Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med kjæresten min i 10 år, vi har bodd sammen i 7. De siste par årene har vi vel vært mere venner en kjærester. Sexlivet vårt er så å si ikke eksisterende. Vi klemmer/koser så og si aldri. Vi lever vært vårt liv, på samme adresse på en måte. Vi finner aldri på noe sammen, prater lite sammen osv. Det hele begynte vel for noen årsiden da vi så at vi var helt forskjellige med hvor vi ville med livene våre, han ville få barn og slå seg til ro, mens jeg var midt i å bygge opp eget firma. Vi er nok ogsp forskjellige i hvilke ambisjoner vi har i livet. Han er håndtverker, har vært ansatt samme sted siden siden han vær lærling og har ingen planer eller ambisjoner om å endre på det. Ikke spesialisere seg på noe, starte for seg selv ol. Mens jeg har nok hatt mer "karriere" og prioritert det.

Med jevne mellomrom prater vi om å flytte fra hverandre, men vi eier bil, hus og hytte sammen og vi krangler jo aldri eller noe, så ting går liksom sin vante gang...

Men nå begynner jeg å tro at han har truffet en annen, selv om han ikke sier noe og jeg tør heller ikke å konfrontere han. Vet ikke helt hvorfor jeg tror han har truffet en, er vel mange småting.

Som dere har skjønt har vi ikke noe felles sosialt liv, og han har alltid flydd mye rundt med gutta, uten at jeg har spurt hva han har gjort eller at han har fortalt hva han skal. Men de siste kveldene har har vært ute er han så fryktelig opptatt av å fortelle hvor han har vært og med hvem. Han har også kjøpt endel nye klær i det siste, er mye mer opptatt av utseende en før og i dag morges når vi stod opp la jeg merke til at han har barbert seg nedentil, noe han knapt har gjort før. I kvled oppdaget jeg også at han har byttet passord på pc sin. Vi har hver vår bærbare, men brukes mye i jobb, han bruker sin bare til å surfe og lasten ned musikk og sånn. I dag skulle jeg bare kjapt inne å sjekke noe på nettet, min pc var pakket ned, så jeg tenkte å bare bruke hans, siden den stod klar. Han har hatt samme passord hele tiden, men nå har han byttet!!!

Er dere ikke enige om at det er en del signaler som lukter muffins?? Hva skal jeg gjøre?? Er redd for å konfrontere han og at han sier jeg har rett

Gjest Gjest_s_*
Skrevet
Har vært sammen med kjæresten min i 10 år, vi har bodd sammen i 7. De siste par årene har vi vel vært mere venner en kjærester. Sexlivet vårt er så å si ikke eksisterende. Vi klemmer/koser så og si aldri. Vi lever vært vårt liv, på samme adresse på en måte. Vi finner aldri på noe sammen, prater lite sammen osv. Det hele begynte vel for noen årsiden da vi så at vi var helt forskjellige med hvor vi ville med livene våre, han ville få barn og slå seg til ro, mens jeg var midt i å bygge opp eget firma. Vi er nok ogsp forskjellige i hvilke ambisjoner vi har i livet. Han er håndtverker, har vært ansatt samme sted siden siden han vær lærling og har ingen planer eller ambisjoner om å endre på det. Ikke spesialisere seg på noe, starte for seg selv ol. Mens jeg har nok hatt mer "karriere" og prioritert det.

Med jevne mellomrom prater vi om å flytte fra hverandre, men vi eier bil, hus og hytte sammen og vi krangler jo aldri eller noe, så ting går liksom sin vante gang...

Men nå begynner jeg å tro at han har truffet en annen, selv om han ikke sier noe og jeg tør heller ikke å konfrontere han. Vet ikke helt hvorfor jeg tror han har truffet en, er vel mange småting.

