Caffeclub.no Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Jeg har vært med på å starte en ny nettbutikk som selger italiensk gourmétkaffe. Jeg ønsket meg bedre valgmuligheter og savnet merkene jeg hadde fått smaken på i Italia. Utvalget er allerede på over 100 kaffeprodukter, det skal bli flere. Jeg er selvfølgelig veldig spent på om det er andre espressoelskere der ute, flere som har savnet kjente Italienske merker? I så fall, hva syntes dere om utvalget, brukervennligheten, prisene og produktinformasjonen? Målet er å lage et nettsted som både har gode og gunstige varer, men også kan bidra til å inspirere og engasjere. Er vi på rett vei? CaffèClub™
Hilde Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Som det står i profilinformasjonen til Caffeclub.no (under nicket) dreier dette seg om en firmabruker. Caffeclub.no har altså fått lov til å stille dette spørsmålet i forumet.
lillesky Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Jeg lurer på hvordan bønnene er brent. Min samboer er veldig glad i italiensk espresso, men den må visst være brent på en spesiell måte. :klø: Hva slags merke han liker er han usikker på, men den skal være ganske sterk. Noen tips til hvilket merke? Synes nettsiden ser kjempefin ut, med godt utvalg.
Caffeclub.no Skrevet 17. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2006 I utgangspunktet er italiensk kaffe mørkere brent enn f.eks. fransk. Imidlertid har italienerne et bredt spekter av blandinger og smaker så valgmulighetene er mange. De fleste kaffehusene har funnet sin egen stil og spesialisert seg på på visse nisjer. I og med at det finnes så mange forskjellige varianter må man prøve seg litt fram til man finner sin favoritt. Akkurat nå drikker jeg Hausbrandt Espresso 100% Arabica, som etter min smak er ganske mild, men rund og fyldig. Iom. at den består av kun Arabicabønner virker den ikke bitter og har en fin crema (selv om man vanligvis sier at Robusta gir best crema). Ellers så finnes det mange virkelig gode varianter som f.eks. Deorsola og Molinari. Noe av det hotteste i Italia nå er imidlertid Lucaffe, et merke som har flere typer og blandinger, et godt valg der er (etter min smak) Mama Lucia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå