Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_E_*
Skrevet

Okay jenter, får sikkert masse tyn av dere her nå, men trenger rådene deres også.

Er en gutt/mann på 35 år, har vaær samboer med en dame i 7 år, de siste 4 årene har vi omtrent bare vært venner, og til jul nå er det 3 år siden vi hadde sex sist. Det siste er nok mye min feil, men hun tenner meg bare ikke lenger. Har prøvd å "gjøre" det slutt, men vi er begge så opptatt og det fungerer veldig greit å bo sammen så har vel kanskje ikke hatt noen grunn til å gjøre det heller.

Men nå har jeg truffet en litt yngre jente, jeg er trener i klubben hun er med i og det har bare utviklet seg (hun er 27, så det er ikke så ille da). Og det som begynte med uskyldige sms har endt opp i rå sex... Har aldri hatt det sånn før, aldri opplevd en så frigjort og deilig jente. Og føler at det er dette som er det som skal til for at jeg endelig bryter med samboeren min.

Men så hadde jeg en prat med henne i går (elskerinnen min som hun liker å kalle seg), hun var litt full og sa at det var ikke noe poeng at jeg gikk i fra samboeren min for hennes skyld. Fordi det var en ting man måtte gjøre for sin egen del, ikke for andres. Dessuten så hun ikke noe potensiale i oss som par, bare at vi tilfredstiller hverandre her og nå (kom vel også fram at det hele begynte med at hun ville "ta igjen" på ex sin som er en konkurrent av meg) men at vi ikke har noen forpliktelser for hverandre på noe som helst plan. Og om jeg hadde levd i ett dødt forhold med samboeren min i 4 år og var fornøyd med det, så burde jeg bare fortsette med det. Dessuten sa hun at det var kanskje nettopp dette her som gjorde at forholdet mitt med samboeren kom på skinner igjen...

Også tenker jeg mye på det hun sier, på den enes siden er jeg totalt besatt av jenta, og det at hun så bestemt avviser meg gjør det jo ikke noe mindre spennende. Men så tenker jeg også på det hun sa om å ordne forholdet til samboern min, og jeg merker jo at jeg generelt har mer lyst på sex nå enn jeg har hatt på mange år og at mye av det som har skjedd i forholdet har vært min feil. Og som min kloke, deilige elskerinne sier: livet er faktisk ikke så mye bedre på den andre siden...

Vet ikke helt hva jeg vil fremtil jenter, er max forvirret her. Men bør jeg kaste ut samboeren, stå på egene bein og være alene?? Eller fortsette som nå? Eller kaste ut samboeren og holde meg til elskereinnen?? Eller prøve å ordene opp i forholdet mitt??

Og tror dere hun mener at vi ikke har noen framtid og at dette bare er sex?? Klarer jenter egentlig å ha sexs uten å få følelser??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenter klarer utmerket godt å ha sex uten følelser, akkurat som menn. Trodde du virkelig vi var helt annerledes? Så fint for dere, i så fall.

Jeg synes du skal ta en prat med samboeren din om dette, fortelle alt som det er: nemlig at du ikke har tent på henne de siste tre åra, og at du nå har hatt en elskerinne en stund.

(jeg hadde forresten gått for lenge siden om jeg hadde vært samboeren din, og ikke hadde hatt sex på tre år......men kanskje det er sånn for henne også, at hun ikke tenner på deg, men er sammen med deg fortsatt fordi det er praktisk)

Synes hun har rett til å ta et valg basert på faktiske forhold, ikke bare at du tar et valg som hun må forholde seg til.

Ettersom jeg skjønner er det vel ikke så mye følelser inne i dette forholdet fra din side, så du har jo ikke mye å tape på å fortelle henne alt.

Skrevet

Jeg syns du skal gjøre det slutt med samboern din. Fortjener ikke hun å være sammen med noen som er glad i henne og noen som han ka rå sex med henne? Livet er for kort, du kaster bort livet hennes (og ditt).

Du kan jo fortsette å ha uforpliktende sex med elskerinna di etter bruddet hvis dere ønsker det.

Du spør om jenter kan ha sex uten følelser. Jeg kan ikke snakkke for alle, selvsagt, men jeg kan ikke det.

