Gå til innhold

Navn på kjæledyr!

Løven

Anbefalte innlegg

Jeg vurderte lenge å kalle min hund for Taxi. Men det var helt til jeg kom over en tekst på nettet.

Her er et utdrag hvis noen gidder å lese det:

"En tidlig januarnatt med en bråta minusgrader, slengt utover byen, trampet jeg brutalt gjennom pelsdekket av snø på vei mot Tvetenveien og min hund, Taxy. Jeg løp som en besatt for å komme innenfor en rekkevidde hvor de blafrende og superstressa ørene hans kunne høre meg.

- Taxy, kom her! Kom her! ropte jeg.

Han svarte ikke, men jeg så han. På andre siden av veien. Tunga hang og vilte litt på forlabbene. Han hadde en enorm tunge. Selv et litt bedugget par som stod på bussholdeplassen like ved meg måtte kommentere den lange tunga hans. Taxy vurderte situasjonen litt. Skulle han late som han ikke så meg og fortsette jakten etter innbydende jentebæsj på forbudte områder, altså den gale siden av veien, eller skulle han slurpe tunga opp og inn i kjeften og komme med uforettet sak tilbake til meg? Han var fire år og begynte så vidt å forme seg selv som en voksen hund. Stolt så jeg i blikket hans at det gikk mot alternativ to. Jeg bestemte meg for å vente til en drosje hadde passert før jeg ropte på han igjen. Det jeg derimot ikke hadde forutsett var at mannen på bussholdeplassen skulle liksom leke stormann og vise dama at han allikevel kunne spandere drosje.

- Taxi! ropte idioten.

- Nei! ropte jeg.

Lille Taxy løp alt han kunne over veien, men rakk det ikke. Tvetenveien hadde igjen tatt et uskyldig pelsoffer. I dette tilfellet en fire år gammel Cocker Spaniel ved det tåpelige navnet Taxy. Det var jeg som hadde funnet det på. Jeg syntes det var et fint navn. Hvorfor ikke? Fin klang. Annerledes og akkurat passe blanding av vokaler og konsonanter til at en hvilken som helst hund kunne lære det utenat."

Jeg leste hele historien og kalte min for Odin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men nå var det bare en tekst fra nettet, Virgo.

Jeg vet jo ikke om den er sann, sannsynligvis er den ikke det.

Jeg må innrømme at jeg trakk på smilebåndet av alt sammen jeg da selv om det var sørgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

trakk ikke på smilebåndet jeg ..... :( Vi får nå håpe at det ikke er en sann historie ..er vel sikkert ikke det da ... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen katter opp gjennom tiden, og de har bl.a hett: Simba, Storepus (skikkelig oppfinnsomt, men det passa til han, han var liksom overhodet i flokken han :P ), Lillepus (hun var babyen i flokken, og min yndling), Labben, Laffen, Snøhvit, Posh, og Spragle. Kaller dem opp etter personligheten dems nemlig...

Hadde også to katter som jeg kalte Reven, og Bønna... helt naturlige forklaringer på hvorfor de het det, men folk måtte jo le litt da, skulle jo tru jeg var _den_ narkisen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har skrevet så mye merkelig her at det er noen fare... ;)

Mine to tigerpuser het Branden og Tigergutt.

Min lille go'e kanin het Willy...

Siste hesten min het Frøya.

Også har jeg så utrolig lyst på en schæfer-hund.

Den skal helst være en hann, og hete Al-Rescha (ja, det betyr noe spesielt! :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

*slettet*

Det blir litt for avslørende å legge ut navnet på kjæledyra mine fant jeg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine

Katta mi heter Trysil :D , men er ikke noe særlig til å lyde navnet sitt. Hun blir kalt pusa, nuppa vænnen, kosklompen osv osv.. Rart hvor avhengig man blir av dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Min gamle pusekatt som ikke er her mer (måtte slippes løs på de evige jaktmarker for en drøy måned siden :grine: - men jeg har enda ikke vent meg til det så inni hodet mitt regner jeg ham liksom med enda..) (---puh!!!--- laaang setning) het Buster. Mine to hetterotter heter Småen og Spretten. Kjempesøte!! men den ene har et aldri så lite vektproblem... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobermanngutten min heter Nero. Ene ildernissen min heter Mia, og den siste ilderen heter Gina, og har hett Sarah og Imsdahl, og fikk tildelt det siste navnet av den forrige eier, nå skal ikke jenta mi flytte mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ørkenrotter heter Helmer og Roxanna

Nemlig.

Og de er slemme.

De biter og det er ikke så hyggelig!

Dessuten spiste de opp de andre vennene deres, så nå har jeg vært i sjokktilstand over dette helt siden det skjedde og syns ikke det er noe moro lenger!

CeN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Undulaten heter: Pipp

Voffen heter: Jamie

Pusen heter: Puffy

Ellers har vi hatt katter som har hatt flg. navn: Kasper, Frisky, Lurven, Pusi, Svarteper :o :o

Forrige hunden het: Sandy som Sandra Dee fra Grease :D

Har hatt undulater som het: Karius og Baktus, Charlie og Tina dah.

Må undestreke at alle dyrene har avgått ved døden grunnet alderdom så det er kanskje derfor jeg har ramset opp så mange :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom jeg hadde hatt hund hadde det vært forferdelig fristende å kalle den for TAXI, KELNER, FAEN eller liknende som det høres intelligent ut å rope i skogen eller i nabolaget.

Men i og med at jeg ikke har noen, så er idéen herved overbrakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna
Dersom jeg hadde hatt hund hadde det vært forferdelig fristende å kalle den for TAXI, KELNER, FAEN eller liknende som det høres intelligent ut å rope i skogen eller i nabolaget.

Men i og med at jeg ikke har noen, så er idéen herved overbrakt!

Anbefales ikke å kalle hunden Taxi - leste om en hund som ble påkjørt da noen ropte på Taxi og den kom løpende til de ....trodde de ropte på den .... :-?

Hehe hørte også om en som kalte hunden for Satan .....da de var på hytta gikk det an å rope det ..men da de kom tilbake til byggefeltet - fant far ut at hunden trengte nytt navn .....gikk ikke an å rope på Satan der *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...