Gå til innhold

starte noe selv?

Anbefalte innlegg

Gjest little me
Skrevet

jeg har så lyst til å begynne med noe selv, har fast arbeid nå men har morspermisjon i et år.Så nå har jeg så lyst å begynne for meg selv med noe.Jeg bor på en liten plass så det må være noe som kanskje har mulighet for å gå rundt.Hvem skal man kontakte da?hvordan skal man gå fram..hva med utdannelse?må man ha noe spesielt?er det noen som kan hjelpe meg?

trives ikke i arbeide jeg har..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ramboline_*
Skrevet

Ta en kikk på www.bedin.no

Der finner du informasjon om det meste.

Skrevet

Bedin, regnskapsfører, og tenk før du handler ;) Lykke til :)

Skrevet

Man kan starte et enkeltpersonforetak uten noen som helst risiko. Det er først når en begynner å investere noe i det eller at det begynner å bli omsetning det blir endel å tenke på med regler, regnskap osv. Dersom du har tenkt å starte noe a la butikk kan det være lurt å kontakte kommunen, næringsforeningen o.l i området, og undersøke om det egentlig er noe markd for denne typen virksomhet der du bor. Ikke kult å bruke flere hundre tusen på å kjøpe inn varer inen vil ha... Det er gøy å drive for seg selv, men mitt beste råd er å gjøre noe du brenner for eller i hvert fall er over gjennomsnittet god til og interessert i. Tenk gjerne også større enn hjemkommunen; kan du ha kunder i resten av landet, f eks? Selv bor jeg i en liten kommune, men har oppdragsgivere i Oslo, ikke der jeg bor.

Skrevet

Det er ikkje lett å drive for seg selv, blir mykje jobbing. Men om ein driver med noke som ein er glad i gjere, så oppleves det ikkje så mykje som jobbing. Siden det er på ein liten plass, kva med å kombinere fleire type produkter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...