Som dere har skjønt har vi ikke noe felles sosialt liv, og han har alltid flydd mye rundt med gutta, uten at jeg har spurt hva han har gjort eller at han har fortalt hva han skal. Men de siste kveldene har har vært ute er han så fryktelig opptatt av å fortelle hvor han har vært og med hvem. Han har også kjøpt endel nye klær i det siste, er mye mer opptatt av utseende en før og i dag morges når vi stod opp la jeg merke til at han har barbert seg nedentil, noe han knapt har gjort før. I kvled oppdaget jeg også at han har byttet passord på pc sin. Vi har hver vår bærbare, men brukes mye i jobb, han bruker sin bare til å surfe og lasten ned musikk og sånn. I dag skulle jeg bare kjapt inne å sjekke noe på nettet, min pc var pakket ned, så jeg tenkte å bare bruke hans, siden den stod klar. Han har hatt samme passord hele tiden, men nå har han byttet!!!

Er dere ikke enige om at det er en del signaler som lukter muffins?? Hva skal jeg gjøre?? Er redd for å konfrontere han og at han sier jeg har rett

Dette er jo dødt! Han har nok en annen...

Kom deg videre

Skrevet

Synes dette var en trist historie. Dere har sløst vekk alt for mange år hvor dere kunne vært lykkelige på hver deres kant. Det vil være helt naturlig at samboeren din har funnet en annen tatt i betraktning hva du forteller om forholdet ( du også for den saks skyld). Kom dere videre begge to. Lykke til.

Skrevet

forstår at du er redd for å få et ja hvis du spør han om han er utro.

Jeg og min eks var sammen i mange år, men det siste året skrantet det veldig. Vi kranglet ikke, men vi bvar aldri sammen og var sjelden intime med hverandre.Vi hadde rett og slett vokst fra hverandre og forandret oss begge to. Han fann seg en ny dame før vi gjorde det slutt, og dette tok jeg veldig tungt. Han var jo min og bare min og vi skulle være sammen alltid.Etter en kort stund ble vi sammen igjen, og vi hadde det fint en periode. Etterhvert gikk det opp for meg at jeg faktisk ikke lenger var forelsket i han. Jeg var nok bare redd for det utrygge og det ukjente singellivet. Jeg hadde jo kjempegod kontakt med hans familie og venner så dette var og veldig vanskelig. Vi ble til slutt enige om å gjøre det slutt, og det er jeg kjempeglad for i dag. Jeg er nå samboer med verdens herligste mann og vi venter barn sammen. Så mitt råd er at dere bør snakke sammen så fort som mulig og finne ut av hva dere skal gjøre. Et slikt brudd er tungt uansett, men det går over . Men først kan dere jo prøve å finne ut av hva som er galt i forholdet deres. Kanskje er det ting som kan ordnes og som dere kan jobbe litt med.Det er viktig at dere er ærlige og åpne mot hverandre. :klem: Lykke til.

Skrevet

Fikk nok ett "bevis" i går/natt. DA han kom hjem i 2 tiden dusjet han før han la seg.... Det pleier han aldri å gjøre...

Tror det som "bekymrer" meg mest med ett brudd er alt det praktiske som må ordnes, deles, forklarers osv... Jeg forstår på mage måter at han har truffet en annen og, det er minst like mye min skyld at det har blitt sånn som det har blitt, og følelsne har nok "dødd" hos begge. Samtidig så fungerer det så bra å bo sammen, vet ikke om dere skjønner...

Men vet jeg må ta en prat med han snart, er ikke det å "miste" han som bekymrer meg mest, er alt styret (er jeg rar...) Er ganske sikker på at vi kommer til å fortsette å være venner selv om vi bryter....

Skrevet
Fikk nok ett "bevis" i går/natt. DA han kom hjem i 2 tiden dusjet han før han la seg.... Det pleier han aldri å gjøre...

Tror det som "bekymrer" meg mest med ett brudd er alt det praktiske som må ordnes, deles, forklarers osv...  Jeg forstår på mage måter at han har truffet en annen og, det er minst like mye min skyld at det har blitt sånn som det har blitt, og følelsne har nok "dødd" hos begge. Samtidig så fungerer det så bra å bo sammen, vet ikke om dere skjønner...

Men vet jeg må ta en prat med han snart, er ikke det å "miste" han som bekymrer meg mest, er alt styret (er jeg rar...) Er ganske sikker på at vi kommer til å fortsette å være venner selv om vi bryter....

