Gjest jente 17år Skrevet 3. februar 2003 #1 Skrevet 3. februar 2003 heisann!! jeg har av og til brun utflod, jeg skal ikke ha mensen enda. jeg tok p-sprøyta for ca 3-4 uker siden. jeg har vondt underlivet og det presser unde rpuppene, (ribbeina) og er kvalm etter hver gang jeg spiser.. vet noen hva dette kan være? hadde sex for 3 uker siden håper noen svarer....betyr mye for meg
Gjest La la la Skrevet 3. februar 2003 #2 Skrevet 3. februar 2003 Tja,det var ikke lett å vite.Det høres ut som at du er PM. Men jeg vet ikke.Kan jo være eggløsing. Hvis du er gravid,så må du ta en test.
Gjest Zalomine Skrevet 3. februar 2003 #3 Skrevet 3. februar 2003 Du tok p-sprøyta for 3-4 uker siden, sier du selv. Disse tingene du nevner, alle sammen, kan godt være bivirkninger av akkurat dette. Du hadde sex for tre uker siden. Dersom du tok spøryta på mensens første dag var du beskyttet fra første dag. tok du den en annen dag i syklusen var du beskyttet etter 8 dager, og da altså ikke når du hadde sex (om du ikke brukte annen beskyttelse da) Så i så måte kan du også være gravid. Ja, birvirkninger, pms, og graviditet kan alle være forklaringer, så hva dette kan være? Alle de tre. Om det er pms, så merker du vel det på at mensen kommer. Om det er graviditet, det finner du best utav ved å ta en test. Og er det bivirkninger, ja da kan du bare håpe de går over... Uregelmessige blødninger, og smøblødninger mellom mens, det er helt vanlig ved bruk av p-sprøyte, så her vil jeg bare anbefale en ting. TEST! Håper det ordner seg for deg.
Gjest jente 17år Skrevet 4. februar 2003 #4 Skrevet 4. februar 2003 jeg tok p.sprøyta 5 dagen i mensperioden, og hadde sex dagen etterpå... kan dte være en god sjangs for at jeg er gravid? hadde ingen annen prevensjon?
Gjest Zalomine Skrevet 4. februar 2003 #5 Skrevet 4. februar 2003 Ifølge lommelegen.no er du ikke sikker før 8. dagen dersom du ikke tar den første dag i mens-perioden, så altså var du slett ikke trygg da du hadde sex, og i så måte kan du ha blitt gravid. Men dag 6 er jo ikke akkurat "rett tid" for EL, normalt sett. Uansett, vi kan ikke svare på om du er gravid, det kan bare en test gjøre. Dem kan du normalt sett ta den dagen du forventer mens, eller dagen etter på. De gir best resultat om du tar dem med morgenurin, og om den er negativ, men fortsatt ingen mens kan du ta en til tre dager etterpå. Håper det ordner seg for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå