Gå til innhold

Annerledes jule-/vintermusikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte jeg skulle lage meg en cd med litt musikk som passer til mørke vinterkvelder i desember, ikke nødvendigvis direkte julesanger, men noen som kan gi litt god vinterfeeling, og minne om at det ikke er så altfor lenge til jul...Her er noen jeg har valgt så langt:

Snow - Loreena McKennitt

Easier - Ane Brun/Tingsek

River - Joni Mitchell

Peace - Norah Jones

It came upon a midnight clear -Sixpence None the Richer

Wonderful Christmastime - Tom McRae

The Christmas Song - Dave Matthews Band

Greensleves - Vanessa Carlton

Silent Night - Lisa Hannigan (hun som synger med Damien Rice)

Deilig er jorden - Kings of Convenience

Noen som har tips om andre sanger som kan passe? Evt. noen som vet om andre artister i denne sjangeren (gjerne norske!) som har laget julesanger (tenker ikke på de typiske Christina Aguilera/Mariah Carey-type julesangene ;)

Skrevet

Jeg liker veldig godt Kari Bremnes' og Rikard Wolfs "Desemberbarn".

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

The Pogues og Kirsty McColls "Fairytale of New York"? Mørk julesang.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg skal snart begynne å høre på Bugge Wesseltofts "It's snowing on my piano". Vet ikke om det er helt din smak, men det er hvertfall min favoritt-juleplate. Rolig pianojazz-versjoner av kjente julesanger (noen kan gå som helårssanger også).

Skrevet (endret)
Silent Night - Lisa Hannigan (hun som synger med Damien Rice)

Åh, den eeeelsker jeg! :)

Jeg liker veldig godt Kari Bremnes' og Rikard Wolfs "Desemberbarn".

Jeg skal snart begynne å høre på Bugge Wesseltofts "It's snowing on my piano". Vet ikke om det er helt din smak, men det er hvertfall min favoritt-juleplate. Rolig pianojazz-versjoner av kjente julesanger (noen kan gå som helårssanger også).

Så fine tips :)

Jeg liker veldig godt Christmas songs cd-en til Diana Krall :) Herlig tilbakelent og akkurat passe jazzy :) Blir i godt humør av den - skal gi den i julegave til flere :)

Endret av nostalgia
Skrevet

Hva med Wham - Last Christmas?

:ironi::ironi::ironi::ler:

En vakker dag kommer jeg til å tilte når jeg hører denne sangen, den er bare så utrolig "cheesy"!! Og jeg er så UBESKRIVELIG lei av å høre den hver bidige jul!

Gjest Trude Trompet
Skrevet

ÅÅÅÅ, jeg ELSKER last christmas det er så fin

Skrevet

Dette dreier seg riktig nok om ren julemusikk, men Phil Spector-juleplata er den eneste juleplata som får nærme seg spilleren min. (Hittil i alle fall, jeg ble veldig nysgjerrig på Bugge-plata. Takk for tipset, frøken!)

Skrevet (endret)

Nå måtte jeg dra frem julecd-ene fra øverste hyllen ;) så jeg har laget julespillelister i kveld. I tillegg til tidligere nevnte sanger må jeg derfor legge til et par ekstra:

White Christmas - Louis Armstrong

Zat You Santa Claus - Louis Armstrong

Winter Wonderland - Eurythmics

Merry Christmas, Baby - Bruce Springsteen & the E Street Band

Christmas in Hollis - Run-D.M.C. ;)

Christmas (Baby Please Come Home) - U2

Santa Baby - Madonna

Sleigh Ride - Harry Connick, Jr.

Gleeeeder meg til jul!! :hoppe:

Endret av nostalgia
Skrevet

Gikk også inn i tråden for å foreslå denne :) - det er en av juleplatene jeg liker aller best (julemusikken forøvrig her i huset er kun klassisk).

Skrevet

Trans siberian orchestra sier bare jeg.. Litt "røffere" julemusikk, men veldig morro.. er sikkert en del av dere som har sett videoen med julehuset som har lys etter musikken, musikken der er trans siberian orchestra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...