Gå til innhold

Foreldre møter foreldre

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vet ikke helt om dette hører til her eller kanskje på samliv, men jeg slenger det inn her siden jeg vet at dere er så flinke til å svare her inne icon_smile.gif

Det jeg lurer på er hvor tidlig er det egentlig vanlig at foreldreparene møter hverandre? Foreldrene til min kjære har mast om å møte mine foreldre fra vi hadde vært sammen omtrent et halvår. Jeg føler meg ikke helt bekvem i slike situasjoner, foreldrene våre er helt ulike og har ikke den miste ting til felles.

For meg virker det da unaturlig at de skal ha så mye kontakt. Greit når det faller seg sånn naturlig, f.eks om man får barn eller andre ting, men sånn i utgangspunktet synes jeg ikke det er et must at de treffer hverandre. Er det bare jeg som har en merkelig oppfatning av ting???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Kan sikkert være et dilemma dette, ja...

Hos oss løste vi dette på en fødselsdag første gang - vi passet bare på at det ene paret var her fra før når det andre kom...(tror det var sånn)

Enkelt og greit!!

Det var forresten bare 4 mnd etter vi hadde møtt hverandre...

Etter dette har hver jul blitt feiret sammen med begge foreldrepar (bor ikke på samm sted, men vi feirer en jul der og en her). synes dette er koselig jeg.

1212[ Dette Innlegg er endret av: Chiquita den 2002-03-25 12:22 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns nå det er koselig om foreldrene kjenner hverandre jeg da. Foreldrene mine har ikke møtt mora til sambo eller søsknene til sambo, og jeg syns det blir litt "merkelig" å feire bryllup når de ikke får møtt hverandre før bryllupet.

I andre forhold jeg har vært i har foreldrene mine møtt foreldrene til den jeg har vært sammen med ganske tidlig egentlig. Syns det er greit jeg da icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Mine "ekssvigers" (vi var ikke gift) og mine foreldre møttes omtrent et halvt år etter at vi ble sammen tror jeg. De snakket masse sammen og plana nesten å dra på ferie sammen.. Jeg og eksen ble jo litt skremt over dette... Det ble også ekstra trist da det ble slutt..

Men jeg synes ikke det er noe galt i at foreldre kjenner hverandre godt. Det er jo bare koslig!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ordnet det sånn at vi tok med begge foreldrene våre på resturant da vi var nyforlovet. Vi ville jo at de skulle møtes og resturanten var liksom en nøytral bakgrunn for alle. Våre foreldre har heller ikke så mye tilfelles, men de er jo voksne. Vi hadde en hyggelig kveld, selv om jeg tror foreldrene våre var veldig nervøse.

Senere fulgte vi opp med å innvitere foreldre og besteforeldre fra begge sider i bursdagsselskapene våre.

De er jo fremdeles forskjellige, men nå kan de snakke sammen, det er jo greit med hensyn til bryllupet.

ellers har vi hatt begge sider til bryllupsplanlegging hjemme hos oss.

Lykke til

glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei

Våre foreldre møtte ikke hverandre før det var gått over 6 år !! Jeg hadde prøvd flere ganger å få til et møte, men alltid så var det noen som ikke kunne. De møttes først 1. juledag i 2001, og det gikk overraskende bra, for det er ganske forskjellige. Mine foreldre er veldig åpne og lette å prate med, hans foreldre tvert motsatt. Kommer ikke innpå svigermor i det hele tatt og det irriterer meg !

Men som sagt, bedre sent enn aldri !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...