Gjest Gjest-Nysgjerrig Skrevet 18. november 2006 #1 Del Skrevet 18. november 2006 Hei! Er det noen her som vet hvor mange timer man må ha i hvert fag for å få studiekompetanse etter videregående? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #2 Del Skrevet 18. november 2006 Det kommer ann på hva slags videregående du har tatt. Har du fagbrev trenger du færre timer enn hvis du ikke har fagbrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #3 Del Skrevet 18. november 2006 Opptak til høyere utdanning på bakgrunn av generell studiekompetanse Vil du søke opptak til høyskole eller universitet, må du som regel ha generell studiekompetanse. Du må oppfylle både kravene til felles allmenne fag (fagkrav, se nedenfor) og krav til utdanning og/eller praksis (5 år), og være fylt 23 år det året du søker. Fagkrav: Norsk, eventelt norsk som andrespråk (14 uketimer) Engelsk (5 uketimer) Matematikk (5 uketimer) Naturfag (5 uketimer) Samfunnsfag (4 uketimer nyere historie og 2 uketimer samfunnslære) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #4 Del Skrevet 19. november 2006 I tillegg til fagkravene skal du ha totalt minimum 100 timer på vitnemålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 19. november 2006 #5 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg trodde minimum timer var 90 timer jeg, jeg har ikke 100 timer og jeg har generell studiekompetanse. Men det kommer kanskje litt an på hva slags videregående.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ueland Skrevet 19. november 2006 #6 Del Skrevet 19. november 2006 I tillegg til fagkravene skal du ha totalt minimum 100 timer på vitnemålet. ← Nei det må du ikke hvis du har fagutdanning(les: fagbrev) fra VGS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå