Gå til innhold

Avstemming:underskjørt eller ikke?

Arielle

Skal du ha underkjole/skjørt?  

1 stemme

1. 1. Skal du ha underkjole/skjørt?

• Ja
      23
    • Nei
      6

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mange her som ikke har underkjole/skjørt? Og hvor mange som har også.. Har liksom ikke tenkt på om jeg trenger det før nå... det er jo litt fint når kjolen står litt ut fra livet og ned da... Hmm..vanskelig :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg skal ha enda. Hvis jeg skal ha skal det i så fall være uten spiler. Kjolen så svær ut med underskjørt med spiler når jeg prøvde det. Den synes godt nok som den gjør. Også er det jo mange lag under, med tyll og div. Er litt usikker der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Jeg trengte ikke å bruke extra underkjørt med min kjole, kjolen min har en underkjørt påsydd på ! så du må se hvordan kjolen er om den har underkjørt påsydd på kjolen før du bestemmer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha noenting...! Men kjolen min står ikke ut, akkurat... den er veldig enkel, nemlig, og har et skjørt med chiffon utenpå, som bare 'ligger'... (Og jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke kan finne bilde av den på nettet! Urg...)

Hvis jeg skulle ha hatt underskjørt, ville jeg iallefall hatt tyll. Det er ikke så lekkert på fotografering og sånt, hvis bruden står litt tett mellom to stykker, så buler skjørtet rett ut pga. 'strengen' nederst... Men det er min mening, da... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D Hihi, *perser*! Litt interessert i kjoler?? Jepp, det er bare til å viser de frem! Jeg vil også se!!!

Og over til temaet; Jeg kommer nok til å ha underskjørt, men ikke sånn krinoline, som det heter når det er spiler i det, men helt vanlig underskjørt slik at det står litt ut. Jeg skal ha en helt enkel kjole som bare har ett tynt lag så det trenger jeg faktisk!

Men jeg er helt enig i at man må se det an litt. Det er ofte litt for masse underskjørt på en måte...

Klem fra Magnhild :vinke:

(Som vil gifte seg med en gang!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Perser*

Hihi, *perser*! Litt interessert i kjoler?? Jepp, det er bare til å viser de frem! Jeg vil også se!!!

Ja jeg har blidt veldig veldig intersert i kjoler og masse annet dill jente ting! Tror jeg har aldri vært så intersert i slike ting som jeg er nå i denne svangerskapet! Og jeg gar aldri oppført meg så mye femi som jeg gjør nå.... hihi... enten får jeg en kjempe jållete jenta eller en utrolig intersert i alt jente ting, gutt.. :P

Men sorry for jeg avsporet her, ska snike meg fint ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er penest når man har underskjørt uavhengig om det er "ballkjole" eller en enkel kjole. Test å gå med kjolen - uten underskjørt har kjolen lett for å gå mellom bena... Har undrskjørt i kjolen min, men skal ha ekstra nettopp pga av dette, som damen i brudebutikken sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg i august, og hadde egentlig planlagt å ikke ha underskjørt. Men ho dama på salongen overtalte meg til å prøve et underskjørt som til og med hadde "rokkering" nederst. Må jo innrømme at var VELDIG skeptisk, men da jeg hadde fått det på meg var jeg omvendt. Kjolen ble mye, mye finere og det var utrulig mye enklere å gå i den. Jeg slapp å bekymre meg for å snuble på vei inn i kirka, for med rokkeringen var det nesten helt umulig. Husk at man kan justere rokkeringen, den trenger ikke ha en diameter på 3 meter... Så jeg anbefaler det på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha underskjørt, med spiler. Men underskjørtet er ganske beskjedent, det skal bare få kjolen til å stå bittelitt ut.

Underskjørt trenger ikke resultere i en voldsom ballerinakjole, men bare utfylle kjolen litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha underskjørt. Det var hun som hjalp meg med kjolen som sa at det ikke passet til min kjole. Spør fagfolk! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ha underskjørt med spiler jeg også, det passer best til min kjole. I alle fall var det det jeg prøvde med da jeg valgte kjolen, og det så kjempefint ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trots att jag hade en mycket enkel kjol hade jag en underkjol/skjørt till den, i tyll utan spjäler eller ringar.

Jag trodde att det skulle bli "för mycket" även med en liten underkjol men det visade sig vara precis det lilla extra som behövdes för att få fin styrsel på kjolen. Prova, fråga de i butiken - det är de som är fackfolk och vet vad som passar till DIN kjol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja her ble det mye å tenke på..

For det første har jeg sydd kjolen min selv, så jeg vet at den ikke har påsydd kjole på innsiden slik Perser sa. Og så kan jeg jo heller ikke vise kjolen min da, siden jeg ikke har scanner.. (og hadde jeg hatt det kunne jeg nok ikke brukt den heller :oops: ) :lol: Det blir jo også vanskelig å spørre de på brudesalong siden jeg da må ta med meg kjolen ned dit, noe som blir litt vanskelig i og med at jeg ikke har bil.

De underkjolene som er av tyll, er det bare et stort skjørt laget av tyll med ingenting mer? Står kjolen ut da? det hørtes jo egentlig smart ut.. Det kan jeg sy selv, hehe. Er litt slik gjørdetselv-person.. :) Kan dessuten ikke ha slik med rockering siden jeg har en veldig enkel kjole med slep bak og sånn..

Og til slutt: hvor mye koster et underskjørt dersom en skal kjøpe det på brudesalong?

Puh, dette ble mye! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det har kommet frem i de tidligere innleggene her så finnes det forskjellige underskjørt. Jeg synes faktisk de fleste kjoler blir penest med underskjørt. En må bare finne det underskjørtet som passer til den kjolen en skal ha. Det jeg synes er dummest med de underskjørtene som har slik riokkering er at kjoleskjørtet står rett ut/opp når man sitter. Prøvde selv et slik i en brudesalong, og syntes det var veldig behagelig å ha på seg når jeg sto/gikk. Kjolen ble liksom så luftig, men jeg valgte selv et vanlig tyllundeskjørt fordi jeg ikke ønsket at skjørte skulle stå ut når jeg satt.

Tyllunderskjørt kan man sy selv, det er nesten som et slikt kappeskjørt. Se på bilder på nettet da vel. Lilly har ihvertfall bilder av underskjørt.

Jeg ville prøvd underskjørt i en brudesalong jeg. Velg å prøve en brudekjole der som har nesten likt skjørt som din kjole har. Da får du ihverfall en følelse med hva du bør velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt litt på det der. Synes egentlig at brudekjoler skal ha stoore skjørt , følgelig med stoore underskjørt.. :D

Er vel den eneste som synes at Mette Marits kjole var kjempetrist og at prinsesse Dianas var ti tusen ganger bedre... Selv om Fergies var den flotteste kongelige brudekjole jeg har sett...

Kanskje jeg er heldig og finner noe sånt..?

Blir nok underskjørt på meg ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...