Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått anbefalt kokosnøttolje... det skal visst være veldig bra for håret. Er det noen som vet hvor de selges og hvordan det ser ut? Har hørt det finnes på "innvandrerbutikker"... er det bare å gå til hvilken som helst?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er riktig at de har de på innvandrerbutikker. Du kan gå i en hvilken som helst. Ser litt forskjellig ut, men som oftest er de på en flaske

Skrevet

skal du bruke det som kur i hele håret som så skal vaskes ut av håret eller skal du bare bruke det som leave-in kur for hårtuppene?

Skrevet

Body Shop hadde tidligere kokosnøttolje voks til å ha i håret. Kjempefin for tørt hår! Vet ikke om de har det enda, men du kan jo ta en tur å se.

Skrevet
skal du bruke det som kur i hele håret som så skal vaskes ut av håret eller skal du bare bruke det som leave-in kur for hårtuppene?

Jeg tenkte å bruke det i hele håret. Er den i flytende form som olivenoljen?

Skrevet

de jeg har sett har iallefall vært flytende som olivenolje, så jeg ville nok kun brukt det i tuppene. Ellers vil jo hele håret se fett ut og bli klissete.

Skrevet

Den er flytende ja. Må skyldes ut da, det er ikke meningen man skal ha den i håret hele tiden. Brukes som en kur

Skrevet

Dette har jeg også tenkt på å prøve, men har ikke komlet meg til det enda. Man kan kjøpe kokosnøttolje på helsekost også, men det er sikkert billigere på innvandrerbutikker.

Skrevet

Lukter sikkert kjempegodt av håret etterpå. Som sommer. :) *Lyst på også*

Skrevet
Dette har jeg også tenkt på å prøve, men har ikke komlet meg til det enda. Man kan kjøpe kokosnøttolje på helsekost også, men det er sikkert billigere på innvandrerbutikker.

Ja, mye billigere på innvandrer butikker, og der får du i store flasker :)

Skrevet
Lukter sikkert kjempegodt av håret etterpå. Som sommer. :) *Lyst på også*

Den er ikke så god lukt på synes jeg, litt kvalmende. Men det er nok fordi jeg ikke liker kokos lukt :ler:

Forresten så er kokosoljen super til massasje også!

Gjest Gjest_Mira_*
Skrevet

Heisann,

Du skal bruke det i HELE håret..samt HODEBUNNEN..la det være i noen timer..så dusjer du..vask gjerne håret med shampo 2 ganger. Dette gjentar du minst en gang i uken..så skal du se at du får riktige resultater.

Alt det tullet body shop selger..teller ikke. Innvandrebutikker selger kokkosolje..hør gjerne med de som jobber der..de kan en del om det..

Skrevet
ca hvor mye koster en flaske?

Det husker jeg ikke, men under hundrelappen. Og den er stor den flasken :)

Skrevet

Jeg fant slik kokosnøttolje, men den var fast, ikke flytende... er det noe helt annet eller er det riktig? Den var hvit og på flaske...

Skrevet
Jeg fant slik kokosnøttolje, men den var fast, ikke flytende... er det noe helt annet eller er det riktig? Den var hvit og på flaske...

dere kan også bruke andre "Oljer":.ikek nødvendigvis bare kokkos. Hør som sagt med de som jobber der..damene pleier å kunne en del..

Skrevet

Den blir nok flytende i varmere temperatur/evt vannbad. :)

Skrevet

Kokosnøttolje skal være fast og hvit. Den smelter om du holder flasken litt under rennende varmt vann.

Forøvrig så er det stor forskjell på kokos olje...som med all annen olje.

Kokos olje fåes kjøpt på helsekost også, til både innvortes og utvortes bruk.

• Liker 1
  • 2 år senere...
Gjest gabriela
Skrevet
Heisann,

Du skal bruke det i HELE håret..samt HODEBUNNEN..la det være i noen timer..så dusjer du..vask gjerne håret med shampo 2 ganger. Dette gjentar du minst en gang i uken..så skal du se at du får riktige resultater.

Alt det tullet body shop selger..teller ikke. Innvandrebutikker selger kokkosolje..hør gjerne med de som jobber der..de kan en del om det..

Husk å varme oljen opp først, derfor det kalles hot oil treatment :P Jo bedre dere klarer å holde oljen varm mens den er oppi, jo mer effektivt er det og lettere å vaske ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...