Lykke til. :)

Skrevet

Selv om elskerinnen din ikke vil ha deg som noe mer enn for sexens skyld så synes jeg du skal bryte med samboeren din. Høres ikke ut som det er noe lidenskapelig fremtid for deg og din kjære uansett. Ting er sjeldent grønnere på den andre siden, men i ditt tilfelle (utifra det du beskriver) så ville jeg tro at alt er bedre enn forholdet du er i nå ;) Kanskje du til og med treffer the one et sted på veien! Jeg var selv i et dødt forhold noen år tilbake, var utro, kom til fornuften etter noen måneder, og pakket snippsakene og dro. Nå er jeg verdens lykkeligste jente og gift med mannen i mitt liv! Lykke til!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Gjør det slutt med samboeren din. Ikke på grunn av elskerinnen, hun vil ikke ha deg som noe annet enn elsker uansett, men i respelt for deg selv og samboeren din. Et forhold som bare er praktisk er ingen tjent med.

Skrevet

Det er forståelig at du er forvirret. Men det e bare du som har svarene på de spørsmålene du stiller. Men det er vanskelige spørsmål som en ikke bør stå alene om. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med noen slik at du få satt ord på følelsene dine, og på den måten arbeide med deg selv. Hvem det skal være, velger du, men oppsøker du noen fagpersoner, har de som regel taushetsplikt. Venner er ikke like formelt bundet på det punktet, men skal heller ikke foraktes!

Lykke til uansett hvilket valg du tar!

Skrevet

Kjenner meg igjen i din samboers situasjon! Og blir selvsagt litt provosert! :frustrert:

Går det an å ikke ha sex på 3 år!!! Herre min for en dame du har. Hun må være verdens tålmodigste! Jeg håper for hennes del at hun har en elsker hun også!

Men kjære deg:

Legg kortene på bordet!

Ha litt ryggrad og gjør det slutt med samboeren din - dette fortjener hun ikke. Og det kan ikke være godt for deg heller. Har dere noe som helst fysisk kontakt eller?

Alternativt, ta deg sammen, gjør et forsøk på å finne tilbake til hvorfor dere ble sammen. Prøv å kjemp, begge to. Klart at ting etter 3-4år begynner å dabbe av. Nå vet jeg ikke hvor mange av de 7 åra dere har bodd i lag, men...er vel naturlig at man kan bli lei.

- og får du ikke elskerinnen din, finner du sikkert noen andre om du velger å gå. Eller for alt du vet velger kanskje samboeren din å gå når du legger kortene på bordet, og da er jo saken løst ;)

Sukk - mannfolk asså!

(*Arctica er også lei av å leve i et kjølig forhold*)

Gjest Nèa Athina
Skrevet
(*Arctica er også lei av å leve i et kjølig forhold*)

Mee too :tristbla:

Skrevet

Var ikke jeg innom en lignende tråd i stad?? Jøss...

Skrevet

Tror du trenger å være alene litt. Forholdet til samboeren din er langt fra slik det skal være, og for meg høres det ikke ut som det er noe å satse på i fremtiden. Da må iallefall sannheten frem og så får det bli opp til dere begge om dere ønsker å bruke tid til å få det til å fungere (noe jeg ikke tror det vil gjøre).

Forholdet til elskerinnen din høres heller ikke ut som noe å satse på. Dette er nok et forhold hun har til deg av helt andre grunner enn ekte og langvarig kjærlighet, men enn så lenge går det jo an å ha god sex...

Uansett, du har fått oppleve hvordan det går an å ha det, og føle. Det finnes sikkert noe som er mer rett for deg enn noen av desse to.

Synes du bør ordne opp i dette som en mann:

Gjør slutt på samboerforholdet, ikke bare la det skure og gå fordi det er greit. Og ikke fortsett å bedra.

Deretter kan du jo kose deg med elskerinnen og se hva det utvikler seg til. Blir det ikke noe langvarig, så finnes det sikkert noe bedre rundt neste sving.

Skrevet
Var ikke jeg innom en lignende tråd i stad?? Jøss...

:klø: Det slo meg med det samme også.

Kanskje de har laget hver sin tråd her?????

Skrevet
:klø:  Det slo meg med det samme også.

Kanskje de har laget hver sin tråd her?????

Tro om de er klar over det selv :sjarmor:

Skrevet

Litt kjipt om det er de samme personene kanskje... :sjenert:

Skrevet

Det begynner å lukte litt svidd, etter min mening.....

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det trenger ikke å være det samme, gjør det vel?

Skrevet
Det trenger ikke å være det samme, gjør det vel?

Nei. Det gjør det ikke. Men det var så skummelt likt, dette her. De burde jo se det selv og.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Nei. Det gjør det ikke. Men det var så skummelt likt, dette her. De burde jo se det selv og.

Ja, jeg leste den andre på nytt og så at det så mistenkelig likt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...