du innerst inne er riktig å gjøre. Og - uansett hva du velger å gjøre, husk å ta godt vare på deg selv. Klem fra Nelle
Gjest gjesta Skrevet 20. november 2006 #15 Skrevet 20. november 2006 ingen kan vel bestemme hvem de skal forelske seg i, innenfor murene eller utenfor. Jeg vil råde deg til å distansere deg litt, se hva du føler da. det er enda mange år til han kommer ut og du kan ikke vente på ham basert på et kort bekjentskap. og det er heller ikke sikkert hvordan det vil fungere når han kommer ut, noen får store problemer med å være ut i hverdagen igjen. tenk på deg selv og hva du føler etter en stund uten ham. ikke besøk ham fordi han trenger det, han kan få hjelp av andre i fengselet, da mener jeg psykologer. håper du finner ut av det!
Amalie_85 Skrevet 20. november 2006 #16 Skrevet 20. november 2006 Mange kan nok godt vente så lenge på sin kjærelighet! Men det jeg vil tørre å påstå er at han er en annen når han kommer ut enn når han sitter inne. Men det trenger ikke være til det værre eller noe. Men det er bare du som kan bestemme hva du vil.
Gjest lazuli Skrevet 20. november 2006 #17 Skrevet 20. november 2006 Jeg skjønner godt at du er usikker. Var jeg deg ville jeg reflektert litt over hvorfor han er unnvikende....
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #18 Skrevet 20. november 2006 Jeg skjønner godt at du er usikker. Var jeg deg ville jeg reflektert litt over hvorfor han er unnvikende.... ← At han er unnvikende kan jo være et tegn på at han respekterer ts såpass mye, og setter så stor pris på henne at han ikke vil at hun skal bli såret. Han er kanskje såpass realist at han ser at han umulig kan binde seg til noen nå. Det er også mye å forlange at ts skal vente på han til han en gang kommer ut. Selv ville jeg skygget banen. Ville ikke innvolvert meg med en innsatt, og ihvertfall ikke en med så lang dom som denne mannen har. Det tyder på at det ikke er småtteri han er dømt for. Ts, det er 1 helt land av menn. Hvorfor velger du da netopp han som har lenge igjen av sin dom?
Nabodama Skrevet 20. november 2006 #19 Skrevet 20. november 2006 Var jo en utrolig sakelig kommentar du! Til dere andre Takk for mange velmenende råd.. Jeg vet innerst inne hva som må gjøres ← Ja, ja, men tenk på hvor mange år han har igjen, da! Klart han er glad for det han kan få, det er sikkert ikke så mange muligheter for forhold der han sitter.....og han skjønner vel innerst inne at det er lang tid å vente, og at han derfor ikke kan regne med så lang tid med deg. Kanskje det også er grunnen til at han holder kortene tett, han vil vel ikke involvere seg i noe som virker håpløst. Jeg ser at kommentaren var usaklig, men det var dette jeg mente, hadde bare ikke tid til å få tankene sortert skikkelig ned på "papiret". Unnskyld!
Gjest lazuli Skrevet 20. november 2006 #20 Skrevet 20. november 2006 At han er unnvikende kan jo være et tegn på at han respekterer ts såpass mye, og setter så stor pris på henne at han ikke vil at hun skal bli såret. Han er kanskje såpass realist at han ser at han umulig kan binde seg til noen nå. Det er også mye å forlange at ts skal vente på han til han en gang kommer ut. ← Jojo, tar poenget ditt. En annen refleksjon er at han faktisk ikke ønsker annet enn litt hygge. Syns det er rart han ikke kan dele sine følelser med ts, hadde han gjort det ville de kunnet funnet ut av det sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå