Grooo Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 I tråden der jeg funderte på å sende vaniljesukker i posten til Kina var det flere som sa at de lager vaniljesukkeret selv. Så hvordan gjør dere dette?
wind-up bird Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Hvis du bruker vaniljestang av og til, så legger du resten ("skallet") i en krukke med sukker... Sukkeret tar opp vaniljesmaken!
pulverheksa Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 Jeg legger "brukte" vaniljestenger i et tett glass i lag med vanlig strøsukker eller melis. Etter en uke er det blitt nydelig vaniljesukker, det er masse smak i vaniljestangen så jeg fyller bare på med sukker etter hvert som jeg bruker av vaniljesukkeret. Og legger i flere brukte vaniljestenger, de er helt tørre så de holder i årevis, og gir fra seg nydelig smak. Med brukte vaniljestenger mener jeg at jeg ikke kaster dem når jeg har lagd vaniljesaus og lignende, men skyller av vaniljestangen og tørker den godt. Det er massevis av smak igjen i en vaniljestang, selv om den har vært kokt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå