Gå til innhold

Svardato/utsending av innbydelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å tenke litt på innbydelsen, hva vi skal skrive i den. Vi gifter oss 26. juli, det er siste lørdag i fellesferien. Når bør vi sette svardato? Og når bør vi sende ut innbydelsene? Vi har jo offentliggjort datoen for en stund siden, og familie og nære venner vet at de er innvitert, men siden det er i ferien bør vel folk få rimelig god tid på seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss 5. juli. Vi skal sende ut innbydelsene i starten av mars. Skal ha svardato i midten av mai. Synes det er godt vite tidlig hvem som kommer. Bryllupet kommer nok også som en overraskelse på de fleste - vi har ennå ikke offentliggjort det til noen :)

Skrevet

Så kommer jeg som bare tenker etikette.

Dersom du skal ha et stort bryllup dvs mer enn førti til femti gjester skal invitasjonene sendes ut minimum tre måneder før.

Su innen seks til åtte uker før datoen.

Dersom du skal ha et mindre bryllup sier "regelen" at det skal være to måneder før, med su fire uker før.

Men dersom du skal ha et lite bryllup, men midt i ferien, er regelen som for stort bryllup, altså tre måneder.

Det kan jo uansett være greit for folk å få invitasjon i god tid, både gavemessig og klesmessig.

Jeg gifter meg 29.mai og sender ut invitasjoner midt i februar

med su 15.april.

Skrevet

Så hyggelig Grooo at dere har valgt samme bryllupsdag som oss. Har tenkt litt på dette vi også, og har vel forsåvidt bestemt oss for å sende ut innbydelsene i midten/slutten av april. Altså 3 mnd før den store dagen. Og så setter vi vel svar innen 15. juni eller noe rundt der. Det blir vel sånn ca 6 uker før. De fleste vet hva som skal skje, men midt i ferie planlegging osv så er det fort gjort å glemme datoen i farta. Lykke til med alt av planlegging framover. Vi må holde kontakten..... :D

Skrevet

Vi sender ut invitasjonene i løpet av februar, med

svar innen 1.juni. Vi gifter oss 12.juli :hjerter:

Synes det er greit sånn da det er ferietid :wink:

K.

Gjest Stjernesol
Skrevet

Vi gifter oss også 12. juli :D Jeg holder på med å lage invitasjonene nå, og vi regner med å sende dem ut i første halvdel av mars. Vil heller være litt for tidlig ute, enn for sent (med tanke på gjestenes ferieplanlegging..). Vi kommer nok til å sette s.u 12. mai, da har vi to måneder til Dagen, og den tiden kan være grei å ha.. Regner dessuten med at det finnes enkelte trege personer på gjestelisten som ikke greier å overholde fristen :) Da kan det være godt å vite at man har noen dager å ta av...

Gjest Afrodite
Skrevet

hei!

Jeg har ikke begynt å tenke på dette enda, men jeg kan jo si - for jeg jobber som reiseleder, :briller: at er det noen av gjestene deres som planlegger ferie til utlandet, så bookes de förste i januar når ferien er i mai/juni. Februar er vanlig feriebooking til juni/juli/august... dette er veldig tidlig, men sånn må det väre. (Dessuten er det vanskelig å avbestille ofte, med mindre de blir syke) Så jeg vil råde dere til å legge innbydelser tidlig.. ihvertfall hvis dere ikke har sagt at dere skal gifte sere enda til slekt og venner. :enig:

Vi kommer til å "annonsere" dato til gjester som bys veldig tidlig, så de hele tiden vet at de har en dato, og så kommer vi til å sende innbydelser ca 3-4 mnd för, så har de god tid på seg.

Lykke til med planleggingen og bryllupet - det ser ut som det närmer seg for de fleste av dere!

C :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...