Om du føler det slik så er det store sjanser for et pent brudd, selv om det selvfølgelig er vemodig. Hvorfor ikke fortelle han om at du "vet" slik at han slipper å snike seg rundt og samtidig ha dårlig samvittighet? Det han gjør er jo ikke rett, men dere har jo faktisk en mulighet til å prate om det på en skikkelig måte, uten dette dramaet som følger med oppdaget utroskap i andre forhold.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt TS *klemmer* Jeg og mannen lever også ved siden av hverandre - men vi har et barn som krever en god del ekstra og det har slitt oss ut. Men jeg skjønner hvordan du tenker.. man er glad i hverandre - men som venner. Man har hus, bil og barn felles. Vi orker ikke å bryte opp akkurat nå.

Nå har ikke noen av oss to vært utro.

Håper du klarer å finne ut av følelsene dine. Og det er vondt å bryte opp selv om man ikke lenger er kjærester. Tenker på deg!

Gjest graceland
Skrevet

Jeg tror han har en annen, ja. Ditt og hans forhold er jo, som du skriver, ikke noe særlig. Det blir feil å holde sammen fordi det kun er praktisk. Jeg ville gjort det slutt med ham, og sagt lykke til.

Skrevet

sånn eg ser det- mulig eg er for negativ men- så er han ganske så sikkert utro. Kva slags anna grunn skulle det vere for han å barbere seg nedentil, eller dusje om natta? -Med mindre han har gjort dette som eit aktivt forsøk på å gjere det bedre i forholdet sitt til deg, og det virker ikkje slik på det du skriv.

Forstår utrolig godt at det er vanskelig å bryte ut i og med familie, økonomi og sånt. Samtidig så går du glipp av veldig mykje om du ikkje gjer noko. Vil du beholde han, så må du også gjere noko snart. Dess lengre det går, dess vanskligere vil eg tru det vil vere å få ordna opp i forholdet.

Skrevet

Tror nok ikke forholdet kan reddes, tror ikke det er noen ting igjen der å redde... Og tror heller ikke jeg ønsker å redde det, vi er nok vokst veldig fra hverandre, og det som tiltrakk meg med han da jeg var 22, er ikke tiltrekkende lenger...

Vet ikke helt hvordan jeg skal si dette uten å høres ut som jeg setter meg selv veldig høyt, for det er ikke det jeg mener, at jeg er bedre en han eller noe sånt. Men jeg føler at jeg er en helt annen nå en jeg var for 10 år siden, jeg har høyere ambisjoner, større krav til det meste og andre interesser. Han er liksom den han alltid har vært, litt "enkel" kanskje (ikke dum, er ikke det jeg mener).

Blir ingen prat i kveld, skjønner ikke når eller hvordan vi skal få satt oss ned, for vi er jo aldri hjemme sammen. SÅ han hadde kjøpt VIN til "vorsspilet" med gutta i dag, så lenge jeg har kjent han har han bare drukket øl og sprit...

Han går snart i dusjen, er det ufint av meg å snoke på telefonen hans?? Vet ikke om jeg vil det, vi har aldri gjort noe slikt mot hverandre før..

Skrevet

La telefonen være og sett heller av tid til en skikkelig prat.

Gjest Gjest_lemona_*
Skrevet

Skjønner ikke at du klarer å la vær og konfrontere han når du har så stærk mistanke jeg.....

Hvis du er helt klar på at dette forholdet ikke har noen fremstid, uavhengig av om han er utro eller ikke, er det vel bare å sette i gang prosessen.

Det praktiske blir vel ikke lettere å ordne med tiden heller....

Hvis det på noen måte hadde vært avgjørende for forholdet om han var utro eller ikke, hadde jeg nok vært så freidig at jeg sjekket telefonen. Men sånn jeg forstår TS spiller det egentlig ingen rolle, men det vil vel kanskje fremskynde prosessen?

Skrevet

Hvorfor skulle han gidde å være sammen med en som aldri gir ham mat, prat, sex, kos, nærhet og er en god partner for ham? Hadde jeg vært ham ville jeg ha flyttet ut for lenge siden. Han sørger nok for å få sine behov dekket andre steder, og har sikkert gjort det en god stund.

