Gjest whisper Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Hei! Tenkte jeg skulle lage meg en cd med litt musikk som passer til mørke vinterkvelder i desember, ikke nødvendigvis direkte julesanger, men noen som kan gi litt god vinterfeeling, og minne om at det ikke er så altfor lenge til jul...Her er noen jeg har valgt så langt: Snow - Loreena McKennitt Easier - Ane Brun/Tingsek River - Joni Mitchell Peace - Norah Jones It came upon a midnight clear -Sixpence None the Richer Wonderful Christmastime - Tom McRae The Christmas Song - Dave Matthews Band Greensleves - Vanessa Carlton Silent Night - Lisa Hannigan (hun som synger med Damien Rice) Deilig er jorden - Kings of Convenience Noen som har tips om andre sanger som kan passe? Evt. noen som vet om andre artister i denne sjangeren (gjerne norske!) som har laget julesanger (tenker ikke på de typiske Christina Aguilera/Mariah Carey-type julesangene
Gjest Talula Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Jeg liker veldig godt Kari Bremnes' og Rikard Wolfs "Desemberbarn".
Gjest Hedda Gabler Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 The Pogues og Kirsty McColls "Fairytale of New York"? Mørk julesang.
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 Jeg skal snart begynne å høre på Bugge Wesseltofts "It's snowing on my piano". Vet ikke om det er helt din smak, men det er hvertfall min favoritt-juleplate. Rolig pianojazz-versjoner av kjente julesanger (noen kan gå som helårssanger også).
nostalgia Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 (endret) Silent Night - Lisa Hannigan (hun som synger med Damien Rice) Åh, den eeeelsker jeg! Jeg liker veldig godt Kari Bremnes' og Rikard Wolfs "Desemberbarn". ← Jeg skal snart begynne å høre på Bugge Wesseltofts "It's snowing on my piano". Vet ikke om det er helt din smak, men det er hvertfall min favoritt-juleplate. Rolig pianojazz-versjoner av kjente julesanger (noen kan gå som helårssanger også). ← Så fine tips Jeg liker veldig godt Christmas songs cd-en til Diana Krall Herlig tilbakelent og akkurat passe jazzy Blir i godt humør av den - skal gi den i julegave til flere Endret 18. november 2006 av nostalgia
Meaty Skrevet 18. november 2006 #6 Skrevet 18. november 2006 Hva med Wham - Last Christmas? En vakker dag kommer jeg til å tilte når jeg hører denne sangen, den er bare så utrolig "cheesy"!! Og jeg er så UBESKRIVELIG lei av å høre den hver bidige jul!
Gjest Trude Trompet Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 ÅÅÅÅ, jeg ELSKER last christmas det er så fin
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 Dette dreier seg riktig nok om ren julemusikk, men Phil Spector-juleplata er den eneste juleplata som får nærme seg spilleren min. (Hittil i alle fall, jeg ble veldig nysgjerrig på Bugge-plata. Takk for tipset, frøken!)
nostalgia Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 (endret) Nå måtte jeg dra frem julecd-ene fra øverste hyllen så jeg har laget julespillelister i kveld. I tillegg til tidligere nevnte sanger må jeg derfor legge til et par ekstra: White Christmas - Louis Armstrong Zat You Santa Claus - Louis Armstrong Winter Wonderland - Eurythmics Merry Christmas, Baby - Bruce Springsteen & the E Street Band Christmas in Hollis - Run-D.M.C. Christmas (Baby Please Come Home) - U2 Santa Baby - Madonna Sleigh Ride - Harry Connick, Jr. Gleeeeder meg til jul!! Endret 21. november 2006 av nostalgia
Gjest piaf Skrevet 21. november 2006 #10 Skrevet 21. november 2006 Jeg skal snart begynne å høre på Bugge Wesseltofts "It's snowing on my piano". Vet ikke om det er helt din smak, men det er hvertfall min favoritt-juleplate. Rolig pianojazz-versjoner av kjente julesanger (noen kan gå som helårssanger også). ← Gikk også inn i tråden for å foreslå denne - det er en av juleplatene jeg liker aller best (julemusikken forøvrig her i huset er kun klassisk).
Sigrid Skrevet 21. november 2006 #11 Skrevet 21. november 2006 Sufjan Stevens med Songs For Christmas. http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/21/483608.html
Gjest Skrevet 21. november 2006 #12 Skrevet 21. november 2006 Trans siberian orchestra sier bare jeg.. Litt "røffere" julemusikk, men veldig morro.. er sikkert en del av dere som har sett videoen med julehuset som har lys etter musikken, musikken der er trans siberian orchestra
Sarah Salamander :-) Skrevet 22. november 2006 #14 Skrevet 22. november 2006 Amy Winehouse har noen skikkelig kule sanger. Blant annet Me And Mr Jones. Hun er så utrolig kul!! http://www.youtube.com/watch?v=LD5sahXoj0U
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå