Gå til innhold

Ensomme meg...

wondergirl

Anbefalte innlegg

Det er vel egentlig ikke noe synd på meg, jeg har mange venner og en familie som er glad i meg, men likevel føler jeg meg så ensom. Det er kanskje et halvt år siden jeg flyttet for meg selv, tidligere har jeg alltid bodd sammen med forskjellige venninner eller kjærester, så jeg antar at det tar tid før man venner seg til å trives i sitt eget selskap. For en måned siden ble det slutt med kjæresten min også, jeg takler det egentlig greit, men synes jo så klart at det er trist også.

Jeg vet at det er teit, men denne helga er de fleste av venninnene mine opptatt, og jeg blir helt stressa av å tenke på at jeg kanskje må tilbringe helga alene.

Jeg vil jo ikke ha en kjæreste bare fordi jeg ikke fikser å være alene heller, så det jeg egentlig lurer på er: Hva gjør dere når ensomhetsfølelsen sniker seg innpå? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ingenting!

Jeg er en A-sosial typel, å har aldri hatt noe behov for å dra ut å møte folk så mye... Nå i det siste har jeg merka at jeg trenger å sosialisere meg litt, men jeg har aldri gjort det så mye før, så jeg veit liksom ikke helt hvordan man gjør det :ler:

Har ingen gode råd til deg... Det er sjipt å være ensom, men man må bare tåle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helg alene?

Hm....jeg har stort sett tilbrakt helgene alene de siste femten årene..........men er hverken stygg, tjukk eller asosial, så er det sagt. Men skal jo innrømme at ensligheten var verst i begynnelsen. Da fikk man følelsen av at alle andre var på kule fester omtrent hele tiden. Det er slett ikke tilfellet.

Jeg koser meg alene med en god film eller TV, leser aviser og blader,lager meg mat, tar en telefon til ei god venninne, et langt bad, tar manikyre eller pedikyr på meg selv, hårkur, leser ei spennende bok, går ut og tar bilder av naturen, leter på nettet etter ting jeg er interessert i, prøver ut nye matretter, hører radioprogram jeg ikke ante fantes, ommøblerer hvis det trengs, maler en gammel stol eller et nonfigurativt bilde mens jeg lurer på om jeg skal begynne med en ny hobby.........

Nyt friheten jente, før du sitter der med mann og barn som krever hele deg og du knapt får tid til å greie håret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det går litt bedre nå, har tekstet litt med venninner og skal besøke foreldrene mine i morgen, så da har jeg på en måte en plan. Jeg vil jo gjerne trives i mitt eget selskap, og det har jeg også gjort tidligere, jeg vil så gjerne være uavhengig, men så plutselig føler jeg bare at det ikke er noe mening i noen ting. Nei, det er vel bare å ta seg sammen og aktivisere seg sjøl litt. Men nå skal i hvertfall Tony Soprano holde meg med selskap i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue

Kjenner følelsen. Jeg pleide å trives godt i mitt egen selskap, og var så og si alltid alene på kvelden. Siden jeg er litt lat og hjemmekjær passet det meg fint. Men etter jeg var veldig sosial og hadde type ett år har jeg begynt å virkelig mistrives med meg selv. Sitter jeg hjemme en kveld blir det til at jeg ikke får gjort noe, sitter å tenker på ting, blir deppa, føler meg skikkelig mislykka ogsåvidere. Så tvinger meg ut og med andre så ofte som mulig.

Når jeg er hjemme prøver jeg å ha en plan på kvelden, gå en tur, stikke på butikken, spise god middag, se noe spesielt på tv osv. Eller kanskje litt egenpleie; vokse/barbere her og der, farge øyenbryn, ha på ansiktsmaske osv. Jeg må ha noe konkret, å si at "i helga skal jeg lese litt pensum og slappe av", funker ikke i det hele tatt, da blir det bare trist.

Men håper du får en fin helg i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian Blue skrev:
Kjenner følelsen. Jeg pleide å trives godt i mitt egen selskap, og var så og si alltid alene på kvelden. Siden jeg er litt lat og hjemmekjær passet det meg fint. Men etter jeg var veldig sosial og hadde type ett år har jeg begynt å virkelig mistrives med meg selv. Sitter jeg hjemme en kveld blir det til at jeg ikke får gjort noe, sitter å tenker på ting, blir deppa, føler meg skikkelig mislykka ogsåvidere. Så tvinger meg ut og med andre så ofte som mulig.

Når jeg er hjemme prøver jeg å ha en plan på kvelden, gå en tur, stikke på butikken, spise god middag, se noe spesielt på tv osv. Eller kanskje litt egenpleie; vokse/barbere her og der, farge øyenbryn, ha på ansiktsmaske osv. Jeg må ha noe konkret, å si at "i helga skal jeg lese litt pensum og slappe av", funker ikke i det hele tatt, da blir det bare trist.

Men håper du får en fin helg i alle fall :)

Søtt innlegg :)

Må man lese pensum på en lørdag, så må man.

Men jeg tror kanskje denne "ensomhetsfølelsen" på en måte merkes mye mer p.g.a. det samfunnet vi lever i idag, hvor alle skal være så suksessfulle og selv-realiserte. Synes alle går rundt med en "jeg-er-verdens-viktigste" mentalitet for tiden. Man føler alle andre har så interessante liv og en kan fort føle seg "liten".

Se på den positive siden. Du brenner i det minste ikke av en haug med penger på unødvendige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...