Skrevet
Hvorfor skulle han gidde å være sammen med en som aldri gir ham mat, prat, sex, kos, nærhet og er en god partner for ham? Hadde jeg vært ham ville jeg ha flyttet ut for lenge siden. Han sørger nok for å få sine behov dekket andre steder, og har sikkert gjort det en god stund.

Slik jeg forsto TS var vel dette en gjensidig "greie". Han har vel heller ikke gitt noe av det ovenfornevnte....

Skrevet

Vi har nok vært like "dårlige" på det begge to, men mye av det er nok min skyld, begynte vel med det at jeg ikke øsnket barn, at det ble en konflikt og skapte en avstand som bare har vokst og vokst. Og det såret han veldig.

Prøvde å snakke med han her i sted, men ble liksom litt avfeid med at dennen samtalen har vi hatt mange ganger før og at jeg vet jo at han synes det er best å avslutte forholdet, men samtidig så fungerer det jo greit for begge slik vi har det nå.

Spurte han hvorfor han hadde kjøpt vin og da svarte han at det var for dama til han som han skulle til, siden han alikevel skulle på polet og kjøpe sprit (som han hadde gjort). Turte ikke å spørre om han hadde truffet en annen, tror han hadde svart ærlig også bare gått.

Akkurat nå føler jeg meg bare kynisk til hele greia, tror nok ikke jeg har noe sånn generelt behov for å ha noen å dele livet med, nærhet og sex. Er nok jeg som er den mest kjølige av oss, og har avist han endel ganger, til han sluttet å prøve.

Men ja, vet jeg må få han til å sette seg ned med meg og ta en prat og begynne prosessen, samtidig så er det så nærme jul og alt sånn... Tror fort vi snakker 2007 før det skjer...

Sukk, er jeg rar.

Snuste så vidt innom telefonen hans, men så ikke noen meldinger fra noen ukjente navn og fikk såpass dårlig samvitighet at jeg bare lot det ligge. Leste ingen av de

Annonse
Skrevet

Hadde jeg hatt like sterke indisier på utropskap som du opplever hadde jeg ikke nølt et sekund med å konfrontere han med det uansett hvor dødt forholdet enn måtte være.

Utroskap er aldri ok uansett "grunn"!!

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg tror ikke et brudd er en trist sak sånn sett i dette tilfellet... Livet har så mye mer å by på enn å bo med en venn!!

Det blir trist og jævlig akkurat nå, men i lengden tror jeg du skal være glad for at du kom videre i livet. For:

Å gå bak ryggen på noen sånn som det der er ikke riktig uansett! At man driter seg ut kan jo skje, men da bør man ta ansvar og enten fortelle kjæresten ens det og jobbe med problemene, eller gå hvert til sitt. Å ha i pose og sekk funker ikke!

Lykke til, uansett hva som skjer og ikke skjer..

Og ER han ikke utro, tror jeg du er moden for en som er mer riktig for deg :)

:klem:

Skrevet

OG for å ikke svartmale helt: det er fult mulig for menn å barbere seg nedentil for sin egen del også.... Og engang må jo være den første...

OG det å ta en dusj etter å ha vært ute på byen kan også ha en god forklaring: noen har sølt øl på ham, eller egentlig hva som helst....

Ikke vær så negativ, ta en prat

Skrevet
Jeg tror ikke et brudd er en trist sak sånn sett i dette tilfellet... Livet har så mye mer å by på enn å bo med en venn!!

Enig i dette. Kan hende han er utro, og er han det ikke gjør vel ikke det så mye til eller fra? Virker som dere bare har kommet enda nærmere det punktet i forholdet hvor dere innser at dere bør avslutte hele greia.

Jeg er ellers på linje med de som sier at utroskap ikke er greit uansett, men jeg håper dere ikke gjør en veldig stor greie eller krangel ut av det i deres tilfelle. Det du beskriver virker som et dødt forhold uansett, og selv om utroskap er galt, er det vel nesten uungåelig i et slikt forhold som ikke gir noen av dere noe, men hvor dere heller ikke har vilje til å gå fra hverandre - før det altså skjer noe drastisk. Hadde det ikke vært han, ville det vel kanskje kunne vært deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...