Gå til innhold

Venn av familien som fotograf

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av familien har melt seg frivillig til å filme vielse og fest samt ta brudebilder. Han er hobbyfotograf og driver mye med dette på fritiden(og vi har ssett bildene og vet han er dyktig). Vi er veldig taknemmelige for at han har meldt interessen, for da slipper vi at en av gjestene må filme og en annen ta bildene våre slik vi egentlig hadde planer om, syntes det er så greit at gjestene slipper "arbeide" på dagen men heller kan være md å feire hele tiden.

Men det jeg lurer på er hva vi "betaler" ham med? Han meldte selv sin interesse og sa at han gjerne gjør dette gratis, siden han er en nær venn av pappa. Likevel føler jeg vi må gi han en relativt stor oppmerskomhet siden han faktisk må legge ned et par dager arbeid, (redigering i ettertid etc). På den andre siden er jo dette noe han liker å holde på med, og hobbyen han driver frivillig med, så vi behøver jo ikke betale han som en profesjonell heller. Har noen en ide til hva vi kan gjøre for å takke ham? (det er særlig for tjenesten han gjør med å melde seg frivillig jeg setter ekstra pris på og som jeg mener er det som fortjener en ekstra oppmerksomhet, hadde vi spurt var det liksom bare "arbeidet" vi behøvde takke for, men her er det liksom mer enn bare det mener jeg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stedenfor å betale han i penger, kan dere f.eks kjøpe billetter til en konsert, teater kombinert med gavekort på en restaurant.

Skrevet

Jeg ville ha betalt det han har som utgifter jeg. Og kanskje gitt noe i tillegg slik som gjest over nevner.

Det er ganske mange utgifter ved å fotografere og filme, mannen min er fotograf og har fotografert mange venners bryllup... Det blir DYYYYYRE gaver for å si det sånn.

For det første koster det med film om han ikke fotograferer digitalt. Det går med mange timer med bearbeidelse av bildene....

Mye jobb ja. Det har vært kjempegøy og en takknemlig jobb sier han, men det blir mange utgifter....

For en snill fyr da som melder seg frivillig!!

Dere er heldige!

Skrevet

Hvis det er slik at han skal stå for bilder til takkekort og alt, ville jeg nok gitt han en gave på et par tusen kroner. Som gjest over sier er det ikke gratis for ham - det koster i utstyr og han kommer til å bruke mye tid på dette.

Hvis han er en nær venn av pappan din, vet han sikker hva yndlings-cognacen (el.l.) hans er og hvor han handler fotoutstyret sitt. Hva med å gi han et gavekort på et par tusen til fotoutstyr også gi han en fin flaske av det merket han liker best?

Skrevet

satt og tenkte på å foreslå det samme som embla over her :)

En slik tjeneste er verdt litt for dere, og han bør derfor etter mine øyne få litt igjenn for det. Det å betale for utgiftene er et minimum, og så får man gi ytterligere kompensasjon etter evne. Gavekort på en fotoutstyrbutikk er en hyggelig gave, som gir tilbake på samme måte som dere fikk. Eventuelt så kan dere finne ut om dere kan gjøre han en tjeneste tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...