Gå til innhold

Navn på kjæledyr!

Løven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

..Hadde en katt som het Garm (RIP), og med sine grå og sorte striper så bar han navnet med stil. Ellers har jeg nevnt Wilma før, til en liten kattefrøken kanskje. Foreldra mine har hatt for vane å kalle opp kattene sine etter kjente politikere. Har hatt både en Thorvald og en Kåre.. Jeg synes det er tragisk.. Men den første katten de hadde het jo Petter-Andrè, oppkalt etter en eller annen skolesjef, så det måtte jo bare gå èn vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho: ja det var litt av noen kattenavn Bohemia !! Synes jeg hører dere stå og rope på de på trappen ...eller kanskje dere bare ropte et diskret "puuuus"..... :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter-Andrèeeeeeeee!! :lol: Heldigvis bodde vi langt uti skauen tilbake på den tida. Vår perserinne anno 2003 heter Trixie, så det kommer seg :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Astra unplugged

Vi har to små røde nøster som lyder navnene Tommy og Tiger'n. De er brødre, og akkurat som originalene er de dynamitt når de er sammen, mens en og en er de nesten engler :lol:

Astra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel, desverre har jeg ingen dyr nå, men jeg er oppvokst med mange hunder rundt meg. Foreldrene mine har tre hunder nå: Tuva, Tikka og Fauna.

Ellers har vi hatt 2 Tanja'er, Dino, Lita, Ronja, Zenta, Bonnie, Arro, og ikke minst Punky.

Gud som jeg savner de, spesielt Punky, begge Tanja'ene og Lita.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border collien min heter Tarzan, han er veldig tøff i trynet når han treffer andre hunder men ikke så god på å svinge seg fra lianer..

Hanrotta heter Milo, spør meg ikke hvorfor!

Hunrotta heter Mimmi, hun ser ut som en Mimmi og er fryktelig aktiv og nysgjerrig..

De tre små rottebarna har ikke fått navn enda, men det blir sikkert noe på M slik at det står i stil :hoho:

Tarantellen heter Pedro, min bedre halvdel insisterer på å kalle den det selv om den sannsynligvis er en hun..(de lever lengst)

Har voks opp i en dyrekjær familie og har hatt mange rare navn på dyrene bl.a:

Hankattene Annie og Nille

Lettdølhoppa Wenche Best

Hamsteren Peter

Kaninene Kiwi, Mango, Mio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår heter Tanja. Vi har arvet henne etter min manns mor, og hun er 8 år. Verdens herligste hund, en miks av shæfer, elghund og bayer. Sååååå hengiven også. Vi har hatt henne siden juni i fjor, og kunne ikke tenke oss en annen hund enn henne. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattungen min heter Opus (av Oseberg) og er kjempeskjønn. Men rett etter at han var microchipet og registrert med navnet sitt kom jeg over det absolutt mest perfekte navn for en liten rampekatt; Pucifer :D Tror jeg må fåmeg en til katt...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei!!

Har vokst opp med dyr og her er noen av navnene vi har hatt;

Fiskene;Gro og Kåre

Parakitten: Peder - Einar

Kattene: Hildur, Hulda, Gunda, Mikkel, Emil, Mjauritz

Hunden: Ulvi

Hestene:Bizzi og Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

tja

har en gordon setter som har så mange navn at det gamle ordtaket "kjært barn har mange navn", virkelig kommer til sin rett

Han er registrert med navnet Tonka, men jeg synes det høres utrolig feminint ut på en hund. Så jeg har døpt ham om, han er min Fido :)

Ellers bruker vi Mu veldig mye, er kosenavnet hans, det.

Kattskinnet mitt fikk navn rimelig fort; Claudia (Clawdia).

Min mor har en han-katt som Claudia for tiden "bor" sammen med, grunnet litt flytting etc. Den karen heter for Pjekkert eller Petter.

...det sier jo seg selv at med to katter av forskjellig kjønn, så blir det fler. Joda, Osram og Nell så verden for første gang i fjor høst, og idag lever de lykkelig på et ridesenter i Fana. Helt fantastisk at jeg fikk gitt dem bort som par, det tror jeg de har godt av. (sære kattunger, vi har hatt en del, men de der tar kaka)

ellers andre dyr oppigjennom tidene -

Engelsk Setteren Trym

Kattene Maverick, Pondus, Nicky, Mia, Theodor

Ilderene Vilde og Ottar, Bamse, Tussi og Leopold

Berner Sennen-voffen Teddy

Papegøyen Kikki

Schaeferen Sheba

og den legendariske Gordon Setteren Raif

dyrefamilie av dimmensjoner, vært en del hamstere og kaniner også, men det er lissom ikke noe jeg har hatt noe med å gjøre. Hundemenneske, jeg.

WildThing

"noen ganger forstår en hund bedre enn dine nærmeste"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for tiden 3 gullfisk som går under navnene Blubb, Blibb og Blabb. Joda, jeg ser forskjell på dem! :D

Ja, så har jeg et stort pattedyr som heter Villtingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gullfisker ja! :) *mimre* Når jeg var en 6-7 år hadde vi en gullfisk ved navn Mandolf, som senere fikk selskap i form av en Mandolfine. En dag jeg og søsteren min kom hjem fra skolen, lå de begge med buken i været i den lille glassbollen sin. De hadde forspist seg (var vel to småpiker som hadde vært litt for ivrige med foringen den morgenen..), og sorgen var stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Våre to katter heter nå Mikke Pus og Snorkfrøken.

Ellers har vi hatt:

Murre Makrell

Birger (var jentepus...)

Emil Billy

Peder

Berta

Teodor (Katten til mamma og pappa som ser ut som en bjørn)

Får jeg en bikkje skal den hete Kompis (irriterende at det kommer et dyreprogram på TV som heter det, da jeg har tenkt på det navnet i årevis... snufs!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...